Steenslag

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Ik trof het volgende aan vlak boven mijn voorruit (steenslag die begint te corroderen). Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan behandelen?

steenslag.jpg
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
825
1
422
63
Eerst de roest goed weghalen. En dan inderdaad een lakstiftje. Ik heb van een schadehersteller begrepen dat je beter de verf van de lakstift op je vinger kunt doen (een druppeltje) en dan op de te behandelen plek. Ik zou eerst wel voordat je dat doet er wat primer op aanbrengen. Dus:
  1. Plak de omgeving af om te voorkomen dat je het plekje groter maakt dan nodig. Eenvoudige, gele schilderstape is vaak al voldoende.
  2. volledig ontroesten, vouw een velletje schuurpapier met fijne korrel dubbel en gebruik dat dunne randje van de vouwnaad bijvoorbeeld
  3. Ontvetten,
  4. primer aanbrengen, heel dun, bijvoorbeeld met je vingertop en laten drogen
  5. mild ontvetten,
  6. kleurlak aanbrengen, heel dun, bijvoorbeeld met je vingertop en laten drogen
beoordeel dan of het dik genoeg is, als je ruimte over hebt, doe dan stap 4 en 5 nog dunnetjes over met blanke lak, volgens mij heb jij metallic lak op je GS? Of anders een mica lak?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Bedankt. Lakstift heb ik liggen, dus zal eens kijken of ik het weer netjes kan maken
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Voor het opvullen van het gaatje kan je ook een tandenstoker gebruiken of een touch Up stick.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xenon

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Voor het opvullen van het gaatje kan je ook een tandenstoker gebruiken of een touch Up stick.

Inderdaad! Tandenstoker! Daarmee kan je ideaal doseren en het druppetje lak tegen de omliggende (liefst scherpe) lakrand aan loodsen. je krijgt dan een naadloze overgang. Beter 3x een klein druppeltje lak aanbrengen, dan 1x teveel. Zo voorkom je een lelijke, dikke verfwrat op je lak.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Bedankt voor de adviezen. Hij ziet er nu een stuk beter uit. Niet perfect, maar een stuk beter.