Geweldige service van een Opel dealer

12 mrt 2016
109
8
18
Ik heb in 2015 een gebruikte CT200h gekocht bij Opel dealer Havik in Alkmaar. De wagen kwam het leaseprogrammavan het moederbedrijf. We hebben daar goed kunnen onderhandelen over de prijs en werden er heel netjes behandeld. Er zat 2 jaar garantie op de auto en een jaar mobiliteits garantie. Na een maand werden we zelfs nog gebeld door de verkoper hoe de auto beviel en of alles naar wens was. Tot zover prima.

Vanmiddag stappen we in de auto en het gaat helemaal fout. Weinig lampjes op het dashboard en er start ergens een pomp onder de motorkap en verder niks. Na nog wat startpogingen en dan begint de auto te zeuren dat de sleutel niet herkend wordt. Ook de 2 sleutel geeft geen sjoege. Hoera :mad: . Daarna lijkt de elektronica wel op te starten maar de lampjes gaan soms even uit en weer aan. Wegrijden zit er niet in. Dan maar even de garage bellen maar die hebben geen eigen transporter. De Stern mobiliteitsgarantie was in maart al afgelopen dus dat schiet ook niet op. De ANWB pechhulp had ik sinds ik Lexus rijdt 7 jaar geleden al opgezegd. De vriendelijk receptioniste gaat even in overleg en meldt me later dat ze een bergingswagen geregeld hebben die mijn auto op hun kosten komt halen.

Een uurtje later komt een bergingswagen in de straat en we kunnen aan de bak. Nou niet dus. De CT heeft natuurlijk helemaal geen zin om van de P stand te komen. Shit !! Maar even met Lexus A'dam bellen om te informeren hoe nu. Daar denkt een aardige meneer met ons mee en komt op het idee om de accu even aan de starthulp te hangen. Ik pak even snel een multimeter erbij en meet 9,5 Volt. Zodra de startkabels erop gaan komt de auto weer tot leven !
Genoeg leven zelfs om de auto op te starten en op eigen kracht naar de garage te rijden. Daar aangekomen kunnen we meteen de werkplaats in om de accu te checken. Die is inmiddels weer opgeladen en geeft braaf 12,5 Volt.
Blijkbaar raken de computers helemaal van de kook als de boordspanning te laag is en geven dan foutcodes die gewoon niet kloppen.
Weer terug aan de service balie krijg ik mijn sleutel weer en kan ik naar huis zonder dat ik ook maar 1 cent hoef te betalen. Wel krijg ik nog een muntje voor de wasstraat, want de CT is nogal stoffig aan de buitenkant.


Al met al is wel m'n hele middag naar de knoppen maar de hulp en service van deze dealer verdienen toch echt wel een hele dikke pluim :thumbsup:. En uiteraard ook dank aan Lexus A'dam voor de tip.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
leuk om te horen dat er ook een keer iets positiefs te melden valt ! Wel knap met het woordje Opel in dezelfde zin btw ! ;-)

Prima service ! Niets op aan te merken !!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Uitstekende service natuurlijk, maar dit laat ook zien dat de Opel dealer onvoldoende verstand heeft van de gebruikte technieken.
Iedere Lexus/Toyota monteur zou direct aan de startaccu moeten denken.

Zit er op de CT overigens geen "shift lock"? Om hem in zijn vrij te kunnen zetten.
 
12 mrt 2016
109
8
18
Uitstekende service natuurlijk, maar dit laat ook zien dat de Opel dealer onvoldoende verstand heeft van de gebruikte technieken.
Iedere Lexus/Toyota monteur zou direct aan de startaccu moeten denken.

Zit er op de CT overigens geen "shift lock"? Om hem in zijn vrij te kunnen zetten.

Misschien wel maar ik kan het ze niet kwalijk nemen. Ik werd door de melding over de niet herkende sleutel behoorlijk op het verkeerde been gezet. De symptomen duiden niet overduidelijk op een te lage boordspanning. De elektronica functioneerde dus wel maar niet betrouwbaar. Ik kwam uiteindelijk pas in de garage bij een monteur toen we al wisten waar het probleem vandaan kwam.

Ik geloof niet dat er een "shift lock" is. Tenzij dat een truukje is dat alleen de dealer weet. De man van Lexus wist het in ieder geval ook niet.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Heeft de auto dan ook heel lang stilgestaan? Anders zou ik die startaccu toch eens heel gauw gaan vervangen, of je moet zin hebben om dit regelmatig te herhalen.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Soortgelijk probleem gehad, de CT is schijnbaar gevoelig bij lang stilstand de accu 1x gratis vervangen 2e keer aan de startkabel klaar.