Aangenaam.....

Pulsar

Nieuw hier
29 okt 2017
5
0
1
Hallo iedereen, ik ben woonachtig te Zwevegem, Belgi? en per 1 januari word mijn eerste pensioendag. Vanaf dan zit ik zonder wagen (firmawagen terug)

Daarom ben ik reeds geruime tijd aan het uitkijken naar een (goede) tweedehandse wagen.
Gisteren langsgegaan bij Lexus en daar viel ons oog op een CT200h - 1.8 privilege line - 2014 (1e inschrijving 01/2015) vraagprijs ?24.950 - 30.000km - Demo

Bij de eerste kennismaking lijkt deze wagen geknipt voor ons met alle voordelen die wij in ons verlanglijstje hadden staan, nl:
  • Leder uitrusting + kleur binnenbekleding
  • automatisch schakelen
  • verwarmde voorzetels
  • en vooral hybride met benzine.
Wat ons vooral triestig stemt is de kleur van de wagen nl. donkerbruin (niet onze smaak) maar dit zijn de nadelen van een tweedehands.

Ik heb wel 2 vragen en daar kan ik alleen maar een eerlijk antwoord op krijgen hier bij jullie.
1. Het valt me vooral op dat er op het internet en tweedehands sites zeer veel jongere modellen wordt aangeboden met een laag aantal km aan een aanvaardbare prijs!​
Hoe kan dit en waaraan is dit te wijten?​
Ik ben een beetje bang en heb het gevoel dat velen na enkele maanden hun wagen om de een of andere reden van de hand willen doen of ben ik verkeerd en zie ik iets over het hoofd.​
2. De prijs die gevraagd wordt voor de wagen waarin ik ben ge?nteresseerd is dit een aanvaardbare prijs of kan er volgens jullie nog worden over gepraat?​


Heel hartelijk dank bij voorbaat voor de eerlijke antwoorden.

Guido
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Hallo Guido,

Welkom op het forum!
Jammer dat je nog geen antwoord gekregen hebt, genoeg tevreden CT rijders hier voorbij zien komen dus daar ligt het niet aan... Waarschijnlijk herkennen zij het verhaal dat je schetst niet.
Ik ben absoluut geen CT kenner maar ik heb hier nog nooit van gehoord. Maar over welk bouwjaar, kilometers en prijs hebben we het dan eigenlijk? om een indruk te krijgen van wat je precies bedoeld? Ik ken ook geen slechte verhalen van de CT. Af en toe komt er wel een vraag of probleempje op het forum terecht maar ik kan niet zeggen dat dat meer is dan met de andere modellen... Lexus is gewoon een uiterst betrouwbaar merk en de CT is daar geen uitzondering op.

Ik kan je wel vertellen als ruim 12 jaar trouwe Lexus rijdster dat ik nooit meer anders wil. Mijn auto's waren stuk voor stuk fantastische auto's, ieder op hun eigen manier. Ik heb me altijd veilig gevoeld in de auto's en ze hebben me op een lekke band en kapotte (versleten) accu nog nooit laten staan!!

Nou ik wens je in ieder geval erg veel succes met je zoektocht! hopelijk krijg je nog de antwoorden waar je naar op zoek bent.

Groetjes Yvonne
 
12 mrt 2016
109
8
18
Er zijn een hoop CT's in de lease geweest in NL vanwege belastingvoordelen en komen nu op de 2ehands markt. De belastingvoordelen zijn weer afgeschaft.
De betrouwbaarheid van de CT is niet iets om je zorgen over te maken.
Tsja, die bruine kleur. Het is weer een wat anders dan 50 tinten grijs zeg ik maar. Ik heb er ook ??n.
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik heb nu drie jaar een CT200H in de luxery line uitvoering, heb deze 2e hands gekocht bij de Lexus dealer was toen 2 jaar oud en had 55000 km gelopen, daarvoor heb ik verschillende Volvo's gereden de laatste was een V50 2,4 5 cilinder. Ik heb nog geen dag spijt gehad van mijn beslissing de teller staat inmiddels op 115000 km, de Lexus heeft me nog nooit in de steek gelaten en buiten het onderhoud geen extra kosten gehad en het is net wat Fred_Flintstone ook zegt, hier in NL zijn ze door afschaffing van de fiscale voordelen massaal op de tweedehands markt terecht gekomen.
Aankoop van de CT200H kan ik echt van harte aanbevelen, daar ga je absoluut geen spijt van krijgen.
Vr. Gr. Twan.
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Mijn vriendin heeft ook een CT200h en toen we deze gingen aanschaffen hebben we druk gezocht naar bekende problemen met de auto, daarover kun je heel kort zijn: die zijn er niet.

