Even voorstellen

PierreO

Nieuw hier
1 apr 2017
18
1
0
Ik ben Pieter, bijna 62jaar uit Nijmegen, en volg dit forum al een aantal weken. Onlangs heb ik een Lexus CT200h 2013 aangeschaft, mede nadat ik hier rondgeneusd had.
Dit is mijn eerste Lexus, heb hiervoor 13 jaar een nieuw gekochte Toyota Yaris 1.3 Sol Automaat gehad, niet dat ik niet kan schakelen maar gewoon omdat het luxer rijden is, het was een echte automaat geen sequentieel geval. Ik zat al enige tijd te kijken naar een Prius 3 Executive vanwege het solardak en adaptive Cruise Control, maar op een gegeven moment is mijn oog toch meer op de CT200h gevallen. Met de Yaris had ik ook schik en was bang dat ik na een paar weken het gevoel zou krijgen van "had ik de yaris maar gehouden" handzaam flexibel betrouwbaar en allerlei luxe dingen er in gedaan zoals een goed mediasetje met 720p display, achteruitkijk camera, sensoren achter, dashcam goed weggewerkt, kortom ik had wel schik met de yaris en omdat ik ook een motor heb rijd ik maar 8000km per jaar.

Nu ik de Lexus 2 maanden heb is mijn gevoel alleen maar nog beter geworden, de rust met rijden, het 10 boxen (geen ML helaas) media systeem dat prima klinkt met DAB+ en DVD speler, een 64Gb usb stick waarbij het klepje dicht kan waardoor ik bijna heel mijn verzameling binnen hand- en oorbereik heb, voor en achter sensoren, kaarten heb ik gelijk geupdate en ik rij nu met een prinsheerlijk gevoel rond en denk, een weg terug is er niet meer qua luxe, de yaris bleef toch een yaris. Ik wil alleen nog een goede dashcam waardoor ik een nog luxer gevoel krijg met een gevoel van "wat kan mij gebeuren".

Door het lezen hier kom ik allerlei tips tegen waar ik mijn voordeel mee kan doen. Ik ben een rustige rijder, tot ergernis van mijn vriendin die gaat altijd een fractie boven de maximale snelheid zitten met haar eigen auto. Ik heb hier ook geleerd dat je stevig kunt optrekken en daarna zoveel mogelijk stabiel via CC moet rijden. Dan rij ik bruto zo'n 1 op 20,5 en aangezien de teller zo'n 7% te hoog zit met zijn snelheid is dat netto 1 op 19, toch behoorlijk zuinig voor zijn gewicht.

Jullie weten nu een beetje wie ik ben en hoop nog veel plezier te hebben van mijn Lexus en dit forum. Groet.
 

Bijlagen

  • photo6140.jpg
    photo6140.jpg
    413,3 KB · Weergaven: 31
  • photo6141.jpg
    photo6141.jpg
    182,9 KB · Weergaven: 30

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Welkom op het forum leuk uitgebreid verhaal erbij ! :)
Veel plezier met je aanwinst ! En denk dat je je Yaris snel vergeet ;-)
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
volgende week ben je al vergeten hoe je ,,yaris,, schijft
veel plezier gewenst
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Welkom en de positieve indruk van de CT200h komt herkenbaar voor hier. Mijn vriendin heeft onlangs haar Corsa uit 2009 ingeruild voor een CT200h uit 2011 en ze is nog dagelijks razend enthousiast over de auto. Volgens haar haar beste aankoop ooit :D
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom op het forum en als mede Lexus rijder
veel plezier met de CT maar dat zit wel goed