Waarom zie ik mezelf online op LF?

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Na 15 minuten niets gedaan te hebben op LF ga je vanzelf weg uit de gebruikers die online zijn.
Ik was heel de dag weg en ik zie mezelf op de telefoon zonder in te loggen gewoon online. Dit is me al vaker opgevallen.
Mijn computer thuis staat gewoon aan met LF in een tabblad onder Chrome. Ik ben thuis wel ingelogd.
Doet Chrome iets op de achtergrond waardoor LF mij online ziet?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Chrome die staat altijd "aan" (start automatisch op met de computer en draaid altijd op de achtergrond) waardoor het opstarten/openen (veel) sneller is dan andere browsers. Maar of het continue online/actief is, dat weet ik niet.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Higgs komt ook dmv je IP adres, de site herkent je acc die gebonden is aan je IP adres
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ik weet de exacte implementatie niet. Maar het kan zijn dat wanneer je uitlogt er een cookie achteren blijft waardoor je nog wordt herkend (zou dan dus een bug zijn)
Wat is op zo'n moment dan je laatste activiteit op de "wie is online"-pagina? Is dat dan ook een tijd in het verleden?
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
ligt eraan. een website kan meerdere IP adressen registreren dus zo ook het 4G netwerk .
Maar het kan ook een oude pagina zijn op higgs zijn telefoon . soms op de refresh knop drukken werkt heel erg goed hahaha
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Of je wel of niet aanmeld op je mobiel maakt niet uit.
Je ziet wie er online zijn.
RoelVB bij inactiviteit word dan de verbinding verbroken ?
Het zou kunnen dat Chrome de pagina ververst.
Toen je thuis kwam was je toen nog aangemeld ?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Of je wel of niet aanmeld op je mobiel maakt niet uit.
Je ziet wie er online zijn.
RoelVB bij inactiviteit word dan de verbinding verbroken ?
Het zou kunnen dat Chrome de pagina ververst.
Toen je thuis kwam was je toen nog aangemeld ?
Ik ben altijd aangemeld. Zojuist zag ik mezelf weer op de telefoon, op de telefoon ben ik niet aangemeld, zelfs nooit aangemeld geweest. Ik had wifi uitgezet zodat ik via het GSM netwerk keek. Overigens kun je de optie "wie is er online" niet gebruiken zonder aangemeld te zijn.
Toch vreemd.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
higgs je moet even de cache van je internet opschonen. dan pas kan je zien hoe of wat. alle paginas sluiten, cash opschonen en nog een keer kijken
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
"Overigens kun je de optie "wie is er online" niet gebruiken zonder aangemeld te zijn"
​Op de startpagina onderaan zie je wie er online zijn zonder aangemeld te zijn.
Schermafbeelding 2016-01-04 om 07.28.31.png
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
"Overigens kun je de optie "wie is er online" niet gebruiken zonder aangemeld te zijn"
​Op de startpagina onderaan zie je wie er online zijn zonder aangemeld te zijn.
Het gaat om de "wie is er online"-pagina. Niet het lijste op de forum pagina.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
"Overigens kun je de optie "wie is er online" niet gebruiken zonder aangemeld te zijn.
Op de startpagina onderaan zie je wie er online zijn zonder aangemeld te zijn.
Zoals Roel al zegt, hier kun je alleen maar komen als je aangemeld bent. http://forum.lexusforum.nl/online

Het is verder allemaal niet zo spannend, ik vroeg het me gewoon af. En misschien wist iemand waar het aan lag.
 

sjeesKees

Nieuw hier
11 dec 2015
20
0
0
Afhankelijk van de browser kan de tab zichzelf automatisch verversen, zeker wanneer er bijv. Ajax code op de site aanwezig is. Het kan zijn dat de site dit automatisch verversen oppikt als activiteit en je daardoor niet eraf gekeild wordt.