Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Mijn GS 450h is vandaag voor het eerst APK gekeurd. CT ofwel controle technique heet dat bij ons in Frankrijk. Het beest is pas 75.000 km jong en dus viel er geen enkele opmerking te noteren. Wel had de keurmeester (in een keuringsstation dat geen onderdeel uitmaakt van een garage) grote moeite met het controleren van de uitstoot en de remmen. Het beest lijkt soms een eigen leven te leiden en ook het uitrijden van de "kuil" waarin de remproeven en de schokbrekers was nogal een opgave. Ik heb de auto uiteindelijk een duwtje gegeven -).
Je ziet hier zeer weinig hybride auto's, een enkele Prius en het viel mij op dat de procedures er helemaal niet op zijn aangepast.
Gaat dat in Nederland anders ?

De motor starten bij een hybride doe je door hem in P te zetten en gas te geven, als je het gas los laat zal de motor weer afslaan.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Kentekenplaat voor vervangen, deze had een deukje van een trekhaak. (Hint, als de parkeersensoren Pieieieiep doen, dan moet je stoppen, ze zien niet altijd trekhaken)
?17.80 voor een luxe plaat met kunststof letters.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Vandaag alle deukjes uit de auto laten verwijderen en dat waren er 14 in totaal. Aankomende dinsdag krijgt ie de synthetische gloss coating. Dat wordt spannend.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Volgende week wordt de voorbumper opnieuw gespoten,na polijsten was de steenslag heel goed zichtbaar en was het zinloos om de gloss coating aan te brengen. Rest van de auto is wel grandioos geworden.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Nieuwe voeten en schoentjes onder de auto laten zetten...

Borbet a.jpg

Borbet b.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Brady

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
No Title

photo6100.jpg Nieuwe OEM windschermen van een Altezza er op gezet. Kwam ze tegen op ebay en die kon ik niet laten liggen.
 

Bijlagen

  • photo6099.jpg
    photo6099.jpg
    213,9 KB · Weergaven: 38

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
wow ! dat maakt hem inderdaad dik :rulez:

20" neem ik aan ?


van 19" (oem) naar 21"
Ik had bijna 22" gekocht (prijsverschil was minimaal voor een complete set) maar was bang dat de ride te bouncy werd. Dit is goed te doen, ik merk weinig verschil. Uiteraard ligt het ook aan de banden. Overigens is de ET-waarde nu iets lager waardoor de auto er iets breder uitziet. Alles past precies zonder aan te lopen. En het valt me op dat de handling in de bochten wat strakker gaat.
Nu maar afwachten tot ik de eerste stoeprand raak.:cry:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
van 19" (oem) naar 21"
Ik had bijna 22" gekocht (prijsverschil was minimaal voor een complete set) maar was bang dat de ride te bouncy werd. Dit is goed te doen, ik merk weinig verschil. Uiteraard ligt het ook aan de banden. Overigens is de ET-waarde nu iets lager waardoor de auto er iets breder uitziet. Alles past precies zonder aan te lopen. En het valt me op dat de handling in de bochten wat strakker gaat.
Nu maar afwachten tot ik de eerste stoeprand raak.:cry:

netjes "flush" dus :rulez:
tja stoeprandjes , lage serie banden vergt een andere rijstijl , niet meer hard de stoep op rijden en regelmatig je buitenspiegel motors gebruiken , tip , door mem functie van je stoel te gebruiken komen de spiegels weer in rij stand :D
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
netjes "flush" dus :rulez:
tja stoeprandjes , lage serie banden vergt een andere rijstijl , niet meer hard de stoep op rijden en regelmatig je buitenspiegel motors gebruiken , tip , door mem functie van je stoel te gebruiken komen de spiegels weer in rij stand :D

He SC400nl, het voordeel van een jongere auto is dat wanneer ik mijn karretje in z'n achteruit zet de spiegels automatisch naar beneden kantelen. Volgens mij doet iedere jonge Lexus dat. Welkom in de 21e eeuw :oops: (alleen in het donker zie ik geen moer, misschien maar wielkastverlichting inbouwen?)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
He SC400nl, het voordeel van een jongere auto is dat wanneer ik mijn karretje in z'n achteruit zet de spiegels automatisch naar beneden kantelen. Volgens mij doet iedere jonge Lexus dat. Welkom in de 21e eeuw :oops: (alleen in het donker zie ik geen moer, misschien maar wielkastverlichting inbouwen?)

hahaha mooi die technische vooruitgang , * sarcastic mode on *straks hebben ze zelfs modellen waarbij de verlichting automatisch aan en uit gaat bij donker *sacastic mode off *

2b9b72303a195511df58deb3249f170b_XL.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
816
113
Bling, glim, glans, glinster en pimp.
Bandenglans spul van de Action voor bijna 2 Euro. (ik kon het niet laten op m'n mooie nieuwe banden) Ziet er erg mooi uit, hopelijk blijft het ff zitten.

Tire shine.jpg
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
als je een wat langer standtijd wilt moet je deze eens proberen :
endurance_gel.jpg


ben niet echt een fan van meguiars maar dit is een aanrader ! Dit is een gel ipv een spray.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
No Title

Ik gebruik altijd Valma Plastishine (met een borsteltje aanbrengen, daarna met doekje uitwrijven). Ook te gebruiken om kunststof delen op te frissen.
 

Bijlagen

  • photo6109.jpg
    photo6109.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 35
  • photo6110.JPG
    photo6110.JPG
    480,3 KB · Weergaven: 33