Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Vandaag de IS200 naar de garage gebracht voor helaas roest aan carrosserie (linksachter dorpel/wielkast en rechtsachter wielkast/chassis bij achterste subframe montage punt) ivm apk. Hier en daar offertes opgevraagd om het te fixen, maar weinig garages hadden er zin in. Door het ontbreken van een aftermarket profiel van de dorpel, willen maar weinig garages er aan knutsellen. 3000 euro ex btw voor beide dorpels was mij te gortig voor de staat van de auto (23 jaar oud, 290k km) en ons beperkte gebruik (4k km per jaar), al blijft het na 12 jaar in bezit wel een sentimenteel dingetje.

Afgelopen week schokdempers+veren voor vervangen voor versere exemplaren. Gek genoeg was ik daar even veel tijd (1,5 uur) voor kwijt als het prutsen aan de mistlamp rechtsvoor. De coil-overs vervangen op het pad/straat ging best prima omdat het allemaal niet zo vast gerot zat. De achterkant is wat lastiger dus daarvoor ga ik even op zoek naar een brug. Dan kunnen ook de SuperPro Pur stabi-rubbers er op, de originele begonnen na 23 jaar wat geluid te maken.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Ja, en de schuldige bleef in dit geval braaf staan…😇
Maar niet verzekerd, geen rijbewijs etc etc….allemaal opties hè
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Heel vreemd, zeker!
Ik heb de schade al gemeld, heeft geen invloed op mijn no-claim korting of premie. Ik denk dat de schade in de buurt van de 3000,- ligt en dan denk ik nog even niet aan die gekke pop up hood toestand....dat schijnt heel kostbaar te zijn maar zelf heb ik daar geen benul van.

Ja, die melding schijnt alleen weg te krijgen te zijn door een complete module te vervangen meen ik ooit ergens gelezen te hebben en die module is duur.

Maar het kan ook zijn dat de persoon in kwestie gewoon in paniek is geraakt. Sommige nemen heel onlogische beslissingen als ze in paniek raken.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Paniek zou kunnen, maar de bestuurster van de andere auto leek de rust zelve, maar ook dat kan averechts werken....in ieder geval heb ik de schade intussen gemeld bij mijn verzekering, heb ik uitgevogeld dat het geen invloed heeft op mijn no-claim korting en ga ik maandag naar een hersteller met de auto.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Paniek zou kunnen, maar de bestuurster van de andere auto leek de rust zelve, maar ook dat kan averechts werken....in ieder geval heb ik de schade intussen gemeld bij mijn verzekering, heb ik uitgevogeld dat het geen invloed heeft op mijn no-claim korting en ga ik maandag naar een hersteller met de auto.
Mooi dat je er zelf geen "last" van hebt, naast al het geregel met de hersteller etc. De verhuftering/individualisering van samenleving kent gekke uiterste. Mijn vrouw werd onlangs ondeste boven gereden met bakfiets met kids erin door een dame die enkel focus had op evt schade aan haar eigen auto. Toen ze dat had geconstateerd, scheurde ze weg. Aan de andere kant heb ik kort geleden een oudere mevrouw zien vallen op de fiets en kopte een stoeprand. Bloedneus, schaafwonden, tand door d'r lip. Ik gestopt en de vrouw weer op de been geholpen en gevraagd of ik met haar naar de eerste hulp/nabije huisarts wilde begeleide. Maar uit schaamte (?) stapte ze op haar fiets en ging er als een haas van door...

Ik dacht vandaag of morgen mijn auto, herstelt en wel van de roest punten te kunnen ophalen. Dat kon dus gister al. Helaas zonder reparatie, want dat werd volgens de garagist/keurmeester toch te duur (eigen oordeel) en heeft met die roest de auto toch kunnen afmelden/goedkeuren (terwijl een eerdere apk-keurmeester op deze punten had afgekeurd maar er zelf geen zin had om de roest te verhelpen). Waar is dit tijd gebleven dat een oordeel eenduidig is ongeacht de keurmeester... Een APK is in deze toch een wassen neus...? Ik ga later in het jaar maar zelf aan de gang met een bevriende lasser.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Arbitrator

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Nou, merkwaardige zaken allemaal.

Dat hood-pop-up-mechanisme helpt onze lexii aan een mooie score bij de botsproef maar als je een paaltje of te hoge stoeprand raakt bij het inparkeren ben je acuut duizenden euries verder. Is er een mogelijkheid dat systeem te disabelen?
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Nou, merkwaardige zaken allemaal.

