Loki

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Allereerst voor iedereen op dit forum de beste wensen voor 2018!

Ik ben al jaaaaren lid van dit forum, maar ook lang weggeweest, dus een nieuw voorstelrondje lijkt me wel gepast. :)

In 2002 woonde in in de Jordaan op 3-hoog-achter. Mijn overbuurman reed in een donkergroene Lexus IS200 die hij wekelijks stond te wassen.
Op dat moment was ik al ernstig onder de indruk van het tijdloze ontwerp van deze auto.

Toen hij zijn been brak bij een ongevalletje op de schaatsbaan heb ik hem enkele keren gereden van en naar het ziekenhuis. Ik was zwaar onder de indruk van de auto. De messcherpe besturing en het zeer gewaagde interieur. Op dat moment besloot ik dat ik ook, ooit, zo'n Lexus wilde.

Op dat moment reed ik zelf in lease-auto's (Peugeots, Opel, Renault) en was Lexus geen optie.

In 2007 werd ik ZZP-er en moest mijn lease-auto inleveren. Ik woonde toen al niet meer in de Jordaan (te onhandig met auto's). Ik zocht naar een geschikte auto. In eerste instantie de bekende merken, maar ineens realiseerde ik me hoe onder de indruk ik was geweest van die Lexus IS200.

Een nieuwe zat er nog niet in, maar ik zag bij Lexus Amsterdam wel zo'n prachtige IS200 in donkergroen. Na wat onderhandelen werd deze IS200 de mijne. Via de verkoper hoorde ik wat over de oude eigenaar en realiseerde me ineens dat dat de auto van mijn voormalige buurman was! Wat een toeval!

Met veel plezier heb ik in die auto gereden, maar toen ik wat meer financie?le ruimte kreeg kocht ik een IS250 van de eerste lichting. Daarin heb ik ook met heel veel plezier vele probleemloze kilometers gevreten. En toen.... kwam er een kind. En de ik dacht dat we dus naar een "station" moesten (want, zo dacht ik, met kinderen zit je auto altijd volgepakt). Achteraf viel dat wel mee. :)

In 2010 kocht ik in Duitsland een tweedehands 2007 BMW 535d High-Executive (E61/LCI). Een fantastische auto, dat moet gezegd worden, maar wel ver-schrik-ke-lijk duur in onderhoud.

Halverwege 2013 attendeerde een collega ZZP-er me op de Youngtimer regeling. Ik dook wat in de regelgeving en besloot mijn BMW van de hand te doen en kocht een 1998 Lexus GS300 voor nog geen 3000 EUR. De auto had 312.000 km gelopen, maar het blok in die auto is bijna onverwoestbaar, dus ik nam de gok. Geen dag spijt van gehad.

In drie jaar tijd reed ik de auto naar 580.000 km en verkocht deze toen aan Cars2Africa die er over de telefoon al EUR 1250,- voor gaf. Toen ie de staat van de auto zag werd dat uiteindelijk EUR 1650,-.

Van een ongelofelijke beunhaas in Capelle a/d IJssel kocht ik in juni 2016 een donkergroene Lexus GS430 uit 2001 met 240K op de klok (ik wilde ooit nog eens een dikke V8 rijden). De auto zag er niet zo best uit, met name het interieur, maar met wat poetswerk werd het nog wel wat. Helaas is deze een paar weken geleden op de A5 kortgereden door een VW Caddy. Schade ca. 5500,- en dus total-loss.

Met het verzekeringsgeld heb ik onlangs een iets jongere zilvergrijze GS430 gekocht. Deze auto ziet er nog erg goed uit en de kilometerstand is 275.000 km. Ook voor dat blok geen enkel probleem.

Leuk om hier weer terug te zijn!
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Hallo Loki, jij ook de beste wensen voor 2018. Dat je maar vele aangename en probleemloze kilometers mag maken! Grappig dat verhaal over de auto van je buurman, zo blijkt maar weer dat de groep Lexus-eigenaars niet zo heel erg groot is. Aan de ene kant is dat natuurlijk jammer maar aan de andere kant is het toch ook wel leuk om bij een klein select gezelschap te horen. Welkom terug op het forum.

Jarno
 

ProXius

Hoort erbij
2 feb 2016
57
4
8
Kijk, een echte liefhebber. Leuke je weer te mogen verwelkomen. Wel pijnlijk om te lezen van je vorige GS430, ben je er zelf wel goed van af gekomen?
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Yup! Ik heb er niets aan overgehouden behalve een kater. :)

Het is jammer om te zien dat zo'n geweldige auto naar de sloop moet. Ze worden hierdoor alleen maar zeldzamer en zeldzamer. Maar goed, veiligheid voor alles.
De afgelopen paar weken in afwachting van de "nieuwe" weer even kunnen genieten van de IS200 van mijn vrouw. Blijft toch ook een heerlijke fantasische auto!

En ja, zeker een fan. Zolang het kan blijf ik Lexus rijden. De kwaliteit en service is gewoon van een ongekend niveau.
 

Jordan

Nieuw hier
27 okt 2017
16
1
0
Leuk verhaal en een 1e kennismaking met de Lexus. Welkom hier op het forum!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Hey leuke intro ! Enne veel plezier op het forum en ik ben benieuwd naar de foto's ! :)