Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Foto's komen later. Ik heb Altezza mistlampen geregeld, hier zit een 5w/21w fitting in. Dus ik houdt de mistlicht optie. :) sommige gebruiken de 21w voor de remmen.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Trouwens vandaag ook de stoelen en bank vervangen. Oude waren prima maar wou graag over op elektrisch links en rechts ipv alleen links :) het zit erin bestuurderskant werkt prima. Bijrijdersstoel is nog niet te bedienen. Hier ga ik volgend weekend mee aan de slag! :)
 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Zo eff een tijdje geleden,

Laatste tijd:
Pioneer avic dubbel din radio ingebouwd (verlichting op amber gezet natuurlijk)
Achterspeakers vervangen voor een JBL setje, deze waren helemaal op (wat een werk was dat!) tevens de bedrading verbeterd.
Interieur, kofferbak en kentekenverlichting vervangen voor witte led.
Gepolijst en gewaxed, orginele 17 inch 5 spaak er onder (moeten nog hersteld worden)
Alle defecte lampjes in de console en dashboard verwijderd en besteld bij lexus.

Voor de toekomst, het is een 17 jaar oude auto in prima staat, echter wil ik deze in zeer goede staat hebben.
De achterbumper moet gespoten worden en hier en daar een parkeerdeukje verwijderen.
De auto trilt licht bij remmen (bekend IS200 euvel?) dus deze gaan binnenkort ook aangepakt worden.

Zodra de auto in een mooie orginele staat is ga ik op zoek naar die alu sport lijsten en pedalen, middenarmsteun en een BC schroefset.
Nieuwe imitatie matten omdat OEM niet meer te koop is helaas.
Ook wil ik die fantastische v6 beter horen dus misschien toch een open lucht filter.....

Misschien in de toekomst 18 inch velgen als de schroefset er op zit, zijn er OEM 18" btw?

Ik zet alweer veels te veel neer, dus open ik misschien wel een project pagina ;-)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
De IS is erg gevoelig voor troep / roest op de wielnaaf. Dit was bij mij het probleem met het getril met remmen. Imitatie matten zoek ik ook nog. Goede dan.... Moeilijk ;) armsteun heb ik te koop ;) enne jij hebt wel een hele aparte Lexus! Eentje met een V6? Vertel ;);)
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Foto's komen later. Ik heb Altezza mistlampen geregeld, hier zit een 5w/21w fitting in. Dus ik houdt de mistlicht optie. :) sommige gebruiken de 21w voor de remmen.

Daar zit ik ook over na te denken alleen dan puur met de 21/5 fittingen te werken ipv de hele unit te vervangen.
en dan is het plus en min op de 5w en alleen plus op 21W toch?
 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
De IS is erg gevoelig voor troep / roest op de wielnaaf. Dit was bij mij het probleem met het getril met remmen. Imitatie matten zoek ik ook nog. Goede dan.... Moeilijk ;) armsteun heb ik te koop ;) enne jij hebt wel een hele aparte Lexus! Eentje met een V6? Vertel ;);)

Euuhh daar had idd 6 cilinder moeten staan😀
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
20161018_205658_1476880994924_resized.scale-180.jpg 20161018_210011_1476880989681_resized.scale-180.jpg 20161018_205724_1476880999993_resized.scale-180.jpg Het interieur van m'n IS wat 'veredelt' met geborsteld aluminium op de middenconsole, stuurspaken en deurpaneeltjes. Had er zo af fabriek in kunnen zitten... :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O en toyboy

Lars_K

Hoort erbij
9 okt 2016
34
4
0
No Title

Vandaag de Lexus voor het eerst wat echte aandacht gegeven. Interieur opgefrist, al moet de vloerbekleding (beige met nu zwarte vegen) nog. IS200'tje profiteert verder van nieuwe wissertjes, een nieuw interieurfilter en luchtfilter. Die laatste was enorm verstopt, is de vorige eigenaar niet zo handig mee omgesprongen (zie foto). Het interieurfilter dat ik besteld hebt, paste er alleen een kwartslag gedraaid in, dus nu met verticale in plaats van horizontale plooien. Is dat een probleem?
 