Dat hood-pop-up-mechanisme helpt onze lexii aan een mooie score bij de botsproef maar als je een paaltje of te hoge stoeprand raakt bij het inparkeren ben je acuut duizenden euries verder. Is er een mogelijkheid dat systeem te disabelen?

Als ik het zo lees op My.IS kan dat bij een IS300H door de dealer gedisabled worden. Heb je toevallig TIS, dan kan je het misschien zelf ook. Volgens mij is het geen "verplichte" feature zoals TPMS die door autoriteiten zijn verplicht en dus niet uigezet kan worden.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Mooi! Ik heb het zelf nu niet, maar over een paar jaar als ik voor een wat jongere GS ga, zal het er zo maar op kunnen zitten.
Laat het dan graag disabelen.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Ik ben gisteren bij het schadeherstelbedrijf geweest, druk druk druk, de 28e februari wordt de auto verwacht voor herstel. De man die de schade opnam verschoot niet van het pop up hood verhaal. We zien het wel zei hij, het is afgegaan en toch ook niet, komt goed..... Verder nieuwe bumper, compleet met grill boven en onder, 1 kant nieuwe drl (ik zou allebei doen), nieuwe kentekenplaat, en ik had een storing met de parkeersensoren, is ook weer weg, ik zie wel wat ermee gebeurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Nieuwe interieur filter, hij was een beetje zwart en had allemaal beestjes erin. Banden gekocht, die moeten er nog om, olie gekocht, moet er nog in met filter uiteraard. Ziet er na 5000 kilometer nog best ok uit, toch maar vervangen. Uitlaat gerepareerd het middenstuk met dat hitteschild daarboven zat een gaatje.
Volgend jaar remklauw rechtsachter, die is niet helemaal fris meer. Na bijna 3 jaar is de conclusie, wat een geweldige auto, buiten het gewone onderhoud is het enige wat stuk is gegaan de uitlaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter en robtp09

RogersGS450h

Nieuw hier
19 feb 2023
11
15
3
Vandaag de koplampen van de GS450h weer helder gemaakt en een schaafwondje op de bumper zeer ver weg weten te polijsten.
Ook een set dakdragers gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Michelins eromheen gelegd, morgen de olie en het filter, dan kan ik weer een jaartje verder
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
559
1
354
63
Ik heb gisteren de IS opgehaald met een fris nieuw neusje, ziet er weer uit alsof er nooit iets is gebeurd, ben er erg blij mee :) Ook die vervelende "pop up hood failure"-melding is eruit, heerlijk! En alsof het allemaal niet op kan kreeg ik de auto gewassen en van binnen schoon terug, happy me!

Verder ben ik gistermiddag voor het eerst serieus een UX wezen bekijken. Ik had redelijk hoge verwachtingen maar man man man, wat viel dat tegen....Op alle gebied, qua ruimte (kofferbak van de IS is ruimer, rest ook), qua afwerking (stupide knopjes op de portieren om het portier op slot te doen), gebruikte materialen (de shift pook had slijtplekken, de km-stand van die auto was nog geen 30k) en qua uitrusting. Ik betwijfel of dat iets gaat worden hier, denk het niet. T.z.t. op zoek naar een NX300h lijkt me een betere optie.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB
2 okt 2021
198
121
43
Idd, was eerst ook naar de UX gaan kijken, maar alleen al de kofferruimte viel erg tegen, dus ben ik maar voor de NX gegaan, en ben er tot nu toe, 15 maanden en 10000 km later nog steeds tevreden van
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Johno

Gerardhome

Nieuw hier
5 jun 2022
11
3
3
inmiddels een beam ( onder het kenteken) erbij laten zetten, de LED ULTRA PRO met XBB "Stroombrytare Bluetooth, xxb Dongle "Faste" werkt heel netjes met de Lexus op alle auto modes, helpt ook goed dan zie je het wild aan de zijkanten dieper in het bos staan, module is niet opzichtig. De bluetooth ook netjes , dan wordt er niet geboord in de auto dus zonder bedrading naar het dashboard, voor mensen die in de winter naar Scandinavie gaan.
 

Bijlagen

  • beam nx uit.jpeg
    beam nx uit.jpeg
    332,6 KB · Weergaven: 51
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra