Valt het Louwman Den Haag aan te rekenen of niet?

Ab Flonsma

Nieuw hier
30 jan 2017
15
0
0
Beste Lexusliefhebbers,

Ik heb een kleine maand geleden van een particulier mijn eerste Lexus IS250 gekocht. Een mooie Executive uit 2006 met nog geen ton op de teller van de eerste eigenaar. Ik heb een aankoopkeuring laten doen bij Louwman Den Haag. Daar heeft de auto ook al zijn beurten gehad.

Na aankoop ontdek ik dat beide achterste velgen krom zijn en dit is heel duidelijk met het blote oog waar te nemen. Ook blijken de velgen verschillend te zijn qua ET waarde. Voor zit ET45 en ET35 en achter gekruist hetzelfde verhaal? Ik heb beide achterste velgen moeten laten rechten voor ? 100,- en heb er direct maar een set winterbanden van Conti onder laten zetten. Natuurlijk zit nu de ET35 achter en de ET45 voor. De auto rijdt nu super.

Wat vinden jullie, kan ik Louwman deze fout aanrekenen? Zij hebben immers een aankoopkeuring gedaan met de ogen dicht.

Wat meer achtergrond informatie:

Tijdens de proefrit die ik heb gemaakt voelde ik de auto trillen bij hogere snelheden. Ik heb de auto desondanks gekocht onder voorbehoud van een aankoopkeuring en met het verzoek de auto te laten balanceren.

De auto had net nieuwe remschijven en blokken voor gekregen via Euromaster en daar hebben ze de voorbanden nog eens goed gebalanceerd. Euromaster gaf aan dat de auto prima rijdt en in balans is.

Ik kon helaas niet bij de aankoopkeuring van de Lexus aanwezig zijn. Uit het rapport bleek dat de auto goed is en bij de controle van de banden staat ook ?Goed?. Alle twijfels weggenomen en ik besluit de Lexus te kopen.

Op de terugreis van Den Haag naar Friesland voel ik toch weer een trilling, maar ja, particulier, dus gekocht is gekocht.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Verschillende ET-waarden op ??n as is natuurlijk not done. Van een doorsnee particuliere noob mag je verwachten dat zoiets aan zijn opmerkzaamheid ontsnapt. Als je als dealer echter tegen betaling een keuringsservice verleent (lees: verkoopt), mag je daarvan verwachten dat met een veel kritischere blik en achterdocht naar het te keuren onderwerp wordt gekeken. Of er een lampje stuk is of een ruitewisserblad niet helemaal fris meer is, zijn geen zaken waarom een particulier tegen betaling een vakman inschakelt. Dus in dat geval horen dit soort zaken zeker te worden opgemerkt, ook al zal het nog zo onwaarschijnlijk zijn dat men kromme velgen en/of verschillende ET's gaat aantreffen op ??n as. Ik vind het dus zeker een verwijtbaar voorval.

Tip: als de kromme velgen zijn opgelopen op deze auto (dat is niet gezegd, maar is aannemelijk), zal de wielophanging ook het nodige voor zijn kiezen hebben gehad. Ook al rijdt je auto 'super', waarschijnlijk kan het nog 'supererder': laat je wieluitlijning checken. Het zou zonde zijn als straks na een paar duizend kilometer blijkt dat je een strook profiel mist aan de binnen- of buitenzijde van het loopvlak van je banden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bluedeamon

Raoultjin

Hoort erbij
9 okt 2013
37
1
8
Ik geef je weinig kans bij Louwman DH.....je mag het natuurlijk proberen...hou ons op de hoogte indien je het doet...lees ook mijn eerdere posts bij deze dealer....ze hebben aardig wat centjes aan me verdient....succes
 

Ab Flonsma

Nieuw hier
30 jan 2017
15
0
0
Ik heb een mail gestuurd naar Louwman Den Haag met een kopie van de nota. Ik houd jullie op de hoogte!
 

maar-teng

Nieuw hier
19 feb 2017
9
0
0
Ik heb al meerdere slechte verhalen over Louwman Den Haag gelezen.

Zelf ben ik bij de zoektocht naar een IS250 een keer bij Louwman Den Haag langs geweest om wat meer informatie omtrent de 'cam gear rattle', of dit grote gevolgen kon hebben ja of nee. De baliemedewerker gaf gelijk de telefoon met de werkplaatschef omdat hij van Toyota inviel bij Lexus (oke..).

De werkplaatschef vond het vervolgens 'alleen maar gissen' (nogmaals: oke..) en hij had het druk dus hij ging weer aan de slag, na 1 minuut tijd. Toen de baliemedewerker vroeg of ik een tevreden was en ik 'nee' zei, kon deze ineens wel antwoord geven op mijn vraag.

Als je er niet uit komt zou ik het gewoon even voorleggen bij Lexus Rotterdam. Veel prettigere zaak.
 

Ab Flonsma

Nieuw hier
30 jan 2017
15
0
0
Ik wil Louwman Den Haag toch de kans geven om zich te onderscheiden. Ik heb inmiddels een reactie gehad met de vraag of ik langs wilde komen in Den Haag. Aangezien ik bovenin Friesland woon is dat geen optie voor mij. Ik heb om een alternatief gevraagd, hier heb ik nog geen reactie op gehad.

Wat wel opvalt is dat de beantwoording van mijn mails lang op zich laat wachten. Wordt vervolgd.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ik wil Louwman Den Haag toch de kans geven om zich te onderscheiden. Ik heb inmiddels een reactie gehad met de vraag of ik langs wilde komen in Den Haag. Aangezien ik bovenin Friesland woon is dat geen optie voor mij. Ik heb om een alternatief gevraagd, hier heb ik nog geen reactie op gehad.

Wat wel opvalt is dat de beantwoording van mijn mails lang op zich laat wachten. Wordt vervolgd.

Hier staat louwman Den Haag om bekend. laatst moest mijn auto terug naar de dealer voor een terugroepactie de wel bekende brandstofsensor was verkeer aangedraaid oid. Vervolgens hebben ze mijn auto als '' service'' gewassen in de wasstraat. Ik een ervaren auto detailer met passie voor lak en krasvrij rondreed kon op dat moment wel janken. De auto was immers net 2 maanden gedaan. Vervolgens contact met ze gezocht maar duurde best wel lang. Uiteindelijk alsnog mijn gelijk gekregen en hebben ze een deel van de kosten op zich genomen. Toch is het een goede service van louwman maar het duurt inderdaad wel ff voordat ze eindelijk reageren.
 

Ab Flonsma

Nieuw hier
30 jan 2017
15
0
0
Na mijn reminder van vandaag naar Lexus Den Haag, is het allemaal snel gegaan.

Ik ben gebeld door Lexus Den Haag (Erik Berkelaar). Deze is met een prima oplossing gekomen. Ik krijg een ruime korting op mijn volgende beurt die ik gewoon bij Lexus Groningen kan laten doen. Hiermee heb ik de extra kosten die ik heb moeten maken ruim terug verdiend.:rulez::D
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Uiteindelijk dan toch een goede oplossing. Al duurde het wel lang. ( te lang I.M.O ).
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Vraagje voor MrDaniel,

Hier staat louwman Den Haag om bekend. laatst moest mijn auto terug naar de dealer voor een terugroepactie de wel bekende brandstofsensor was verkeer aangedraaid oid. Vervolgens hebben ze mijn auto als '' service'' gewassen in de wasstraat. Ik een ervaren auto detailer met passie voor lak en krasvrij rondreed kon op dat moment wel janken. De auto was immers net 2 maanden gedaan. Vervolgens contact met ze gezocht maar duurde best wel lang. Uiteindelijk alsnog mijn gelijk gekregen en hebben ze een deel van de kosten op zich genomen. Toch is het een goede service van louwman maar het duurt inderdaad wel ff voordat ze eindelijk reageren.

"Uiteindelijk alsnog mijn gelijk gekregen en hebben ze een deel van de kosten op zich genomen".
Welk deel? Het is een terugroepactie, die wordt toch helemaal kostenloos gedaan? Bij mij wel i.i.g. En ook gewassen en de stofzuiger was er ook door geweest als ik mij goed herinner :D.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
"Uiteindelijk alsnog mijn gelijk gekregen en hebben ze een deel van de kosten op zich genomen".
Welk deel? Het is een terugroepactie, die wordt toch helemaal kostenloos gedaan? Bij mij wel i.i.g. En ook gewassen en de stofzuiger was er ook door geweest als ik mij goed herinner :D.

Het deel van het polijsten. Mijn auto was net 2 maanden helemaal strak en als je dan door een w(kr)asstraat gaat zit heel je auto weer onder de krassen etc.

De teruproepactie was inderdaad gratis en inderdaad gratis ''gewassen'' maar de eerst volgende keer geen ik expliciet bij dat de auto NIET gewassen hoeft te worden!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Deze is echt wat voor jou MrDaniel
103173.jpg