Mister fix it Stelt zich voor

Mister_fix_it

Nieuw hier
26 mei 2017
8
0
0
Nou ik ben dus mister fix it, maar jullie mogen ook Stan zeggen. Ik ben 33 jaar oud en ik woon in omgeving Eindhoven.
ik heb afgelopen jaar een Lexus IS300 gekocht die lang geleden al ge?mporteerd is vanuit Amerika. Naar mijn weten de enige handgeschakelde IS300 in Nederland (correct me if i am wrong).
ik ben van plan om de 2jzge te gaan vervangen voor een 1jzgte.

Toen ik hem net kocht, toen stond hij wel erg laag, dus heb daarna de schroefset wat omhoog gezet.
NHouYg.jpg



Toen zag ie er zo uit:

tPgyoe.jpg



zjdlYI.jpg



KTOfTv.jpg
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Hoi Stan, welkom op het forum ! Leuk om weer eens een IS Gen1 te zien ! Mooie kleur ook ;-)
Heb je nog andere plannen met de Lex ? Enne maak je ook even een project topic aan ? :)
Groeten Erwin

ps

volgens mij zit hier nog een IS300 rijder met handbak ( ook een US )
 

Mister_fix_it

Nieuw hier
26 mei 2017
8
0
0
De lex moet uiteindelijk 400pk krijgen, met alle nodige aanpassingen. Ik heb nog een subaru impreza staan, die eerst verkocht moet worden voor jk aan de 1jz swap kan beginnen.


 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Hier was inderdaad nog iemand met een IS300 uit Amerika met handbak, maar wellicht heb jij deze auto van diegene gekocht? Volgens mij was het wel dezelfde kleur in elk geval.

Welkom trouwens!
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Wij hebben ook zo'n heerlijke IS300 Sedan (Sport uitvoering met sper diff), zelfde kleur als die van jou, echter ook (heerlijke) automaat. Mag ik vragen waarom je de 2jzge wilt gaan vervangen voor een 1jzgte?
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Vermogen en geluid. Moet 400 pk worden ongeveer.

Mocht je hiermee verder gaan, doen wij een bod op je "oude" 2jzge. Mijn zoon wil de tuningswereld in en heeft plannen met onze IS.
Zie bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=DepUEZvsUbU
of deze: https://www.youtube.com/watch?v=9xZCsqDiQ8Q

Hij wil echt het maximale eruit gaan halen, zodra de auto van hem is. Heb hem al meegegeven dat een extra blok dan een vereiste is. (en een eigen werkplaats, (veel) geld etc etc ). Maar mijn zoon is best een volhouder op dit gebied en ik schat zo in dat hij voor elkaar gaat krijgen.
Zit blijkbaar in de genen, heb zelf ook een, theoretische, autotechnische opleiding, maar hij leert het zichzelf nu al aan en komt theoretisch al heel ver (14 jaar dus). Hij is nu druk met het racen, ombouwen en perfectioneren van zijn RC auto, Traxxas Slash op lipo 3S. (die loopt dus ook > 100 km/h).
Zeker op gebied van aandrijving en besturing is dat een hele mooie leerschool.

Tot die tijd rijden we "gewoon" met onze IS hoor, we mogen de auto alleen niet beschadigen :D
 

koen

Actief
8 feb 2011
130
1
18
Volgens mij zijn er 2 originele IS300 met handbak in nederland. Ga je die W - bak gebruiken achter je 1jzgte ? Stock power zal die het wel houden maar 400 pk moet je niet al te gek gaan doen om het toch heel te houden. Ik ben zelf voor een R154 gegaan achter mijn 2jzgte, net wat sterker ;)
 

Mister_fix_it

Nieuw hier
26 mei 2017
8
0
0
Ik weet nog steeds niet welke die andere zou zijn??
ik ga die w bak gebruiken op de 1jz ja. Ik hoor gemengde verhalen, hoor ook veel dat die het vermogen wel kunnen hebben, zolang je maar een beetje normaal doet.