Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Zo, alweer iets gedaan:
Ik geef altijd richting aan, zelfs voordat ik van baan wissel en niet zoals veel andere mensen als je al aan het bewegen bent.
Dus maar een kleine mod gedaan zodat mijn Audi-blinkers iets langer doorgaan...

Screenshot_20220626-154543_Carista.jpg


Screenshot_20220626-155227_Carista.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
Toch maar even checken of die ‘Cat-Wash’ geen krassen achterlaat 🐱
Nee hoor, dit was mijn eerste Lexus, helemaal schoongelikt door een andere buurtkat.

Vreemd poesje op de auto 10-juli-2011.JPG


Katten hebben wel smaak, van de VAG's en Franse auto's moeten ze hier in de straat niets hebben...
Maar we dwalen af....
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.121
4
833
113
De auto in de schaduw gezet, niet voor mezelf maar voor de hybride accu en ML versterker die absoluut niet van hoge temperaturen houden.
Accu's verouderen snel bij hoge temperaturen (zeker Li-ion) en de condensators in de ML versterker drogen snel uit. (Daarom gaan die ML versterkers snel kapot)
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Dood saai, remblokken achter, Bleutooth for music streaming en olie, en olie filter vervangen. Ik ben hier super niet actief omdat die heerlijke auto me nooit in de steek laat. Geen olie verbruik, relatief zuinig en loopt als een zon met Full Synthetic 5w30

Oops, ik lieg, had de lampen een week aan laten staan, Bosch accu was leeg :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en Johno

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Parkeersensor aan de voorkant vervangen nadat 'ie de geest had gegeven. Origineel van de dealer kost zo'n mini-dingetje 150,- incl. btw excl. montage. Ik heb er 2 besteld bij Ali voor 2 tientjes, werkt weer perfect, we zullen zien voor hoe lang ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Parkeersensor aan de voorkant vervangen nadat 'ie de geest had gegeven. Origineel van de dealer kost zo'n mini-dingetje 150,- incl. btw excl. montage. Ik heb er 2 besteld bij Ali voor 2 tientjes, werkt weer perfect, we zullen zien voor hoe lang ;)
Hmmm ja, das wel een dingetje..

Ik heb vorig jaar de tuimelschakelaars van de stoelverwarming vervangen.

De verwarming wilde niet meer aan op 3 van de 4 standen van beide stoelen. (Dus 1 stoel niks, en 1 stoel maar 1 stand)

Nadat ik ze vervangen had werkte het weer.
Nu, na een jaar, doet het rode ledje het niet meer op stand 2, hetzelfde ledje doet het nog wel geel op stand 1.. in beide gevallen wordt de stoelverwarming wel actief en goed warm.

Ook Ali/Amazon..

Naja... Wat moet je ermee...
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Ik heb vorig jaar de tuimelschakelaars van de stoelverwarming vervangen.
Zijn dit de originele rechthoekige schakelaars met de lampjes ernaast of zijn het kleine ronde schakelaars? Deze ronde worden gebruikt als er achteraf stoelverwarming word ingebouwd. Soms icm leder.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Zijn dit de originele rechthoekige schakelaars met de lampjes ernaast of zijn het kleine ronde schakelaars? Deze ronde worden gebruikt als er achteraf stoelverwarming word ingebouwd. Soms icm leder.
ik ga ervan uit dat het achteraf toegevoegd is. heb wel nappa leer, maar weet niet of het gecombineerd achteraf is ingebouwd.
(heb high edition)

De knopjes zijn klein, zwart en rond, tuimelen naar voor en naar achter voor stand 2 en 1 en hebben een middenstand voor ''uit''
de lampjes zitten dan in het knopje.

(het is in ieder geval niet een draaiknop met warm of koud zoals affabriek)
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
Er is in rijen tussen tilburg en breda een leerinbouwer, DK-schweitzer. Daar worden auto's voorzien van leder incl. stoelverwarming. Door achteraf in te bouwen scheelt het bij lease aan bijtelling is me ooit verteld. Zij gebruiken dezelfde schakelaars.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Er is in rijen tussen tilburg en breda een leerinbouwer, DK-schweitzer. Daar worden auto's voorzien van leder incl. stoelverwarming. Door achteraf in te bouwen scheelt het bij lease aan bijtelling is me ooit verteld. Zij gebruiken dezelfde schakelaars.
grote kans dat het daar vandaan komt, de auto is jaren vaste klant geweest bij Louwman Oosterhout/Breda. dat is daar vlakbij.
 

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
BK 01 Bluetooth om muziek te streamen ingebouwd. Werkt fantastisch en 29 USD is echt niks voor deze upgrade. Voor mij is de auto qua accesories wel af. Heb de fout gemaakt om in een LS460 te rijden en mezelf moeten dwingen dat ding te vergeten.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
141
43
BK 01 Bluetooth om muziek te streamen ingebouwd. Werkt fantastisch en 29 USD is echt niks voor deze upgrade. Voor mij is de auto qua accesories wel af. Heb de fout gemaakt om in een LS460 te rijden en mezelf moeten dwingen dat ding te vergeten.
Heb je wel een beetje fatsoenlijk geluid nu? Deze is aangesloten op de 3.5mm ingang, toch? Ik mis namelijk heel wat frequenties in het laag als ik deze input gebruik in mijn auto (met diverse bronnen getest). Uiteindelijk heb ik dit op kunnen lossen door een FM transmitter te gebruiken, dan is het geluid veel voller.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
for what it's worth, ik heb een dension lite bt in mijn ls400. zit aangesloten op mijn cd wisselaar.

daarbij heb ik een equalizer app geinstalleerd wat er voor heeft gezorgd dat muziek goed klinkt
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Vandaag een paar kleine touch-ups gedaan aan de lak, steenslagputjes en zo, en ook een paar krassen op het portier heel lichtjes aangestreken. Nu een paar dagen laten drogen en als we volgende week een droge dag krijgen dan met korrel 2000 schuurpapier eroverheen (alhoewel het verschrikkelijk onnatuurlijk voelt om met schuurpapier over mijn auto heen te gaan 😬 ) en tot slot afwerken met de polijstmachine. Wordt vervolgd.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Zo de volgende stap is gedaan, of althans een deel ervan. De lak bleek toch wat meer krasjes te bevatten dan op het eerste gezicht gedacht dus ik heb vandaag na ca. 4 uur polijstwerk alleen nog maar de bestuurderskant af. En dan wil ik na het polijsten de auto ook nog eens in de Poorboy's World Black Hole zetten om de kleur en glans nog verder te verdiepen, en daar weer Liquid Insulator wax overheen ter bescherming. Ik heb dus nog wat werk te doen vrees ik...

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Na heel, heel veel uren poetswerk is mijn auto weer zo dicht bij showroomstaat als ik hem kan maken. Behalve de al eerder genoemde polijst- en poets-activiteiten heb ik ook de banden behandeld met Q2M Tire voor een mooi matte diepzwarte look. Het uiteindelijke resultaat mag er wel wezen vind ik:
Rx 450h 04.jpgRx 450h 05.jpgRx 450h 06.jpg
Mijn rugspieren vertellen me nu echter dat het weer even genoeg is geweest...

Jarno