Even voorstellen

Jeroen97

Nieuw hier
11 okt 2017
4
0
1
Hallo,

mijn naam is Jeroen en ben 20 jaar. Momenteel heb ik een corolla e11 1.6 en een MR2 sw20 turbo met een gen 3 3sgte. De corolla heb ik 2 jaar en ben opzoek naar een IS200 om deze te vervangen. Nou vroeg ik me af waar ik op moet letten bij ren is200. Wat zijn de kwaaltjes enz.... Ik ben opzoek naar een handgeschakelde met niet al te veel km's.

Groeten,
Jeroen
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Welkom Jeroen,

Ik weet niet waar je op moet letten, ik heb 10 jaar in een IS200 gereden en nooit kwaaltjes gehad! Het is een fantastisch fijne auto geweest.

Ik hoop dat je gauw een mooi exemplaar vind!

Succes.

groetjes Yvonne
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Hoi Jeroen welkom op het forum en succes met je zoektocht !
Ik zou vooral letten op de uitvoeringen ! Als je bijvoorbeeld LSD wilt ( aangezien je een MR2 hebt gehad ) misschien interessant.
dan moet je bijvoorbeeld gaan zoeken naar een Sport van 2001 of ouder.
Kwaaltje is sowieso de remmen.. deze trillen. Bijna alle IS200's doen dit hoeft dus niet gelijk een no go te zijn bij aanschaf. Vaak is dit troep tussen de naaf en de schijf.
Dorpels etc checken natuurlijk, standaard dingetjes.
 

oedipus

Hoort erbij
30 jul 2011
46
0
0
Zorg dat de auto die je op het oog hebt, origineel is. Onderhoudsboekje moet volledig ingevuld zijn, en de auto moet representatief zijn voor de km die hij op de teller heeft. Kijk of en wanneer de distributieriem gedaan is. Kijk ook of de onderste ball joints vooraan zijn vervangen, die gaan niet eeuwig mee. Om ze te testen, draai volledig naar links en rijd met de auto vooruit, als het schuurt en kraakt weet je dat die vervangen moeten worden. Idem andere zijde. Als je hem kan opkrikken, kan je ook met de hand voelen of het wiel geruisloos is of niet als je het heen en weer wringt. Als de auto een LPG-installatie heeft gehad, zou ik hem in elk geval ook laten staan. Geen goed idee, kan veel misgaan.
Verder zijn het goedkope auto?s om te rijden, want er gaat zelden iets stuk. Als het stuk gaat, dan kost het wel wat, maar laat je niet verleiden tot goedkopere onderdelen van de parallelmarkt.
 

oedipus

Hoort erbij
30 jul 2011
46
0
0
Wat is bij mij op 10j stukgegaan?
- 3j geleden bougie oververhit en afgebroken (don?t worry: fout van garage, ze hadden longlifes in mijn Kompressormotor gestoken, dat hadden Denso Iridium IK22 morten zijn, IK20 voor de standaardmotor. Kompressors zijn zeldzaam en garages weten niet wat het is.)
- ontstekingskaars stukgegaan toen bougie ging, werd door een Beru vervangen die het slechts 2j uithield, de andere 5 zijn nog originele Denso?s
- onderste ball joints voor (+/- 800? beide kanten), preventief vervangen
- een van de dakstrips is ooit gelost in de carwash, geplakt en hij hangt er nog aan
- radio-cd FM module stukgegaan en vervangen
- mijn verwarming werkt nog slechts aan de kant van de passagier. Bestuurderskant blijft koud, rest lauw. Bekend probleem, dash moet er helemaal uit om radiator te vervangen. 8h werk. 430? voor de radiator. Nog niet hersteld, want ik heb stoelverwarming en rijd er slechts 5000km mee per jaar.

Je ziet dat er niks dramatisch is, ik heb goed moeten nadenken om nog iets te vinden op 10 jaar gebruik op trackdays en als ringtool. Rocksolid dus die dingen.
 

Jeroen97

Nieuw hier
11 okt 2017
4
0
1
Bedankt voor de reacties.
Ik wil idd een lsd en de mr2 heb ik nog steeds btw en gaat ook nooit weg haha. Maar kunnen open diff en lsd zo gewisseld worden of moet je dan ook andere steek assen hebben enz? En wat kost ong een lsd diff los en is daar een beetje aan te komen of zijn ze schaars? Aangezien er maar weinig sport uitvoeringen te koop staan.

Gr Jeroen
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ik heb ook wel eens gezocht naar losse LSD's maar weinig te vinden (vaker bij de sloop, in slechte staat). Bobines zijn er bij mij wel een paar aangegaan. 3 in totaal; daardoor preventief een reserve mee in de achterbak (deze zijn overigens zelf prima de monteren). Mijn remklauwen voor heb ik vervangen doordat deze stelselmatig door pekel op de vroege ochtend werden blootgesteld waardoor de cilinders vast gingen zitten.
 

Jeroen97

Nieuw hier
11 okt 2017
4
0
1
Vandaag ben ik bij een is200 sport gaan kijken. Alleen pakte de koppeling pas heel laat op dus zal waarschijnlijkwel versleten zijn? Of is t wat anders? Ook als de achterwielen van de grond zijn en ik een wiel tegen hou kan ik de ander gewoon draaien is dit dan wel een werkend lsd diff? Type van de diff is wel M58.
gr Jeroen