Opnieuw Voorstellen ?

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Goedemorgen vanuit ZW Frankrijk.
Ik heb gisteren mijn Lexus GS 450H executive verkocht en mij getracteerd op een bijna nieuwe RC 300 H sport.... Nog 14 nachtjes slapen en dan zal ik iedereen in mijn omgeving pijn aan de ogen doen met een safierblauw exemplaar met ivoren (gele) lederen zetels -)).

Lexus-RC-F-live.jpg


De GS heeft mij de afgelopen twee jaar trouw gediend en gaat met ca 80.000 KM op de teller een nieuw leven leiden (lijden ?) rond Parijs. Ik rijd vrijwel altijd alleen en had zin in wat anders. Ik stap zo in een paar jaar terug van een V*, via een V6 naar een ordinaire 4 cylinder. Ik verwacht niet dat ik daar erg teleurgesteld door zal worden. Je spreekt het vermogen tegenwoordig maar zelden volledig aan.
k kreeg een schitterend bod op op de GS, dus de deal was snel gesloten. Slechts weinig ? afgeschreven in 2 1/2 jaar en bijna 40.000 km. Dat lijkt mij niet slecht. Wel scherp ingekocht destijds bij een Landrover dealer die niet wist dat hij een topmodel verkocht -)).

Binnenkort eigen foto's.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ochjee, je gaat die arme Peuge-o-fielen om je heen helemaal confuus maken als je met zo'n snoepje van een RC komt aanzetten. Hoewel... een schokgolf zal toch wel achterwege blijven, want tenslotte had je ze al geconfronteerd met een wat 'tammere' (qua looks!) GS.

Gaaf hoor! Die 14 nachtjes gaan waarschijnlijk wel aanvoelen als 14 weken...
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Te jaloers om hier wat leuks neer te zetten.


haha geintje, gave bak man !! Veel plezier ermee ! En hoop deze een keertje in het echt te mogen zien !
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Dank voor jullie enthousiaste reacties. Ik moet helaas nog twee nachtjes extra thuis slapen. De dealer, pardon concessionaire, heeft blijkbaar moeite met het uitrollen van 700 km red carpet.

Ik ben inderdaad benieuwd of ik veel pijn aan de ogen ga veroorzaken. Hier op het Franse platteland rijd ik meestal in mijn witte Yaris uit 2000 rond. De enkele keer dat ik zichtbaar voor dorpsgenoten uit de zwarte limo stap, kijkt men al erg verbaasd. -))
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
No Title

Goedemorgen !
Ik heb verleden week mijn nieuwe speeltje opgehaald en heb er inmiddels bijna 4000 km mee gereden. De totaalstand is nu even boven de 10.000; de RC is nu dus echt ingereden.

Mijn reisje bracht mij onder andere in Duitsland, waar ik ook even hard heb gereden. Met 200 km\h op de teller ligt de wagen net zo stabiel op de weg als bij lagere snelheden. Ik kom niet vaak in Duitsland, maar sta iedere keer weer versteld van de vele hardrijders. Je rijdt zelf 200 en er stuiven allerlei haastige lieden voorbij.

Qua vermogen heb ik een stapje terug gedaan (na de GS450H, die een echte wolf in schaapskleren is), maar in de praktijk is de RC lekker snel. Zeer confortabel ook, eigenlijk beter dan ik had verwacht en het rijden (sturen) is veel leuker dan met de berline. Ik heb op weg naar huis in ZW Frankrijk vele honderden kilometers over rustige doorgaande en vaak kronkelende wegen gereden en betrapte mezelf regelmatig op een brede grijns op de kaken. -). In de sport en sport+ stand kun je genieten van "auditieve tuning". Je kunt dan het motorgeluid van grote broer met zijn V8 op de achtergrond via de luidsprekers laten klinken. Volkomen dwaas, maar leuk voor 5 minuten. Vroem, vroem, tussengas enzovoort en het volgt netjes je flipperbewegingen.

De auto staat net als mijn vorige Lexussen zeer strak in de lak. Je vraagt je af hoe je de oppervlakte zo mooi afgewerkt krijgt. Het antwoord staat overigens in de brochure. Er is een Japanner met schuurpapier aan het werk geweest. -)

Hier zijn een paar foto's om deze wat grijze zaterdag op te vrolijken. Het blauw doet in het echt ook bijna zeer aan de ogen. -))
 

Bijlagen

  • photo6427.jpg
    photo6427.jpg
    237 KB · Weergaven: 29
  • photo6428.jpg
    photo6428.jpg
    411,5 KB · Weergaven: 26
  • photo6429.jpg
    photo6429.jpg
    328,6 KB · Weergaven: 30

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Kan alleen maar zeggen ,wat een prachtige auto, heel veel plezier ermee, maar dat heb je al, als we het zo lezen.
 

ProXius

Hoort erbij
2 feb 2016
57
4
8
Heel lekker. Wel raar idee dat je GS sneller was als je zo'n strakke sportieve bak ziet!
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Ik vind die kleur ook echt prachtig. Eindelijk iemand die eens durft te kiezen voor wat anders dan het saaie grijs of zwart ;)