(Nog) geen Lexus, maar wel interesse..en ondertussen voorzien

Star2903

Nieuw hier
20 feb 2018
14
18
3
Ik ben Star2903, ook luisterend naar de naam Bart en woon in het mooie Drenthe. Na jarenlang diverse modellen Saab gereden te hebben (9000 Aero, 9-5 estate, 900 NG, 900 classic cabrio etc) ben ik overgestapt naar Mercedes en daar rijd ik nog steeds in, Ik heb er diverse gehad en op een gegeven moment had ik er zelfs 5, na therapie en medicijnen ;-) ben ik nu aan het afbouwen.
Ik heb nu een S-klasse diesel uit 2007, maar die staat te koop. Ik heb wederom vastgesteld dat diesel niet mijn ding is. Daarnaast heb ik een A-klasse uit 2004, een raar maar zeer praktisch autootje, bovendien lange uitvoering en 1.9 motor, nog een Saab 900 LPT uit 1991 in de stalling en mijn dagelijkse auto is een S-klasse van het type W126 uit 1991, een 4,2 liter 8-cilinder die echt geweldig rijdt en, als ik dat mag zeggen hier, toch wel een grote inspiratie is geweest voor de eerste LS400.

Maar..Lexus heb ik toch altijd wel een heel mooi merk gevonden, laatst in een LS400 uit 1998 gereden bij Lexus Enschede en dat was toch wel heel lekker, wat een soepele motor, heerlijk rijgedrag, super. Maar een LS kopen zou teveel hetzelfde zijn als mijn W126 dus dat gaat hem (vooralsnog) niet worden. Maar waar ik wel over denk is om misschien een RX300 1st gen te gaan kopen. Als tweede auto, voor mijn vrouw en als praktische gezinsauto, als vervanger van de A-klasse. De eindteller zou dan worden: S-klasse 1991, RX300 1st gen en Saab 900 LPT. Mijn therapeut zegt dat dat een acceptabel aantal is...:-(

Maar de laatste weken ook de nieuwe modellen eens bekeken, vooral de RX450h en de NX, schitterend vormgegeven en prachtige auto's. Deed me ook denken aan de eigenzinnige vormgeving van de Saab 900.

Ik ben me dus wat aan het inlezen en ori?nteren, vandaar ook mijn aanmelding hier op het forum.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam:  Bekeken: 1 Grootte: 219,5 KB ID: 167894

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam:  Bekeken: 1 Grootte: 302,6 KB ID: 167895

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam:  Bekeken: 1 Grootte: 303,4 KB ID: 167896

Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam:  Bekeken: 1 Grootte: 76,2 KB ID: 167897
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Alvast van harte welkom, Bart.
Je hebt een mooie verzameling transportmiddelen.
Niks aantrekken van je therapeur. Er zijn ernstigere afwijkingen. Zo hangen er hier ook een paar rond die graag fietsen.... ja, heus!

Ik ben benieuwd welke je eerste van vele Lexussen zal worden. :oops:
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Prachtige auto's, geluid van de 900 altijd de moeite waard om even 't raampje te openen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Star2903

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Als je meerdere Mercedessen hebt (gehad), dan lijkt een Lexus me de best mogelijke therapie om de aangerichte schade weer te herstellen... :trollface: Van harte gefeliciteerd met je aankopen en welkom bij de club!

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Star2903

Star2903

Nieuw hier
20 feb 2018
14
18
3
Als je meerdere Mercedessen hebt (gehad), dan lijkt een Lexus me de best mogelijke therapie om de aangerichte schade weer te herstellen... :trollface: Van harte gefeliciteerd met je aankopen en welkom bij de club!

Jarno
hahaha, nou gelukkig waren de meeste Mercedessen van de oudere generatie die nog echt goed waren, 10 jaar zonder problemen in een W126 420 SE gereden, maar de modernere (vanaf 2000) types....brrrrr ;-)