Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik heb mijn Lexus vandaag beschadigd.
Ontelbare keren achteruit de auto op de oprit geparkeerd en nu bleef ik een keer achter de palisade van de tuin van de buurman hangen.
Shit, maar het moet wel gemaakt worden.
Is dit de dorpel of de dorpelbeschermer cq. sideskirts?
 

Bijlagen

  • IMG_20221214_105020.jpg
    IMG_20221214_105020.jpg
    4,9 MB · Weergaven: 66
  • IMG_20221214_110035.jpg
    IMG_20221214_110035.jpg
    4,8 MB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: robtp09

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Ik heb mijn Lexus vandaag beschadigd.
Ontelbare keren achteruit de auto op de oprit geparkeerd en nu bleef ik een keer achter de palisade van de tuin van de buurman hangen.
Shit, maar het moet wel gemaakt worden.
Is dit de dorpel of de dorpelbeschermer cq. sideskirts?
Ruk zeg, balen. Die strips is wat volgens mij sideskirts genoemd wordt. Die zitten op de dorpel.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.115
4
816
113
Amerikaanse Lexi hebben dit vaak af-fabriek ingebouwd, een remote control voor garagedeur of poort. Ik heb er een met klitteband tegen het zonnebrilvakje gemonteerd. Tien minuten werk en superhandig! Plus ik kan de RC gewoon wegpakken als ik een andere auto meeneem.

Remote control.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Arbitrator

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Handig absoluut, maar mooi allerminst, zeker in een XXXL Aygo zou mij dat enorm storen zo'n zwarte "puist" aan het plafond ;)
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
692
617
93
Het is inderdaad jammer dat ze deze handige voorziening in Nederland niet standaard meeleveren. In de handleiding van mijn GS gen 4 staat de voorziening wel als mogelijke optie genoemd.

Ik heb de kleine sleutelhanger uitvoering van mijn garagedeuropener met behulp van klittenband discreet tegen de zijkant van de polssteun voor de muis bevestigd en dat voldoet uitstekend. Niemand ziet het, en het werkt perfect omdat de opener kennelijk niet de ontvanger "hoeft te kunnen zien".

Oorspronkelijk heb ik het ding een tijdje aan mijn sleutelhanger gehad. Dat is af te raden. Als je om de een of andere reden je broek uittrekt, kan het gebeuren dat bij het neerleggen daarvan het knopje van de afstandsbediening per ongeluk wordt ingedrukt - met als gevolg dat als je s'morgens wakker wordt je merkt dat je garagedeur de hele nacht open heeft gestaan :cool:
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Wat is er zo onveilig aan de genoemde oplossingen?
Een standaard oplossing voor het openen van garagedeuren is een makkelijk doel voor criminelen. Maar de niet standaard van @NX F-Sport Driver is in principe veiliger doordat deze ongebruikelijk is.
Met deze reden heb ik bij het installeren van mijn garagedeur ook speciaal gekozen voor een fysieke schakelaar, zodat ik hier eenvoudig zelf een bediening voor kan maken (schakelaar aansturen over wifi). Voor de (Hörman) garagedeur die ik heb kan je allerlei fancy oplossingen voor krijgen van de fabrikant (bluetooth, wifi), maar die heb ik dus allemaal niet gekozen omdat de fabrikant dan dus ook een sleutel heeft van je deur. En wanneer er een lek in hun systeem zit kan opeens de hele wereld die sleutel hebben.

En de zender van je garagedeur in de auto laten liggen is natuurlijk ook al een risico.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Gisteren de IS achterop (wel zachtjes...) een voor mij rijdende auto gereden :cry: Ik reed achter een auto die een rotonde naderde, de auto reed heel langzaam, 40 of zo, ik had al gezien dat de rotonde leeg was en wat er reed ging eraf en was voor mijn voorganger geen reden om te stoppen. Terwijl ik de binnenspiegel check voor verkeer achter mij is ze toch gestopt want toen ik weer voor me keek stond ze daar. Was het niet nat geweest had ik het gered maar ik schoof er achterop. Bumper en grill kapot en in het display de melding POP UP HOOD FAILURE. De motorkap mankeert niks, is ook niet omhooggekomen, ook geen airbags, daarvoor ging het te traag allemaal.
De bestuurder van de auto voor me bleef zitten, ik gebaarde naar haar dat we aan de kant moesten, ik kon geen kant op, achter me stroopte het ook op. Ze deed niks, uiteindelijk stapte ze uit en begint een hele verdediging terwijl dat nergens voor nodig was, ik ben immers te allen tijde de sjaak. Dus ik onderbreek haar rustig met de opmerking dat we aan de kant moeten, tot 2x toe. Vervolgens draait ze zich om, stapt in en rijdt weg.....ik heb erachter gereden tot aan de laatste rotonde in de bebouwde kom waar ze rechtdoor ging de bebouwde kom uit, ik ben naar links afgeslagen om naar huis te gaan, ik blijf er niet oeverloos achteraan rijden natuurlijk.
Thuis moest ik even resetten, daarna heb ik de politie gebeld en melding gedaan van hetgeen er gebeurd was. De politie belt mij binnen 2 dagen terug, daarna zie ik wel hoe ik verder ga met de schade. Ik heb de IS nog all risks verzekerd dus uiteindelijk zal het wel in orde komen.

Niet een beste dag dus......:unsure:
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Dat is balen @robtp09 via kenteken zullen ze de andere bestuurster achterhalen en dan met jou gegevens uitwisselen. Misschien onder invloed ofzo? Drank/drugs of medicijnen?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.115
4
816
113
Crap...
Wat een vreemd verhaal. Misschien was ze niet verzekerd? Geen rijbewijs? Onder invloed? Waarom zou je anders wegrijden?

Voordat je het aan de verzekering opgeeft zou ik eerst een offerte aanvragen, i.v.m. je schade vrije jaren. Misschien kun je het beter zelf betalen.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Dat is balen @robtp09 via kenteken zullen ze de andere bestuurster achterhalen en dan met jou gegevens uitwisselen. Misschien onder invloed ofzo? Drank/drugs of medicijnen?
Ik heb geen kenteken.....was erg geschrokken en compleet flabbergasted toen ze vertrok.....:unsure:
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Crap...
Wat een vreemd verhaal. Misschien was ze niet verzekerd? Geen rijbewijs? Onder invloed? Waarom zou je anders wegrijden?

Voordat je het aan de verzekering opgeeft zou ik eerst een offerte aanvragen, i.v.m. je schade vrije jaren. Misschien kun je het beter zelf betalen.
Heel vreemd, zeker!
Ik heb de schade al gemeld, heeft geen invloed op mijn no-claim korting of premie. Ik denk dat de schade in de buurt van de 3000,- ligt en dan denk ik nog even niet aan die gekke pop up hood toestand....dat schijnt heel kostbaar te zijn maar zelf heb ik daar geen benul van.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Bijzonder en heel vervelend. Gelukkig ging het dus zachtjes maar al die schade is natuurlijk wel eeuwig zonde. Goed dat je het evengoed gemeld hebt. Voor hetzelfde geld meldt zij het en krijg je een discussie over doorrijden na een ongeval.

Sterkte met de afhandeling. Dat de Lexus maar weer snel hersteld mag zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09