Interesse in een IS 220d

Keanu

Nieuw hier
31 mrt 2016
1
0
0
Beste leden,

Ik ben recent een Lexus IS 220d tegengekomen met 90.000 km op de teller en de wagen spreekt mij zeker aan. Ik twijfel nog over de aanschaf, omdat ik mij zorgen maak over de betrouwbaarheid en kwaliteit van de motor.

Is de diesel een betrouwbare motor waarmee je weinig naar de garage moet buiten het routineonderhoud, of hebben jullie al meer problemen gehad met dit specifiek model ? Ik lees veel op het internet en de meningen zijn vrij verdeeld.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik na aanschaf de hele tijd in de garage moet doorbrengen en mij blauw betaal aan onderhoud.

Alvast Bedankt!
Keanu
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Deze diesel staat bekend als de minst betrouwbare Lexus.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kort gezegd moet je de is220d laten staan, dies gewoon absoluut een problematisch auto. Wil je betrouwbaar dan moet je de is250 automaat hebben.
 

Liberman

Nieuw hier
8 mrt 2017
12
0
0
Ik heb een IS220d gekocht twee maanden geleden om mee lange ritten te maken voor mijn werk. Het project ging niet door en ik heb deze auto te koop gezet.
Heb nog niet veel gereden, maar als ik zoveel slechte verhalen op het forum lees, vraag ik mij af of is dat niet een beetje overdreven? Ik las ook positieve dingen op het forum, dat mensen erg tevreden waren met hen keuze. Wat is jullie advies als Lexus rijders, deze auto houden of toch verkopen? Het is een erg mooie auto voor zijn leeftijd. Auto is van 2006 met 124dk. op de teller.
 
Laatst bewerkt:

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
Het is ook niet dat je iedere week in de garage staat. Je kunt alleen aan aantal bekende problemen verwachten zoals verstuivers, koppakking, egr problemen. enz. Als je zoekt op IS220d of avensis 2.2 d4d 180pk kun je de reviews lezen van andere rijders.
Hij staat ook bekent om zijn slechte naam omdat de eerdere Toyota diesels vrij probleemloos waren.
Als je er alleen korte stukken mee gaat rijden zou ik hem inruilen op een IS250 automaat.
 

Liberman

Nieuw hier
8 mrt 2017
12
0
0
Mr.niels, dat zou inderdaad in mijn geval betere keuze zijn, gezien dat ik niet veel rijd met deze diesel. Hoop dat ik hem met een benzine auto kan inruilen in die zelfde staat. Optisch ziet hij heel netjes uit en is goed onderhouden door de vorige eigenaar.