Ervaringen Michelin Pilot Sport 4, iemand?

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Ik moet binnenkort m'n zomerbanden vervangen en ben aan het ori?nteren op wat er nu te koop is en wat daar de ervaringen van zijn. De titel zegt het al, ik ben op het moment ge?nteresseerd in ervaringen van de Pilot Sport 4. Ik rij in een IS250 met 17" in de staggered setup op originele velgen (voor 225/45/17 en achter 245/45/17).

Met zoeken op het forum zie ik dat MrDaniel ze bijna een jaar geleden gemonteerd heeft op zijn IS250.

Hoe bevallen die en zijn er meer collega's hiero die ervaring hebben met de PS4 van Michelin?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Hallo D43m0n,

Ik heb inderdaad de pilot sport 4 bandjes. En om eerlijk te zijn wil ik denk ik niet anders meer op de lexus. Ik heb inmiddels zowel Bridgestone, continental als michelin er onder gehad. De grip op droog wegdek is echt super ! vorige jaar op circuit menig porsche in de bochten ingehaald alleen vanwege deze banden. Met nat weer werken deze banden ook perfect. Ik heb nog niet gehad dat ik weggleed of wegslipte bij het optrekken.

Daar in tegen zijn de banden (toen) wel een stuk duurder ten opzichte van de Pilot sport 3.

Wat is voor jou de keuze om naar PS4 over te stappen ??
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Geen ervaring met de PS4 maar ik rij zelf met de Pilot super sport nu en zou niet snel meer andere banden gaan rijden. Erg veel grip op nat en droog wegdek.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Hallo D43m0n,


Wat is voor jou de keuze om naar PS4 over te stappen ??

Wat mij betreft is het niet zozeer de PS4 of Michelin in het bijzonder, maar gewoon goed spul. En als het even kan, het beste. Ik was op basis van testresultaten van de ANWB en de ADAC uitgegaan van de Continental SportContact 5. Maar ik kwam meer resultaten tegen in Google en heb die ook bekeken en toen kwam ik op een site die lijkt te bestaan vanwege bandenreviews: tyre reviews. Op hun hoofdpagina zag ik links van bij hen bekende zomerbandentesten van diverse organisaties. Dan blijkt dat de PS4 erg goed ontvangen wordt door verschillende organisaties. Tenminste op het niveau (of beter) van de door ADAC en ANWB als regelmatige winnaar uitgeroepen Conti SportContact 5.

De meningen over Conti's zijn sterk verdeeld over het Internet, de een zweert er bij de ander moet er niks (meer) van hebben. Dan blijkt dat deze band bij menigeen sneller slijt dan verwacht. Deze opmerking vind je minder terug bij Michelin. De gebruiksreviews van (ogenschijnlijke eerlijke) rijders op Tyre Reviews zijn erg positief, maar zeggen niet veel over de slijtage tot dusver. Wat niet ongebruikelijk is dat men na een dag of twee weken loopt te jubelen over hoe geweldig goed hun keuze wel niet is geweest. Ik kan op die site niet echt goed terugvinden hoe de ervaringen zijn na een jaar rijden. De een rijdt 8000 km per jaar. De ander zes keer zoveel.

Dus: waarom niet de vraag stellen aan collega rijders?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ik heb de banden er nu iets meer dan een jaar onder en alles bij elkaar ( incl circuit rijden) en +/- 6500km is er 0.3mm afgesleten.

Conti is inderdaad ook goed alleen is de band harder dan de michelin. Hierdoor kan de band meer decibel produceren wat na mijn mening irritant is bij een stille auto zoals de IS250.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Dat is een gunstige slijtage als eigenaar! Als die slijtage zich lineair voortzet dan kun je d'r knap lang mee doen!

Het lawaai interesseert me niet zo, ik hoor wat slechter dan gemiddeld. Daarom staat de ML ook wat harder :grin:

Nu zit er voor Bridgestone Potenza S001 onder, achter zit er Dunlop SP SportMaxx GT op. Ruim 3 jaar geleden zijn die achterbanden er op gekomen bij aflevering, de voorbanden hadden toen nog voldoende profiel. Inmiddels heb ik sinds de aanschaf bijna 50.000km gereden, waarvan ongeveer bijna 40.000 km met deze set zomerbanden. Ik vind van mezelf dat ik doorgaans rustig rij, soms stook ik 'em een keer goed op en vind ik het leuk om rotondes te nemen met zo min mogelijk snelheidsverlies :trollface:.

De Potenza's vind ik vrij hard die hoor ik meer dan de SportMaxx GT's. Die Potenza's zijn ook gevoelig voor spoorvorming en bij slecht wegdek en redelijk remmen lijkt het alsof ze aan het zoeken zijn of ze links of rechts zullen gaan. Met de winterbanden (Conti TS850) heb ik dit totaal niet. Nu zijn die ook nieuw, maar ik noem het maar om aan te geven dat er volgens mij niets wezenlijks met de ophanging aan de hand is maar dat het volgens mij puur door die Potenza's komt. De Bridgestones zijn geproduceerd in week 24 van 2011, de Dunlops in week 47 van 2012.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Dag, ik heb de laatste jaren niets anders gereden dan de michelins supersport. Zowel de zomer als de winteruitvoering. Ze bevallen mij uitstekend. Wegligging is super en bij regen blijven ze goed functioneren.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Ah, nog een ervaring gevonden die positief is over de PS4 S (opvolger van de Super Sport): Car Throttle.

Zij halen een testresultaat aan van de T?V die ook gekeken hebben naar slijtage. Car Throttle maakt wel een interessante opmerking over de prijs in verhouding met slijtage: de Pirelli P Zero Nero GT zou een alternatief kunnen zijn. Maar... we hebben het in deze test over de PS4 S. Even rekening mee houden dus :grin: