IS250 ingeruild voor...

Soebart

Nieuw hier
26 mei 2016
12
0
0
Gisteren redelijk onverwacht mijn IS250 ingeruild.

Mijn nieuwe aanwinst:

2n8reok.jpg


Nog anderhalve week wachten....

Binnenkort meer...
 

Soebart

Nieuw hier
26 mei 2016
12
0
0
Is dit een IS-F? Wow.

Ja klopt.
Heb wel even getwijfeld, maar soms moet je dromen toch waar maken...;)

Mijn jongensdroom was 10 jaar geleden een RS4 Avant.
Ik heb ooit een S4 gehad (toen geen geld voor een RS4), maar dat was 1 groot drama.

Ik zie de ISF als gelijkwaardig aan een RS4 , maar dan hopelijk een stuk betrouwbaarder.

Ik heb deze gekocht bij de Lexus dealer in Enschede.

Mede door de garantie en het feit dat het een Lexus is ( staan toch betrouwbaar bekend) de gok durven wagen.

Afgelopen zaterdag drie kwartier proefgereden.

Wat schakelt dat ding heerlijk snel en het geluid is ook heerlijk.
De leren stoelen zijn ook echt gaaf.

Enige zorg zal het benzineverbruik zijn, maar als dat te gortig wordt, zal mijn Subaru STi in de verkoop gaan voor wat zuinigers....

Nog anderhalve week wachten en dan kan ik hem ophalen.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik vind dit gewoon prachtig. Echt een wolf in Schaaps kleren. Ga je veel plezier mee beleven. Als je bij de garage komt zal je iets minder blij zijn maar dat ben je snel weer vergeten als je weer op pad bent.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Mooie keus! Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe zoiets zich verhoudt tot mijn IS350 ;)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
De IS-F behoort met z'n atmosferische V8 (helaas) tot een uitstervend ras, dankzij de heersende CO2-idioterie. Maar dat maakt 'm dan tegelijk ook weer onsterfelijk! Een icoon!
Het is dat ik m'n sleurhut er niet achter mag hangen, anders...:p
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Mooie keus! Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe zoiets zich verhoudt tot mijn IS350 ;)

Met alle respect: ben bang dat je geen partij voor 'm bent, want je mist royaal vermogen en koppel. Een IS-F schakelt daarnaast ook nog eens een heuse klap sneller dan welke IS dan ook.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Net even bij Autoweek gekeken en dat is een pittige bak zeg, gefeliciteerd! Ik heb zo'n voorgevoel dat er binnenkort wat gepimpte Golfjes vernederd gaan worden... :p

Je wordt in Enschede netjes geholpen, daar komt mijn IS 300h ook vandaan. Na de aankoop ben ik om te vieren gelijk even bij de McD aan het einde van de straat langsgegaan. Je valt wel op dan tussen alle Duitse en Franse eenheidsworst en jij helemaal met dat V8 geluid.

Jarno
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Als ik zo vrij mag zijn: Ik kan er 'n getalletje naast zitten, maar 't zit aardig in de buurt van 423pk en 500Nm, 8 versnellingen met een echte manual mode en ik meen tegen de 1700Kg... Geweld zat!
 

Soebart

Nieuw hier
26 mei 2016
12
0
0
Leuk om al die reacties te lezen.
Ik had verwacht dat de meeste deze auto en specs wel zouden kennen.
Het is idd een icoon.

voor diegene die de auto minder goed kennen, vind ik onderstaande een erg leuk filmpje om te kijken:

https://www.youtube.com/watch?v=xGdFZ6Wk1z0


Het is idd een 5.0 liter V8, maar die zorgt zeker niet alleen voor de snelheid.
Zoals hierboven reeds vemeld schakelt de bak extreem snel.

Destijds in 2008 had alleen een ferrari een bak die zo snel schakelde.
Schakelen gaat in 0,1 seconde.

De 8 bak zorgt voor korte versnellingen en dus continu volle trekkracht.

Verder is het onderstel zo goed aangepast dat de wegligging niet te verglijken is met de overiige IS familie.

Een en ander resulteert in een auto die zich kan meten met de grote namen.

Kijk in de onderstaande link bij 1minuut 26 seconden 9 tiende....
Dat die zich daar me kan meten maakte op mij toch wel indruk.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...fying_vehicles


Je kan met de flippers aan het stuur de auto laten schakelen wanneer jij dat wilt.
Dit wordt niet door de boordcomputer overruled. Hij gaat hooguit in de toerenbegrenzer. ( schijnt, ook van horen zeggen)

Tevens kan de tractioncontrole volledig uit.
 
Laatst bewerkt:

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Van harte gefeliciteerd met de mooie ISF en veel veilige kilometers.
Moest vandaag naar Enschede en wilde naar deze gaan kijken tot dat ik je bericht las.

zou graag een keer een blokje meerijden.

Gr. chiel