Bandenspanning

RvdB

Nieuw hier
20 aug 2015
24
0
0
Vandaag de GS 430 opgehaald. De auto is een geweldige reisauto,de kilometers glijden onder de auto door alsof je jezelf op een zwevend tapijt waant.
Na 40 kilometer werd de stilte in de auto doorbroken doorbroken door een luide toon, een rood lampje op het dashboard en een knipperd lampje dat aangaf dat de bandenspanning niet in orde was.
De auto bij het tankstation nagelopen, alle banden op spanning conform de sticker in deur maar de melding bleef. Ook de reset knop onder de stuurkolom bood geen uitkomst. De dealer gaf aan dat het vaker voorkomt, niks ernstigs is en dat je gewoon kunt doorrijden. Maar ik wil gewoon geen storingsmelding in mijn dashboard hebben,iemand een idee?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Je mag toch verwachten dat dit onder de garantie valt en het autobedrijf waar de GS gekocht is dient dit te verhelpen
ben een leek op bandensensors gebied maar er zal daarin wel een storing zitten
succes
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
De dealer gaf aan dat het vaker voorkomt, niks ernstigs is en dat je gewoon kunt doorrijden.
Ok, goed advies zeg :grin: ....Lexusdealer?

Heb je reserveband ook gecheckt? (..of thuiskomertje?)

Kan zijn dat een sensor oeteldonk is (zou minimaal 10 jaar mee moeten gaan), valt er niks uit te lezen?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
De batterij in de sensor heeft weliswaar een lang, maar niet het eeuwige leven. Leeftijd is ??n, aantal kilometers is de tweede factor die de levensduur bepaalt.
Sommige baterijen zijn vervangbaar, sommige niet. Ik heb geen idee hoe dat met sensoren van een GS zit. Maar hoe dan ook zal de band van de velg moeten. Of in ieder geval van de velgrand afgedrukt, zodat men bij de sensor komt.