Rode SC430

SC430

Nieuw hier
30 jan 2018
5
0
0
Beste mede-liefhebbers,

Ik wil me, maanden na aanschaf van mijn auto, toch maar eens voorstellen hier. Ik meen namelijk te hebben gelezen dat hier tot op heden geen SC430-eigenaren te vinden zijn. Jammer, maar dat 'probleem' is nu opgelost. Ik heb mijn auto in augustus in Duitsland gekocht en het was toen met afstand het goedkoopste rijdende exemplaar van West-Europa. Daar was ook een goede reden voor, want bij aanschaf stond er al bijna 340.000 km op de klok. Inmiddels zijn we de 345k gepasseerd, waarbij de auto zich redelijk netjes heeft gedragen. Het hele verhaal over de aanschaf lees je hier: https://www.autoweek.nl/column/jan-l...n-lexus-sc430/

Behalve erg ervaren is de auto zoals je kunt zien ook erg rood, wat 'm voor mij extra aantrekkelijk maakt. Andere opvallende zaken zijn het ontbreken van een navigatiesysteem (was in NL standaard) en de spoorverbreders en verlagingsveren. Hierdoor staat de auto toch net iets beter op z'n standaard wielen, die ik overigens helemaal geweldig vind. Nadelen zijn het brandende motorlampje en het feit dat er eigenlijk wat draagarmen en draagarmrubbers moeten worden vervangen. Dat gaat ongetwijfeld een keer gebeuren.

Met vriendelijke groet,

Jan
 

Bijlagen

  • photo6532.jpg
    photo6532.jpg
    111,7 KB · Weergaven: 28
  • photo6533.jpg
    photo6533.jpg
    171,3 KB · Weergaven: 31
  • photo6534.jpg
    photo6534.jpg
    157,5 KB · Weergaven: 29

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ha welkom! De SC430 is zo langzamerhand een echte Lexus Klassieker, fraaie wagen. Gefeliciteerd!

Dat brandende motorlampje kun je er natuurlijk gewoon uit draaien...
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Fantastische wagen ! Ik moet eerlijk met je zijn, wat vond ik deze SC Lelijk !! Maar na een paar x op een meeting gezien te hebben. Wat meer foto's bekeken te hebben ben ik hem echt leren waarderen ! Wat je zegt de standaard wielen zijn helemaal geweldig ! En wat is hij mooi in deze kleur ! Ook de foto's zijn super gaaf !! Rolling shots altijd +1 ! Leuk dat je je hebt aangemeld op het forum en ik hoop jou en je bolide eens te mogen zien op een meeting ! Heb je de auto al uitgelezen met zo'n simpele AliExpress OBD reader ?
 

SC430

Nieuw hier
30 jan 2018
5
0
0
Dank voor het warme welkom! Erwin: jazeker, de auto is uitgelezen. Daar komen de codes P0430 en P1651 uit, ofwel 'Cathalyst System Efficiency Below Treshold (Bank 2)' en 'VSV For ACIS Circuit', vaccu?mklep. Helaas is het nog niet gelukt om erachter te komen wat de combinatie van deze meldingen kan veroorzaken, al speelt het feit dat de auto wel gewoon goed rijdt en netjes rondloopt daarin ook wel een rol.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Ik vind hem prachtig!
Komt in rood mooi tot zijn recht.
Succes met de reparaties.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Welkom, Jan!
kan het zijn dat je je aankoopervaring al in Autoweek uit de doeken hebt gedaan?

Edit: te snel over je openingspost gelezen.... :-/

de SC is een unieke auto die erg afwijkt van de norm.
Daar hou je van of niet. In het echt ben ik ‘m misschien maar ??n of twee keer tegen gekomen.
Graag zien we jullie verschijnen op de volgende Meet&Greet.
:D
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik ben ivm vocht in een koplampunit wat vaker dan verwacht bij de Lexus-dealer in Zwolle. Daar staat een hyperfraai exemplaar met licht interieur .... Drooooool....
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Eindelijk ! Een SC430 eigenaar op het forum :D de twijfel Lexus , vind je hem mooi of spuuglelijk , de combinatie cabrio met V8 spreekt natuurlijk iedereen wel aan en dan dat leer leer leer
Ik deel de mening met ErwinIS200 ik weg er eerlijk gezegd niet weg van en omdat ik een SC400 rij de 430 nooit gezien als waardige opvolger met dit verhaal raakte ik bij de meeting in Arnhem in gesprek met een eigenaar van een bordeaux rode SC430 en bood een ritje aan , ik was om ....wat een heerlijke rijders auto is dit

Ik heb net je stukje op autoweek gelezen en snap jouw keuze volledig en die km stand ? Ach hij is net ingereden zouden ze hier zeggen , motorisch wel ja maar er hangt van alles omheen en dat heb je nu ervaren door de engine light , wat volgens mij de zelfde storing is die ik had alleen heb ik nog het oude OBD1 en word het anders benoemd maar in mijn geval was het de O2 sensor en daardoor stop in mijn geval de traction ctrl , bij jouw Vsv , als je Google zal je vinden dat de cat het begeven heeft maar bestel maar een upper O2 sensor en je zal er van af zijn

Ik hoop je te zien op onze Lexus meeting want een rode Lexus is bijzonder mooi
 
12 mrt 2016
109
8
18
Over het algemeen kan ik een beetje aparte auto's wel waarderen en de SC430 valt daar voor mij ook onder. Zo in het felrood doet ie het zelfs erg goed. Dapper dat je het hebt gewaagd 'm aan te schaffen met deze km stand. Maar ach, het is wel een Lexus dus echt versleten zal ie niet zijn. Veel plezier ermee !
PS: Ga niet die ene oude aflevering van Top Gear kijken. :)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Het feit dat ik in auto's reed die door het TopGear team als knudde werden beschouwd gaf mij altijd een warm gevoel....
 

Hein Lexus

Hoort erbij
13 nov 2017
71
4
0
Heel bijzondere auto die voor ooit nog op mijn wensenlijstje staat. Volgens mij is het de ideale Zen auto.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
Mooi ding Jan, hulde voor de kleur! Complimenten voor de foto?s :thumbsup:

Ik ben benieuwd wat Joep Schuurman over een paar ton aan kilometers over je auto zegt, ik vind hem gaaf!