Spoed remonderdeel IS200 1999

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Goedeavond,

Tijdens het vervangen van mijn voorremmen heb ik geconstateerd dat bij onderstaand onderdeel de pin met rubberhoes niet meer heen en weer gaat dus mijn rem aan de bestuurderskant zit muur en muur vast.

Het gaat om die hele beugel met niet vastgerotte bussen.

Wie kan mij helpen aan dit onderdeel vandaag of morgen (liefst in omgeving van Amsterdam) zodat ik weer naar mijn werk kan rijden?
 

Bijlagen

  • photo6116.JPG
    photo6116.JPG
    129,2 KB · Weergaven: 37

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Rubber bussen zijn onderdeel van de revisiekit (04478-30240). Geleidepennen (47715-22070) en bouten (90105-08164) zijn los verkrijgbaar. Wordt lastig op zondag ...
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Denk dat hij een complete rembeugel nodig heeft. De rubber verwijderen. De pen in de bankschroef,kruipolie opspuiten en dan warmen met een gasbrander op de behuizing waar de pin in zit en dan met kleine bewegingen proberen los te draaien tot hij volledig los is en dan reviseren of de beste oplossing,monteren met oude blokken en eerst een rembeugel kopen en dzn pas vervangen
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Bedankt voor de tips mannen! Ik heb hem vannacht in de kruipolie gezet en straks even proberen los te krijgen. De rembeugel is aardig verroest dus ik ben benieuwd of een revisiesetje nog gaat werken.

vandaag verder met de speurtocht om een gebruikte rembeugel te kopen.

Kennen jullie toevallig iemand die dit soort onderdelen heeft liggen of een sloopauto heeft staan?
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Dank je covko. Ik had hun ook al gebeld maar kakerken kon dit weekend niet maar had ze wel liggen en die andere reageerde niet.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
De glijpennen glijden in het rubberdeel, dus waarschijnlijk is de beugel nog te gebruiken. Spul uit elkaar zien te krijgen, revisiekit + nieuwe glijpennen aanschaffen. Nieuwe rubbers m.b.v. een dop (rubberdeel in de dop friemelen en zorgen dat de dop goed aansluit op het metalen randje van het geleiderubber) in de beugel persen of tikken. Goede vetsoorten gebruiken! Voor de rubberdelen het roze vet uit de revisiekit gebruiken (of ATE vet, blauwe tube), veel andere vetsoorten zorgen ervoor dat rubberdelen opzwellen.
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Bedankt voor het advies, gelukkig had ik nog zo een blauwe tube ATE vet liggen.

Vanmiddag heb ik een setje van een Altezza gehaald en heb e.e.a. uitgewisseld en nu doet alles het weer goed. Het is in mijn ogen wel een tijdelijke oplossing want ik ga voor de zekerheid wel alvast een revisiesetje bestellen, want ook die rubbers zijn lekker droog.

Case closed. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.