Wel weet ik dat toch veel mensen afknappen op de CVT automaat in de CT, misschien dat dat ook een reden is dat ze weer snel beschikbaar komen, maar ik denk eerder dat het te maken heeft met leasecontracten zoals bovenstaand ook te lezen is.
 

Pulsar

Nieuw hier
29 okt 2017
5
0
1
Hallo Iedereen,

Heel erg bedankt om mij dit duwtje in de rug te geven.
Ik heb de wagen gekocht en mag die volgende week afhalen.
Na alle positieve reacties en in het achterhoofd dat er bij elke wagen altijd wel iets is ben ik gezwicht vooral, en dat heeft de doorslag gegeven, kreeg ik van de garagehouder 3 jaar garantie of 75.000km. Dus gaan we er voor. Trouwens, de kleur viel eigenlijk best mee bij mijn tweede bezoek aan de garage. Heel speciaal bruin.
Ik hoop jullie binnenkort terug te ontmoeten hier op dit forum om mijn positieve ervaringen mee te delen.
Een Gelukkig, Gezond, Gek, Geslaagd, Geliefd, Goeddoend, Geestig en Genereus 2018 gewenst aan iedereen....!
Mijn jaar kan al niet meer stuk.

Guido
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Hallo Guido,

Welkom bij de club, en eveneens de beste wensen! Een nog niet eerder genoemde reden voor het relatief grote aanbod van CT 200's kan ook zijn dat als mensen eenmaal besmet zijn met het Lexus virus, ze na een korte tijd naar een andere / grotere Lexus overstappen. Luxe is verslavend, dan weet u alvast wat u te wachten staat... :sneaky:

Jarno
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Hoi Quido,
gaaf dat je de knoop hebt doorgehakt ! Leuk vooruitzicht voor het nieuwe jaar ! :) Heb jij toevallig net zo'n kleur als Erjee ?
VqOn3PS5f3iGVjgPl6yx4SWqe-z-IdfUsN7EyZ2RkSZDCfmmnoTNK5OErB6PS4set2-agmakBcT-Vgzpey_0Hf0fYLD2RCC90VOko1WWgFxRCtDaxBts0DqIa_ZNDNo71Q-0qddL1vFULYmyqIcVnTHa5CHmrR7WFOXQM87aXP4l88MbBa-x9813GN9xsm3K8Tm8jFOjVS5fBygy-1RDVVhEBB5g67sr-ki4MaMo7yAsUep4fMNTY-THKx1XjyscwNhcggtiU3kLaoZ-QZAudW_8tAl8Wjx20ArMfWV9fQopgPbn91zdLKar-ayfO8ppcnUdKE22ZCc-IePahZQo-1c44zSOibkVR1Yh9spAVjNL-taZ_1aNxVN63M35nmmfhXnp9_4aFfUqHbD2iVGn-nLxuNj5GY_EtcX42tpA4HtGbR41LHJYS9ju5-6BEAAmTQovug7X0jJ0eBGQfY-70R0LVcgcmRK-FARnmE4NOiqH9jCTZY0jVcTBJozIGM_bp4OMOnnAc3EZEf6e4iNBsuX6HtzoHOIAIidEUlcAKT6EGS40CDu0Habad00Yn7-ZIAoDOJazC33uoUxKkAvw952DMPBbnOhaKVf4NTaYx7Yn41DYdwgZtgU0oZAuGhirma04n33-4SEUyL7Rwn9-moaapnWGk-Zj=w1659-h933-no


Ben benieuwd naar de foto's !! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Prachtige foto, Erwin. ;)

We zijn hier dol op foto’s, Guido.
We zien de jouwe graag tegemoet.
:D