Even voorstellen

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Nog even terugkomen op de terugroepacties.
Kreeg van de importeur keurig bericht, en hier citeer ik de mail; "Tevens staat er een campain open aan de Lexus, dit betekend dat er een onderdeel in de brandstoftank vervangen moet worden." Een karwei van twee uur volgens ditzelfde bericht. Dat is niet gering. Je vraagt je wel af hoe serieus zo'n mankement is en of een daarmee gepaard gaande sloperij wel in verhouding is. Wat mij over de brug trekt is het feit dat een niet uitgevoerde aanpassing (duidelijk bij de RDW terug te vinden!) voor de assuradeur weleens aanleiding zou kunnen zijn om in een voorkomend geval niet uit te keren. Het betekent voor mij in ieder geval dat de reparatie moet worden verricht.
 

guidonline

Hoort erbij
3 jun 2016
33
0
6
Laat ik zeggen dat ik ook ERG kritisch ben. Veel mensen zien het verschil niet (80%). Ik wel... Heb voor een zijkant spuiten 1250 euro betaald, dus ook zeker geen "te scherpe prijs". Ik heb er nu 2 keer veel geld aan gespendeerd, dus helaas geef ik het een beetje op. Zal eens een foto posten van het herstel als ik thuis ben.

Ik durf te wedden dat een gespoten motorkap niet opgevallen was in de kleur die ze hebben gebruikt, puur omdat je er daar maar 1 van hebt en de kleur afhankelijk is van hoe je er bij staat (links, rechts voorkant) das tenslotte het Mica effect. Maar omdat het alleen de rechterkant is valt het op, die kan je vergelijken met links. Laat ik links ook doen, dan kun je waarschijnlijk niet zien daty er ooit schade herstel is geweest. Want het spuitwerk zelf is wel heel goed en identiek met de andere kant (geen druipers, kringetjes, putjes ed.).

We hebben het in mijn geval ook wel over grijs en niet over zwart. Zwart is een prima te herstellen kleur, wit en grijs zijn erg moeilijk!
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
O.K. Geen dubbeltje/eerste rang. Past ook niet bij iemand die erg kritisch is, want die weet dat kwaliteit geld kost. Wat mij altijd opvalt wanneer kleuren niet matchen is juist op de aansluitingen tussen nieuw en oud. Vergelijking tussen rechts en links kan ik mij moeilijk voorstellen, maar als jij het zegt neem ik het zonder meer aan.
Het feit dat 'zwart' (dark opal) minder moeilijk is vind ik wel prettig. ;)
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Het kan, het kan!
Vandaag een 'binnendoor' rit gemaakt naar een bestemming op zo'n 50 km. Op de heenreis 4,2l/100km en op de terugreis (meer verkeer en aangepast gereden) 4,3l/100km. 17" en winter (nou ja, winter). Dat is nogal wat! Met dank aan het topic onder Tips en Tricks; Zuinig rijden.
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
In het draadje van "De originele 15" Lexus CT200H wielen zonder de plastic doppen" schreef ik al over mijn zoektocht naar 'wat past het best bij mij'. Welnu de kogel is door de kerk. Heb er voor gekozen om 16" velgen met winterbanden te nemen.
Waarom.
- Er wordt gesteld dat onder de 7 graden Celsius de grip van zomerbanden aanzienlijk afneemt. Dat was voor mij vroeger geen probleem en zou het nu ook niet zijn als er inmiddels niet zoveel winterbandengebruikers rond zouden rijden. Nooit ABS gehad. Nooit winterbanden gehad. Maar in een wereld waar 'iedereen' met deze updates rondrijdt..... Dus niet om mee te doen, maar om te voorkomen dat ik als enige ongecontroleerd door glijd.
- Met de keuze voor 16" ter vervanging van de originele 17" kan je kiezen voor stalen velgen of lichtmetaal. Staal ziet er echt niet uit. Ik weet het. Ooit schreef iemand: "Als ik in de auto zit zie ik het toch niet." Klopt helemaal. Maar als ik naar de auto loop om er mee weg te rijden wil ik dat heerlijke gevoel bij de aanblik niet kwijt.
- Lichtmetaal dus. Een paar maanden op internet gezocht tot iemand smetteloze velgen met banden van een Prius aanbood. 16" 5x100steek, 54,1 naaf diameter en 38ET. Die ET is 7mm minder dan de standaardmaat. Het wiel komt dus 7mm verder naar buiten. De gemonteerde Michilins Alpin hebben een maat van 205 en dat is 10mm minder dan die van mijn 17" banden. Dus mag ik van de ET 5mm bijtellen waardoor deze banden per saldo 2mm verder naar buiten komen. Daar kan ik mee leven.

Tenslotte nog een opmerking over deze velgen.
De Lexus moeren (althans bij mijn CT200h) liggen vlak op de velgen.
Op deze wintervelgen merk RC zijn moeren met een conus vereist. Die heb ik dan ook extra moeten bestellen, maar daarmee is slechts ? 35,00 gemoeid. 20 stuks, thuisgestuurd, verchroomd en wel.

Vandaag de boel gewisseld en met 205N/m de boel vastgezet.
Ik werk met een momentsleutel, maar bij het loshalen van de originele moeren bleek dat niet iedereen er zo over denkt.

Ter vergelijking met de 17" velgen zoals op 1-12-2016 gepost hier een plaatje. Ik weet het Lex is vies. Komt zaterdag weer goed.


IMAG0157_zpsvaergr4q.jpg
 

Ruuth

Hoort erbij
26 nov 2016
45
1
8
Update: Het koolstoffilter (terugroep actie) is bij de importeur vervangen. Prima geregeld. Met een ontvangst of ik zojuist een nieuwe auto had gekocht. :oops: De RDW heeft de gegevens van mijn Lexus aangepast door de terugroepactie te verwijderen.
 
Laatst bewerkt: