voorstelronde: huidig RX300 plus toekomstige is300h met vraag!

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
beste mede-forummers,

bij deze uiteraard even officieel voorstellen: Mahansz, woonachtig in het Gooi en werkzaam in Amsterdam. Na jaren BMW gereden te hebben (voornamelijk 3 series), de (wellicht ongebruikelijke) overstap gemaakt naar een RX300 (youngtimer), bouwjaar 2002, zwart exterieur & interieur, 120k momenteel op de teller (van een pensionado overgenomen, vandaar). Hier rijd ik inmiddels al weer een vol jaar naar tevredenheid in rond, waarbij gedachte nu uitgaat naar uitbreiding. De robuustheid en simpelweg foutloosheid van de Lexus spreken mij enorm aan. Waar ik in eerste instantie zelf dacht aan de RX vervangen voor een nieuwe variant, stelde mijn vrouw grappig genoeg zelf voor om de RX te houden ("er is toch nog nooit wat mee geweest?") en een tweede Lexus erbij te nemen.

De zoektocht is inmiddels in volle gang, criteria:
- IS300h
- bouwjaar 2014/2015
- beetje vol in opties
- fatsoenlijk voorkomen bij klanten (F-sport valt af)
- BTW auto, daar deze zakelijk gereden gaat worden

Nu is de zoektocht al uitgeweken naar Duitsland, daar de invoerrechten voor deze hybride bijzonder laag zijn, daardoor echt aanzienlijk scheelt in aanschaf (scheelt gauw 20%). Nu vroeg ik mij af of er andere mede-forummers ervaring / tips hebben voor metname een zakelijke BTW auto importeren? Zijn hier nog adders onder het gras? Hoe zit het met Lexus garantie, en kan je ook de 2 jaar extra garantie afkopen bij een auto uit het buitenland?
alvast dank voor jullie meedenken!
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik woon zelf in Frankrijk en zie hier ook regelmatig IS-sen langskomen voor redelijke prijzen. Volgens mij zijn er weinig adders onder het gras als je een BTW (hier TVA)- auto wil invoeren.
Kijk eens op de site Lacentrale.fr voor het aanbod in Frankrijk. Mocht de Franse taal een probleem zijn, dan kan ik wellicht behulpzaam zijn.
 

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
Ik woon zelf in Frankrijk en zie hier ook regelmatig IS-sen langskomen voor redelijke prijzen. Volgens mij zijn er weinig adders onder het gras als je een BTW (hier TVA)- auto wil invoeren.
Kijk eens op de site Lacentrale.fr voor het aanbod in Frankrijk. Mocht de Franse taal een probleem zijn, dan kan ik wellicht behulpzaam zijn.

dank voor de tip PJL, ik ben momenteel al aan het kijken op deze site!
 

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
update: een is300h aangeschaft. Uiteindelijk na veel omwegen toch eens binnengelopen bij een lexus dealer: ze konden best nog wel wat doen aan de prijs, deal rond gemaakt op een van hun voorraad modellen. Het is (grappig genoeg) wel een F sport geworden, doorslag was toch de extra opties die fijn zijn op dit pakket (elektrische stoelen, mooie zwarte hemelbekleding, etcetera). Daarbij is het op de grille en maatje grotere wielen ook niet denderend veel verschil. Aflevering is volgende week, ik zet wel wat foto's online!
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Gefeliciteerd, Nu zullen er bij de RX nog maar weinig kilometers bijkomen.. .;)
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Ik vind de F-Sport er niet ordinair, maar wel sportief er uit zien. Met name de voorzijde. Veel plezier er mee!
 

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
1rw840.jpg


maar 1 foto van bij de dealer nog, maar geeft een goed beeld
 

mahansz

Hoort erbij
29 okt 2016
29
3
3
Gewoon even twee toffe foto?s, althans, vond de setting best wel mooi
 

Bijlagen

  • photo7167.jpg
    photo7167.jpg
    282 KB · Weergaven: 29
  • photo7168.jpg
    photo7168.jpg
    280,6 KB · Weergaven: 32