lexus ls virus

Kaya

Nieuw hier
28 mei 2018
20
2
3
Via deze weg heb ik een vraag mbt de eventuele aanschaf van een Lexus LS 400.
Ik ben al jaren onder de indruk van de LS 400. En eindelijk voor mezelf de knoop doorgehakt een mooie aan te schaffen.
Na lang zoeken kan ik er 1 kopen maar heb alleen mijn twijfels mbt de luchtvering. In mijn beleving staat hij vrij hoog en is het tijdens het rijden niet het zijdezachte karakter.
Maar aangezien ik er niet eerder mee te maken heb gehad wilde ik de vraag neerleggen of jullie tips hebben om de luchtvering te checken?
ps het is een model van 1991.

Alvast bedankt
 

KREAM

Hoort erbij
2 apr 2018
56
6
8
Beste is om naar een dealer te gaan. Voor de complete (volgens boekje) check is een brug benodigd. Eigen check: zet de auto op vlakke ondergrond. Zet hoge stand aan. Wacht 1 minuut. Zet 'm omlaag. Wacht 1 minuut. Herhaal dit nog een keer. Rij de auto nu 5 meter naar voren. Herhaal de voorgaande procedure zonder de 5 meter verplaatsing. Meet nu van grond door het center van wiel naar wielkast. Meer dan 10mm verschil kan probleem in systeem inhouden. Beste is als je de eigenaar kan overtuigen de auto 24 uur niet te gebruiken, daar hij bij problemen waarschijnlijk ergens dieper zal zakken. Indien de auto naar jouw idee nogal hard veert, zou ik ook eens een andere LS rijden. Luchtvering is een complex systeem dat zowel zompig als hard rijgedrag kan vertonen. Probleem analyse verloopt vaak moeizaam en de oplossing is meestal kostbaar. Ik heb mijn LS met opzet gekocht met luchtverings problemen en vervangen door originele 'conventionele 'sport' schokbrekers vervangen. Geen moment spijt van gehad.
 

Kaya

Nieuw hier
28 mei 2018
20
2
3
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga komend weekend de eigen check uitvoeren.
Ik las inderdaad op het forum dat je evt bij groete problemen het systeem kunt vervangen.
Maar goed ik ga uit van het positieve en laat na het weekend weten wat er uit is gekomen.
Bedankt