Aceton bij de benzine??

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Hoorde vandaag van iemand bij de pomp dat hij een kwart litertje aceton bij zijn benzine doet waardoor zijn auto stukken zuiniger loopt. Iemand ervaring mee?
 
12 mrt 2016
109
8
18
Het benzine verbruik is met een kwart liter per tank gedaald sinds hij dat doet. :p
Lijkt me weer een typisch broodje aap verhaal.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Voor zover ik weet heeft benzine toch smerende kwaliteit. Misschien goede truk om alles eens te reinigen maar ik zou het niet doen
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
De meneer die stond te tanken had een bijna nieuwe xc60 onder de kont. Volgens hem was er genoeg over te vinden op internet en dat klopt ook maar ik ben wel een beetje sceptisch. Op internet genoeg over te vinden. Zuiniger rijden en schonere motoren. Meneer was er lyrisch over. Haalde een goed resultaat met de aceton. Ben wel benieuwd wat het met de pakkingen ed doet.
voorlopig doe ik het nog niet.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Een blok loopt zuiniger als uit het brandstofmengsel meer energie kan worden opgewekt. Met het erbij kiepen van wat aceton kan ik me daar zeker wel iets bij voorstellen, al is de toevoeging procentueel gezien nogal marginaal. Maar inderdaad: wat doet het met materialen? Wat is het (langeduur)effect op pakkingen, brandstofpomp, klepzetels, oliefilm en degradatie van motorolie? En ook niet onbelangrijk: kan de ECU-mapping wel correct omgaan met de gemodificeerde eigenschappen van het creatieve brandstofmengsel?

Als die bijna nieuwe XC nu eens een lease is en hij kapt er straks mee, dan belt ie doodleuk op met de mededeling: hij doet t niet meer. Regel dat ff... (Zoniet: mogelijk fijn vooruitzicht voor de volgende eigenaar, ahum).
Als wij als particulier in zo'n situatie terechtkomen, mogen we t z?€lf regelen...