Een Lexurious weekendje Eifel

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Naar aanleiding van de Lexurious groups App heb ik dit topic geopend.
Omdat het treffen in (en rond) Doel, Belgi? zo goed bevallen was, en omdat er blijkbaar ook graag ambitieus gestuurd wordt door Lexus rijders,\
dacht ik er aan om een weekende Eifel te organiseren.
Rond de Rursee liggen werkelijk schitterende stukjes asfalt. De bochten daar zijn zelfs zo beroemd/berucht dat de meest uitdagende stukjes
in de weekenden voor motorrijders zijn afgesloten.
Voor auto's zijn deze echter gewoon bereikbaar.
Hier een van de talloze Youtube filmpjes: https://youtu.be/maMh7d5-1bY

Omdat we ons qua weer niet zo ontzettend veel hoeven aan te trekken (dit, i.t.t. motorrijders), kunnen we dit ook later in 't jaar organiseren.
De herfst biedt het voordeel dat er minder motoren de boel onveilig maken.
Dit wordt weer gewaardeerd door de locale bevolking, die dan wat meer gekalmeerd is (ik overdrijf niet!).

Bijkomend voordeel van de herfst zijn de mooi verkleurende bomen.
Een andere optie is om dit te organiseren als de bladeren al van de bomen zijn.
Dan kun je beter de haarspeldbochten checken voor het aansnijden van de bochten...

Verzamelpunt zou kunnen zijn
Abdei Mariawald. Hier is meer dan genoeg parkeerplaats, een goedkoop restaurant met simpele kost en sanitaire voorzieningen.
Of bij Biker Range in Simmerath http://www.biker-ranch-eifel.de. In het najaar vermoed ik daar ook genoeg parkeerplek. Bovendien kun je er prima bikken!

Laat hier effe weten of je interesse heb in een weekendje Eifel. Jullie idee?n en suggesties zijn welkom.
:D
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Zomaar 'n inval...
Afspreken kan bij ons thuis. Daar is altijd parkeerplaats zat.
Dus verzamelen in Sittard, dan naar Stolberg, Simonskall, Kommerscheid, Rurberg, Einruhr, Hammer, Monschau. Vanuit Sittard is dat een etappe van 2 uur.
Wat vinden jullie daarvan?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
zo een tochje zie ik wel zitten , geweldig !
beetje sturen , gezellig samen wat drinken en weer een mooie foto reportage maken
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Rond de Rursee kun je echt een hele dag lekker sturen zonder je te vervelen.
Tenzij je zeer intelligent bent (in tegenstelling tot mij) en elke bocht meteen in je geheugen kunt zetten, natuurlijk. :grin:

Dankzij het hoogteverschil zijn zo'n rondjes ook nog eens compleet anders, qua beleving,
als je ze in de andere richting doet.
Maar dit is natuurlijk niet genoeg om een weekend mee te vullen. ;)

Ik zal verder zoeken om een fraaie, weekend vullende, tocht te maken.
Ter indicatie, omdat ik voor een autoclub nog nooit een tocht heb uitgezet (enkel voor de motor);
hoeveel kilometer per dag willen we maximaal doen,
hoeveel willen we maximaal aan een overnachting uitgeven,
en gewoon ??n overnachting van zaterdag op zondag?
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Kilometers zijn niet echt zo van belang voor mij,mooie stopplaatsen voor een foto en om te eten/drinken.
Ik dacht zoizo 1 overnachting en de personen de rest vrijblijvend te laten kiezen,ik moet maar 3u rijden dus zou slechts zaterdagavond overnachten en als ik zondag te moe zou zijn is er nog steeds de mogelijkheid ergens een hotel ofzo te vinden.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Leden die van veel verder moeten komen zullen inderdaad ander wensen hebben t.a.v. overnachten.
Vanuit Groningen of Noord Holland zal een enkeltje Eifel misschien te lang zijn.
Daarom: maak jullie wensen bekend. Ik, of als er meer ge?nteresseerden zijn om hieraan mee te helpen, wij
zullen dan voor de rest van de organisatie zorgen.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Super goed initiatief! Hopen dat het doorgaat! Voor mij persoonlijk zit het er dit jaar helaas niet in. Heb al te veel uitstapjes en ben al te veel weekends / weken weggeweest. Komt bij dat tov topic starter mijn bolide net iets meer drinkt dan de jouwe ;-) ik hoop dat het doorgaat en zie dan je foto's graag tegemoet.
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Hoi Erwin,
je gaat me toch niet zeggen dat 1:20 met jouw bolide niet haalbaar is?;)

Er is nog geen datum bekend.
Misschien gaat deze Eifel Luxerious Tour pas in januari van start.
Ligt allemaal aan de aanmeldingen en de tijd die ik zelf vrij er aan kan spenderen.
Wordt vervolgd. :thumbsup:
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
No Title

Wel een tof initiatief! Ik kom er met de motor al niet eens meer aan toe, laat staan met de Lex. Dus dit ' excuus' omarm ik van harte!
Overnachten is geen probleem... heb ik wel 'n stukje uitrusting voor... hoewel... haarspeldbochies...:p:):wip:
 

Bijlagen

  • photo6196.jpg
    photo6196.jpg
    168,9 KB · Weergaven: 44

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
voor mij zou volgend jaar ook beter uitkomen , misschien een leuke start van het seizoen
straks nog japfest

heb het in het veleden gedaan en toen waren we ook bij zo een bikers restplace , half varken op het spit en koud bier , heerlijk