Waarom stalen velgen?

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
In de winter zijn mensen op zoek naar stalen velgen voor de winterbanden. Waarom? Lichtmetaal is bijna net zo duur en ziet er veel beter uit.
Daar komt ook nog eens bij dat een Lexus een luxemerk is, daar frot je toch geen budgetlook stalen wielen onder?
Ik kocht brandnieuwe 16 inch velgen voor mijn IS200 voor maar ?75.-- per stuk. 16 inch in staal kostte ?60.-- per stuk. De 16 inch LM velgen zagen er na 3 jaar pekel en andere zooi nog als nieuw uit...
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Stalen velgen zien er natuurlijk wel gangster uit.

Zelf zou ik het nooit doen, al helemaal niet nu ik weet dat je voor bovengenoemde bedragen lichtmetalen velgen kan scoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Omdat stalen velgen helemaal niks kosten, als je een beetje mazzel hebt.
Zo kun je bv. Op MP een setje staal vinden met goede banden tussen de ?100 en ?300
En voor velgen ga je al snel richting ?500
Dan heb ik het niet eens over losse stalen velgen gehad...

En ik heb ook mensen gezien mensen (niet Lexus) met staal in de winter met normale/zomer banden. Misschien om mensen te laten denken dat het winterbanden zijn?

Persoonlijk vind ik staal de auto een andere look geven, niet perse cheap-ass. Dat is natuurlijk afhankelijk wat er aan de auto is gedaan.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Stalen velgen zien er natuurlijk wel gangster uit.
:p

Je kunt het combineren met dozen en troep achterin :thumbsup:

image_4623.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Als jullie mijn auto gaan posten moet ik natuurlijk ook even reageren 😜
Het idee begon als volgt...
Mijn lichtmetalen velgen wil ik opknappen ( poedercoaten) maar ik heb de auto nodig voor mijn werk.
Ik had dus een extra setje nodig om door te kunnen rijden.
Ik kon via het bedrijf wat ook mijn schokdempers heeft gemonteerd aan een complete set, stalen velgen, inclusief banden en wielbouten komen
voor ? 125 euries.
Zelf heb ik toen besloten om er nieuwe banden om te doen maar was niet nodig.
Van de lichtmetalen velgen heb ik de banden af laten halen en die kan ik op een door mij gekozen moment op mijn gemak laten poedercoaten.
Dit zijn trouwens mijn eerste winterbanden.
Heb echt nooit eerder de behoefte gehad om die dingen aan te schaffen, dit omdat ik het schijnveiligheid vind.
Maar misschien herzie ik mijn mening wel nu ik ermee ga rijden.
Waarom stalen velgen ?
Goedkope lichtmetalen velgen onder een Lexus zijn al helemaal Lexus onwaardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Je kunt de velgenland velgen ook matzwart spuiten met een bus verf van de Gamma, ook makkelijk bij te werken na stoeprandschade, plus een gangsterlook.
Of je bent creatief zoals ik en maakt ze two-tone. Jammer genoeg maar een foto.

Velgen.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
De oplossing gevonden, two-tone zonder te spuiten, bling, lmv. Auto is helemaal af dan.

Aaarchhh.... Je hebt gelijk, staal is beter, ik geef me gewonnen!!
Haal nu alstublieft die foto weg.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Lief!, Deze zijn tenminste Lexuswaardig! Sterker nog, ze zouden niet misstaan onder een Bentley, mits ingekleurd met verf van de Action, de Gamma is hier schijnbaar te min.
(En ze zijn tenminste niet van staal)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
No Title

Nog een mooi setje voor de Yaris van Alan, onze Michelin adept.

Higgie, niks mis met Action verf, slechts 1 spec lager als wat je bij de Gamma vindt, maar zelfde producent.
 

Bijlagen

  • photo4637.jpg
    photo4637.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 31

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou stalen velgen met wieldoppen niet eens op een yaris doen😂😂😂 ik kan me voorstellen dat mensen vanwege het geld dit doen, maar dat zullen vaak geen autoliefhebbers Zijn. Als ze dat wel vinden dan is er misschen een definitie verschil 😂😂😂
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
:p

Je kunt het combineren met dozen en troep achterin :thumbsup:



620451.jpg 177522.jpg

die tweede heeft ook ijzeren wielen , ik denk dat MvRaamsdonk een trendsetter is , ik voorspel een imperial en wat meer roest plekken om de oh zo gewilde rat look te krijgen