Check VSC

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Goedemiddag Forumleden,

Ik ben in bezit van een Lexus IS250 V6 (Benzine), schakelbak. (Bouwjaar 2006, KM +- 155.000,00)

Ik heb in december mijn Dynamo vervangen en sinds midden januari gaat de melding Check VSC af.

Ik heb de auto nu aantal keer laten uitlezen bij de Lexus Dealer en die geven aan dat er een melding afgaat over de brandstof/olie,

De auto rijdt verder (ondanks deze melding) prima. Bougies zouden het dus niet kunnen zijn. Dealer geeft aan dat het misschien aan de brandstofsensoren (O2 sensoren) ligt.

Deze zijn bij de dealer vrij prijzig om te vervangen maar ben tegelijkertijd ook bang om ergens anders de sensoren te laten vervangen omdat het dan misschien niet orgineel is en ik dan misschien meer problemen krijg.

Hebben jullie dit ook meegemaakt? Hebben jullie nog tips/trucs om dit te verhelpen?

Of heeft iemand deze sensoren liggen of weet waar ik deze kan verkrijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,

Vinii
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Het is eerst zaak erachter te komen welke storingscodes naar boven komen als je de auto uitleest. Aan de hand van die codes kun je vaststellen in welke richting je moet zoeken.
 

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Hey,

Bedankt voor je reactie, volgens de dealer zou het de O2 sensor moeten zijn.

Dealer wilt nog wel even proberen om een andere Software erin te zetten om te kijken of dit het probleem verhelpt, zo niet dan is het volgens hun de sensoren.

Het uitleesapparaat gaf iets met de brandstof/olie aan. Volgens de dealer kunnen dit 3 verschillende redenen hebben:
- Bougies (Echter loopt de auto prima en kan je deze euvel wegschrijven).
- Uitlaatsysteem (Deze is door de dealer nagekeken en getest en dit is het ook niet)
- O2 sensoren (Deze houd je dan over als het de overige 2 oorzaken niet zijn).

Ik dacht ik vraag het nog even bij het forum na bij degene die dit ook heeft meegemaakt en of er nog andere redenenen zijn voor deze melding.

Weten jullie een adres waar ik die Sensoren voor een leuke prijs kan krijgen of geven jullie als advies dit toch echt orgineel bij de dealer te laten doen?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Branden ook nog andere lampjes op je dash (VSC + TRC OFF)? Zo ja: Check je tankdop op goede afsluiting (geen opgehoopte wasstraat-/hogedrukschuimprut onderaan de vulopening? / schone O-ring en vulopening? / dop goed dichtgedraaid tot aan de klik?).
Dan (laten) resetten, een paar km proberen rechtuit te rijden (inleren 0-stand stuur) en ca een halve tank afwachten of de melding nu achterwege blijft.

En ohja... De lambdasensoren geven een spanning tussen 0 en 1 volt af en of ze dat ook doen kan eveneens makkelijk worden uitgelezen. Doen ze dat, ga je met nieuwe sensoren niets bereiken (behalve een financi?le deuk oplopen) dus dan mooi laten zitten.

Bij welke dealer ben je geweest?
 
Laatst bewerkt:

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
Toch zouden nieuwe bogies geen kwaad kunnen met die km stand.
Dit in samenwerking met het reinigen van de luchtmassameter zullen de motor vast ten goede komen
 

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Hoi Xenon,

Dank voor je uitgebreide bericht. Ik heb hem bij de Lexus Dealer in Rotterdam gebracht, Louwman (onder de brienenoordbrug).

Alleen de VSC Check staat aan verder geen andere meldingen, verder rijdt hij gewoon prima, maar het is gewoon vervelend dat het aan is, je wilt natuurlijk dat het opgelost is.

Ik moet zeggen dat de Service die ik bij deze dealer krijgt wel prima is, ze willen mij niet onnodig kosten laten maken daarom wacht hij nog met een definitief besluit om de sensoren te vervangen. Wel een goeie tip om de spanning van de sensoren te checken, dat ga ik zeker laten doen! Kan je dit gewoon met het uitleesapparaat doen (wat de dealer doet) of moet dit op een andere speciale manier?

Dealer heeft eerder bij een andere klant meegemaakt dat deze probleem (met deze melding na uit uitlezen) met een nieuwe software werd opgelost. Voor een nieuwe software zijn geen kosten aan verbonden voor mij, hij wilt dit graag proberen en hopen dat dit de oplossing is zodat ik geen onnodige kosten ga maken.

@ Usedlelexus, thnx voor je reactie, ik zit inderdaad wel eraan te denken deze te vervangen alleen wil ik eerst dat deze euvel verholpen is om zo dubbele kosten op korte termijn te voorkomen omdat de bougies nog in orde zijn.

PS: ik zal binnenkort even wat (meer) foto's van mijn auto plaatsen, ik ben al een tijdje lid alleen kon ik door problemen op de site/account geen berichten versturen, dat is nu ook verholpen:).
 

Bijlagen

  • photo6602.jpg
    photo6602.jpg
    353,3 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:

MennoKloosterman

Hoort erbij
9 sep 2017
89
8
8
Bij was het idd opgelost door vervangen van de 02 sensoren. Je kan ze misschien via Amerikaanse webshop bestellen. Of via amayama.com (rechtstreeks uit japan) De dealer vraagt absurde bedragen voor die dingen. Maar wel origineel monteren met originele stekkers is mij met klem geadviseerd door meerdere mensen.
 

Vinii

Nieuw hier
18 okt 2017
9
1
0
Goedemiddag,

bedankt voor jullie input allemaal! Bij deze wil ik toch even aangeven wat het probleem bij mij was. Bij mij was de mapsenor niet goed, die gaf verkeerde waarde's door waardoor de auto soms niet goed liep en soms wel. Deze sensor is iets goedkoper dan de O2 sensoren, ben blij dat die sensoren nog goed zijn! Lexus Dealer in rdam (onder de brienoordbrug) is echt een aanrader, je wordt er vriendelijk geholpen en vooral niet op kosten gejaagd! Betalen nadat het probleem is opgelost, dat is zeer netjes!
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Goedemiddag,

bedankt voor jullie input allemaal! Bij deze wil ik toch even aangeven wat het probleem bij mij was. Bij mij was de mapsenor niet goed, die gaf verkeerde waarde's door waardoor de auto soms niet goed liep en soms wel. Deze sensor is iets goedkoper dan de O2 sensoren, ben blij dat die sensoren nog goed zijn! Lexus Dealer in rdam (onder de brienoordbrug) is echt een aanrader, je wordt er vriendelijk geholpen en vooral niet op kosten gejaagd! Betalen nadat het probleem is opgelost, dat is zeer netjes!

Fijn om te horen, mijn IS300h komt dus van een goede Lexus dealer.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
@Vinii: fijn dat je ons even de afloop laat weten. Zo kunnen we daar ook weer wat van leren (al heb ik nog geen beeld bij de 'mapsensor').
Mooi dat het is opgelost!:thumbsup: