Voorstellen

Twijfelaar

Nieuw hier
15 mei 2018
3
0
0
Hallo,
zoals mijn forumnaam al aangeeft ben ik zoekende welke auto zo aan te schaffen.
Mij ben Herbert getrouwd en vader van twee kinderen een van 13 en een van 11.
Wij rijden ongeveer 22000 km per jaar , gaan met de caravan graag naar Toscsne en zoeken dus een goede trekauto, en een hoge , dus SUV achting
Tevens wil ik hem op gas G3 zetten en nu komt er bij veel merken het probleem, er zijn veel kopproblemen.

We hebben al gekeken bij Honda crv , bij Nissan xtrail bij Hyundai santa fe, allemaal niet top op G3
we hebben ook in een Lexus RX 300 gezeten en gereden, wat een vreselijk fijne auto was dit.
Bij auto mol geweest in Almere die heb ik laten staan, dit vertrouwde ik niet.
Maar hoe zijn hier de bevindingen van de rx op G3?
 
Laatst bewerkt:

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Hoi Twijfelaar,

Welkom. Ik ben geen G3-kenner (en ook geen fan), maar heb nog enige tijd een G3 overwogen voor een Lexus (ik rij zo'n 25k km per jaar). Doorgaans maar weinig goede verhalen hierover. Lexus IS300 SC op gas lijkt redelijk te gaan alsmede een 1st gen LS400 zover ik heb gelezen. Maar zoals me zoveel merken (en je noemt er al een paar), vindt Lexus gas niet zo fijn. Ikzelf heb mij er aan toe gegeven en betaal misschien een paar euro meer voor peut dan onverwacht trammelant. Hoewel de betrouwbaarheid van Lexus hoog aangeschreven staat, is het geen merk om de knip zoveel mogelijk dicht te houden (ik zie even geen andere dan een financieel voordeel voor G3). Daarnaast heb je met een RX300 (en menig SUV-model) sowieso al een hoog verbruik (door aero/formaat en gewicht), misschien moet je eens kijken naar een LS of GS (welke ook een caravan zonder morren wil trekken), als het merk Lexus je erg aanspreekt. En anders eens bij Volvo gaan kijken, die doen doorgaans wat minder moeilijk met andere brandstoffen.
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Tijdens mijn zoektocht naar een LPG Lexus ben ik heel wat RX'en tegen gekomen. Wat me opviel is dat deze meestal nog niet echt hoge km standen hadden. Dus in hoeverre de V6 voor LPG geschikt zijn kan ik niet zeggen. Van de I6 3.0 en de V8 4.0/4.3 ben ik vaker voorbeelden tegen gekomen met zeer hoge km standen. Mocht je LPG vragen in het algemeen zou je Jan Pouls in Baarlo kunnen bellen. Hij heeft tientalle jaren LPG inbouw ervaring, en kan je heel goed aangeven welke auto's verstandige keuzen zijn. Hij heeft bijv. LPG ingebouwd bij een LS430 bij een km stand van ik meen 6 ton, die nu dienst doet als leenauto met 1.2 miljoen op de teller. Hieronder nog een voorbeeld: http://forum.lexusforum.nl/forum/modellen/ls/ls-generatie-3/aandrijflijn-ah/1325-lpg-in-ls430

Als het echt een SUV moet zijn zou je misschien ook eens naar de ML320/430 of Jeep (alsook andere USA) V8'en kunnen kijken. Echter ben bang dat je daar buiten de motor niet de betrouwbaarheid van de RX zult vinden. Bepaalde boxers van Subaru lopen ook heel fijn op LPG. De Forester en Outback hebben hoge instap en hoog trekgewicht, vooral het ingenieuze AWD systeem werkt voortreffelijk. Dacht wel dat juist de 2.0 heel erg geschikt is voor LPG, en die ligt niet in de Outback (3.0 is duur i.c.m. LPG).
 

Twijfelaar

Nieuw hier
15 mei 2018
3
0
0
Heren bedankt voor de input, onze zoek tocht is gisteren ge?indigd in de aankoop van een forester , deze laten we niet op gas lopen, we laten het hierbij, bedankt het ga u goed.
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Goed om te horen, heel veel plezier ermee, maar dat gaat zeker wel lukken. Veelzijdigheid van een Forester is eigenlijk bizar, vooral in terreinwaardigheid blinkt ie uit. Tot ziens op het Subaruclub forum;)