Even voorstellen

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ha allen!

Ik rijd al 12 jaar een Prius (mijn excuses daarvoor). Deze wagen is niet moeders mooiste en het ontbreken van iedere vorm van wegligging vereist ook enige gewenning. Maar wat is dat ding betrouwbaar - hij WIL maar niet stuk - praktisch, stil, zuinig en soepel!

We willen in de toekomst met een caravan op stap, en dat gaat niet met een Prius. De Prius gaat na bijna 300k km vervangen worden op korte termijn. Maar wat er ook komt als vervanging, het wordt weer een hybride! En betrouwbaarheid is daarbij belangrijk. Lexus is dan eigenlijk het enige merk dat in aanmerking komt.

Gisteren met ega een bezoek gebracht aan UsedLexus in Dongen.Verschillende mooie occasions stonden daar te pronken. Ontzettend gastvrij ontvangen door van Kakerken, die ons zonder pardon liet proefrijden in verschillende Lexi en bij alles tekst en uitleg gaf. (Wat is het meervoud van Lexus? Lexi? Lexea? Toch niet Lexussen hoop ik...).Gereden in een GS450h, een RX400h en een IS250. Deze laatste is geen hybride, maar t?ch zeker de moeite waard om te overwegen.

Alle kanonnen zeg, wat een wagens. Zelf ben ik helemaal weg van de GS nu, mijn echtgenote ziet de RX echter helemaal zitten. Ik moet toegeven,de RX heeft een fantastische zetel, geweldig panoramisch zicht en is enorm praktisch, maar wat is die GS een sublieme cruiser zeg.
De eerste knoop is door - het wordt een Lexus, maar nu de vraag: welke? Moeilijk, moeilijk.... :)
 
Laatst bewerkt:

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Wil je hoger zitten kies je de RX, wil je soepel en snel rijden kies je de GS, wil je wat sportiever dan kies je de IS
jij mag kiezen :)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Nou het gaat dus de GS worden. De GS waar we in hebben proefgereden in Dongen was het b?jna ..... zoektocht is gestart naar een GS 450h met lichte bekleding, 2008 of jonger, Executive uitvoering.

Ik heb van Kakerken gevraagd voor me uit te kijken... can't wait!
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Welkom en wat een goede keuze!
Ik heb de RX en de GS beiden mogen rijden (wel de wat oudere modellen) en het zijn allebei prachtwagens. De RX heeft jaren op mijn verlanglijstje gestaan en mijn man is eigenlijk altijd meer GS fan geweest. Maar omdat ik er hoofdzakelijk in rond moest rijden werd het de RX. Toen deze vorig jaar total loss gehageld is en we geen RX konden vinden die aan onze wensen voldeed binnen ons budget hebben we een GS aangeschaft... Ik als 'RX fan' ben helemaal overstag naar de GS, wat een sjieke auto en wat is ie snel! De volgende zal waarschijnlijk toch weer een GS worden... :oops:

Nou ik hoop dat je zoektocht voorspoedig verloopt en we gauw wat mooie foto's te zien krijgen van je toekomstige GS!!

Succes!

Yvonne
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Succes met je zoektocht! Wel grappig, als ik iets niet wil in een auto is het wel een lichte bekleding... Daar knap ik echt volledig op af bij een auto.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik ben juist fan van de licht grijze bekleding. Vele malen mooier dan zwart.
ik heb deze ook in de gs zitten met donker grijs hout en dat is echt prachtig.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Chique! Ik heb zo'n occasion zien staan idd. Prachtig!
Helaas heeft deze wagen een schuifdak - ik pas daar niet in! :(
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
No Title
 

Bijlagen

  • photo5109.jpg
    photo5109.jpg
    217,3 KB · Weergaven: 37

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
20150621_121646 (2) (Large).jpg

Ik ben ook een fan van "ouderwetse" berlines ofwel een auto met een kofferbak. En ook een voorkeur voor een ander int?rieur dan zwart. Ikzelf heb havanna
bruin, waardoor je altijd vrolijk in en uit de auto stapt. Met voor de passagier een confortabele kuitensteun -))
@ Frank2: de stoelen kunnen behoorlijk omlaag in een GS, waardoor je tot ca 1,90 meter nooit je hoofd zult stoten. Volgens mij hebben de luxere 5uitvoeringen altijd een open dak.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik heb ook een schuifdak. Ben 1.88 meter lang en zit prima. Schuifdak was een optie. Ik heb een president uitvoering. Enige opties waren daarbij de mica lak en het schuifdak. Ik heb beide dus full options.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
1m95 hier...

Ik heb uiteraard een rit gemaakt in een GS met schuifdak. Ook in de laagste stand zit ik nog n?t met mn haardos tegen het dak aan - dat gaat 'm niet worden! Ik heb goede hoop dat er een mooie 450h voor mij beschikbaar komt zonder zonnedak. :)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Nou, vandaag het contract ondertekend! Lexus Zwolle levert mij volgende week zaterdag een mooie zilvergrijze GS450h President uit 2008 met iets meer dan 170k km op de teller. De wagen heeft een zwart interieur, niet mijn voorkeur, maar ik had met van Kakerken (Usedlexus.nl) een deal gesloten om dit interieur in zijn geheel te vervangen door een lichtbeige versie.

Tijdens de proefrit bleek mijn vrouw de combinatie van een zilvergrijs exterieur en een zwart interieur juist erg chic te vinden - de vervanging van het interieur ging daarmee niet door en daarmee mijn ritje naar het mooie Brabant ook niet....

Anyways, Ik kreeg een leuk bod op mijn Prius en daarmee was de deal rond. Zaterdag de 26e ga ik 'm in ontvangst nemen. Can't wait! :D
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
gefelicteerd , mooie wagen zo een GS , en ja intereur kleur is een kwestie van smaak , ook al beviel mijn beige intereur in het begin ook niet zo , zwart vind ik over het algemeen mooier
maar zou nu niet terug willen , en als jouw zwarte intereur toch nog mag tegenvallen dan heeft Anton nog een complete set beige leggen , top !

en wat Erwin al zegt , we zijn benieuwd naar de fotos :thumbsup:
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Hoi hoi Dank! Foto?s zal ik over twee weken maken en plaatsen idd, als ik de wagen ophaal.
Dan is het ook echt MIJN GS! :)