Minimum aantal posts voor marketplace onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Beste Leden,

Ik zie steeds vaker advertenties verschijnen van jonge forumleden. Nu is het zo dat je om je auto te verkopen via het forum minimaal 50 posts moet hebben, voor onderdelen en accessoires is deze regel er niet.
Ik zit er al even over de denken om deze regel aan te gaan passen zodat voor het verkopen van onderdelen ook een minimaal aantal posts nodig is.

Het lijkt mij het overzichtelijkst en het makkelijkst als we voor het verkopen van onderdelen ook een minimum van 50 posts aanhouden, maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening en idee?n hierover.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
De vraag is "wat is het doel" van de posts maatregel
1) Je wilt voorkomen dat autohandelaren hier gaan adverteren ?
2) Je wilt hier geen marktplaats ?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Nummer 2.
Autohandelaren moeten "contributor" worden als ze hun handel op het forum willen verkopen.
 

Gtech

Hoort erbij
16 aug 2011
80
1
0
Je heb wel wat meer leven op het forum als er wat meer advertenties geplaatst worden, zolang het geen handelaren zijn.. Verplicht voorstellen zou ook kunnen, scheelt alweer iets. Of iemand een handelaar Is heb je snel genoeg in de gaten.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Phew, had ik even mazzel. Heb gister een setje OEM-velgen verkocht via LF met nog maar 49 posts...:p.
Maar afgezien daarvan: Ik ben er wel voorstander van. Niet omdat ik nu toch op 51 sta, maar voor de mogelijk geinteresseerde bieden die 50+ posts toch ook een indruk van de aanbiedende persoon. En je voorkomt dat een 'snelle Jelle' voor zijn eigen gemak even iets onder de aandacht kan mikken van een gerichte doelgroep en waarvan je na de 'deal' nooit meer iets verneemt.

Op mijn 'andere forum' worden advertenties van nieuwe posters geweerd, tenzij ze zich vooraf netjes hebben voorgesteld en daarmee een eerste indruk achterlaten voor de overige forumleden. Zelf geef ik echter de voorkeur aan die 50+ posts...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
al zou het er 25 zijn dat zou al een verbetering zijn , het valt mij nl ook op dat dit steeds vaker gebeurd , of meteen een vraag stellen bij hun eerste post en daarna nooit meer te zien terwijl er leden met goede bedoelingen toch zo iemand graag willen helpen
en wat Xenon al zegt , eerst even voorstellen en laten zien dat je een liefhebber bent en geen snelle verkoper , daar is marktplaats voor
 

ArnoM

Actief
18 dec 2014
149
13
18
Persoonlijk vind ik dat voor de verkoop van een auto wat zwaarder wegen dan voor onderdelen.
Als het makkelijk is om onderscheid aan te brengen dan voor verkoop auto minimum van 50 aanhouden en onderdelen mag voor mij op 25 posts.
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Ik vind een grens van 50 posts wel erg hoog.
Wat mij betreft is een grens van 5 posts vaak al prima.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar mijn eigen aantal posts en wat als mijn beginners enthousiasme niet in het forum was beland?
50 posts is echt wel HEEL veel....

Waarom zou iemand die net een Lexus gekocht heeft niet actief mogen zijn op de marktplaats?
Even voorstellen is dan toch prima?

Ik heb laatst een prettige ervaring opgedaan bij de koop van winterbanden en velgen ik vraag me af of dat wel mogelijk zou zijn geweest.....

EDIT:
Inderdaad,
Ik vind 50 posts echt ongekend hoog.
Kijk eens in je forum welke mensen allemaal niets zouden mogen verkopen.

Grtz Kurt
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
De moederoplossing aller problemen :grin:

<10 posts : 20% afdragen als donatie aan LF, vooraf obv verplichte vraagprijs , niet betaald ? post verwijderd
10- 25 : 10%
25-50 : 5%
>50 : gratis
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Eens dat het onderscheid auto of onderdelen er best mag zijn. Denk dat een forum minder snel voor onderdelen verkopen wordt gebruikt. Roel, kan je niet een analyse doen van het de verdeling? Of export maken, ros ik die wel ff in een Excel draaitabel voor je :)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik vind een grens van 50 posts wel erg hoog.
Wat mij betreft is een grens van 5 posts vaak al prima.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd naar mijn eigen aantal posts en wat als mijn beginners enthousiasme niet in het forum was beland?
50 posts is echt wel HEEL veel....

Waarom zou iemand die net een Lexus gekocht heeft niet actief mogen zijn op de marktplaats?
Even voorstellen is dan toch prima?

Ik heb laatst een prettige ervaring opgedaan bij de koop van winterbanden en velgen ik vraag me af of dat wel mogelijk zou zijn geweest.....

EDIT:
Inderdaad,
Ik vind 50 posts echt ongekend hoog.
Kijk eens in je forum welke mensen allemaal niets zouden mogen verkopen.

Grtz Kurt
Ik begrijp je achterliggende gedachte. Echter, bij een lager aantal posts ga je krijgen dat iemand die wil gaan adverteren in een paar topics gaat spammen met bijvoorbeeld alleen maar een smilie of andere inhoudelijk nietszeggende crap. Zo telt dat lekker op en zit je zo aan 10 of 15 posts. Als ze dat 50x moeten, schat ik in dat 99.5% er niet eens aan zal beginnen. ;)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Waarom 50 posts? dan gaan er misschien hele mooie onderdelen aan je neus voorbij,
zolang het maar geen handelaren zijn kan je zo makkelijk onderdelen aanbieden aan de liefhebber
en daar moeten ze ook terecht komen
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Precies. Is het niet te analyseren of een gebruiker een post heeft geplaatst in het desbetreffende topic, waar het aantal posts minder was dan 50. Eventueel aangevuld met activiteit op het forum? Om die 50 of 30 of welke hoeveelheid dan ook goed te onderbouwen. Of gewoon verlagen, met een correcte uitleg en voorwaarden erbij en kijken hoe het gaat? Dus wat meer pragmatische aanpak?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ben benieuwd, Roel....
Ben je er al uit voor welke koers je gaat kiezen?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.115
4
816
113
Iets anders, is het niet makkelijker om deze rechten toe te kennen aan personen die al een tijd lid zijn?
Ondanks dat ik al een behoorlijke tijd lid was kon ik mijn GS 450h hier niet aanbieden omdat ik te weinig posts had, hetzelfde gold voor mijn IS200 uit 2004.
Ik ben er zo een die niet zomaar gaat zitten posten om het posten. En zo zijn er nog veel meer die ik regelmatig online zie maar zelden posten.
( Ik had stiekem die auto's veel liever hier verkocht, aan de liefhebbers . Ze waren excellent -dealer- onderhouden )
 
  • Leuk
Waarderingen: SC400nl en KurtKnakker
Status
Niet open voor verdere reacties.