Bijlagen

  • photo5661.jpg
    photo5661.jpg
    226,4 KB · Weergaven: 36
  • photo5662.jpg
    photo5662.jpg
    307 KB · Weergaven: 40
  • photo5663.jpg
    photo5663.jpg
    182 KB · Weergaven: 36

M verstappen

Hoort erbij
24 mei 2016
62
10
0
Bedoel je fotos van de dubbeldin of van de mistlampen? Hierzo verklap ik ze beiden vast uit het toekomstige projecttopic.
poging mislukt krijg via mn telefoon geen fotos zichtbaar op het forum via tinypic.. zet ze er morgen even op met de pc.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Bedoel je fotos van de dubbeldin of van de mistlampen? Hierzo verklap ik ze beiden vast uit het toekomstige projecttopic.
poging mislukt krijg via mn telefoon geen fotos zichtbaar op het forum via tinypic.. zet ze er morgen even op met de pc.

Ben benieuwd ! :) ik doelde op je "Altezza-mod"
 

Lars_K

Hoort erbij
9 okt 2016
34
4
0
Zaterdag heeft mijn IS200 een oliebeurt gehad. Nieuwe banden eronder, bougies vervangen en bakolie laten vervangen. Het 'gejank' uit de bak is er niet uit, maar dat had ik ook niet verwacht. Volgend weekend nieuwe kentekenplaten+houders monteren. De huidige kunnen bepaald niet door de beugel (dealerreclame en schroeven in de plaat).
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Nice ! De Lexus is weer lekker verwend dus :) Ga je kentekenplaten doen met dikke letters ?
 

Lars_K

Hoort erbij
9 okt 2016
34
4
0
Zeer zeker! Heb de koplampen dit weekend met tandpasta behandeld. Het effect is merkbaar, maar de dofheid lijkt nog 'in' het plastic te zitten. Op en top tevreden, oprecht de lekkerste auto die ik heb gehad, deze blijft wel even.
 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Vandaag niet veel, wel met ErwinIS200 samen aan het uitzoeken wat voor lampje we moeten bestellen voor de defecte koplamp-verstelknop-lamp. Als iemand een partnummer heeft zijn we die persoon eeuwig dankbaar.

Kan natuurlijk niet he zon defect lampje :)
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
De welbekende dashboard kraak en de piepende bestuurders stoel opgelost. Daar word je echt helemaal tureluurs van. Is een TSIB van, maar blijkbaar nooit uitgevoerd. Hoe dat zit weet ik ook niet. In mijn geval heeft het gewerkt, maar kan meerdere oorzaken hebben lees ik op Club Lexus. Heb dus alle manieren van CL maar uitgevoerd. Denk wel dat het de bevestigingsbouten van de stoel waren, zaten iets los.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
O ja, ook nog de wielen gewisseld naar "winterset". Had er nu tijd voor, en is alleen vanwege de velgen :D
 

L-expert

Hoort erbij
4 sep 2008
32
2
8
Vandaag niet veel, wel met ErwinIS200 samen aan het uitzoeken wat voor lampje we moeten bestellen voor de defecte koplamp-verstelknop-lamp. Als iemand een partnummer heeft zijn we die persoon eeuwig dankbaar.

Kan natuurlijk niet he zon defect lampje :)

Hoi Steve,

Er zijn echt honderden verschillende plastic houders voor zo'n lampje maar vaak met wat gepriegel past er gewoon een 'fitting-loos' 1,2 watt lampje in: http://static.webshopapp.com/shops/...12-volt-12-watt-t5-2-stuks-t5-lamp-autola.jpg

Altijd het proberen waard! aan de zijkant van de koplampverstelknop kun je de fitting demonteren, maar dat had je vast wel al gezien ;-)