SC400nl's modificaties

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
nee geen foto's van het eindresultaat ( ben net klaar ) maar aangezien de meeste hier mijn auto nooit smerig en dof hebben gezien kun je het wel inbeelden :D

heb een nieuw product uitgeprobeerd


na 24 jaar zijn de stripjes en rubbers was dof en grijs , meestal deed ik er PoorBoys natural look dressing op maar de stand tijd is erg kort
na wat recensies te hebben gelezen Auto Finesse Trim Revive geprobeerd en tot nu toe ben ik erg tevreden over dit product , alles weer mooi zwart en ook maar even de motor ruimte gedaan
opsmeren 20 min wachten en uit poetsen

nog steeds tevreden ?? :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
nu een week later ziet het er nog redelijk goed uit , al denk dat ik het vooral op mijn dakraam rubber meerdere keren moet aanbrengen
maar zeker een verbetering tegenover PB natural look of Turtlewax Black Chrome
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Oke top ! Ik ga binnenkort weer bestellen bij Carclean,
de rubbers langs de ramen zijn niet echt netjes.. dus hoop dat ik met dit goedje het wat beter krijg ! :) gebruik nu die van turtle wax ook.. maar valt wat tegen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Gefeliciteerd met je 3e prijs SC400nl !!:rulez:

Ik zag dit voorbij komen:
De eigenaar is wel een echte liefhebber met veel kennis van de techniek en bijzonderheden van dit model. Wel jammer dat hij er vandaag achter moest komen dat hij al een paar jaar met een lek uitlaatspruitstuk aan de linkerzijde rondrijdt. We hadden het over motorgeluid en ik gaf aan dat de V8 geluidssensatie bij mij nogal afwezig was. Hij herkende dit niet. Een vergelijk tussen onze 2 auto's gaf inderdaad een hele andere geluidsbeleving... De mijne loopt inderdaad belachelijk stil.
Dat is wel een tegenvaller, maar wordt een mooie HowTo :rulez:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Nah ik laat het nog wel even zo , is op deze manier al 3 X door de keuring gekomen , dat mooie V8 geroffel wil ik niet missen haha

spruitstuk losdraaien valt niet mee heb ik me laten vertellen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
dat mooie V8 geroffel wil ik niet missen haha

spruitstuk losdraaien valt niet mee heb ik me laten vertellen
Dat kan idd een bitch zijn. Wat je zegt... beetje tromgeroffel misstaat niet, haha.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Hoe heb je daar achtergekomen dan?


doordat ik deze keer vergelijkings materiaal had met Smarter zijn auto , zijn SC is zo stil als een naaimachine terwijl de mijne een duidelijke "roffel" heeft wat ik zeer kan waarderen
ik had vorig jaar ook al een twijfel maar dat werd ontkracht door 2 auto bedrijven
als hij daadwerkelijk lek is kan het het spruitstuk zijn of de cat , beide geen dure reparaties wel lastige vw de beperkte ruimte
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Hoi, had deze nog gemaakt maar helemaal vergeten even te delen ! :)
DSC06462rs.JPG


DSC06473rs.JPG
 

smarter

Hoort erbij
11 sep 2015
43
1
0
Ik hou zelf ook van het wat vollere V8 geluid. ik vind de mijne eigenlijk te stil, ik kan me heel goed voorstellen dat je dagelijks geniet van het echte V8 geluid en dat reparatie geen directe prioriteit heeft. Ik zag op Ebay dat de spruitstukken prima betaalbaar zijn en bovendien ook gemaakt worden in een variant voor nog betere flow voor een toefje meer vermogen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Maar zou je dan niet wat meer hebben aan een gepaste uitlaat/luchtfilter o.i.d? Repareren van een spruitstuk lekkage lijkt me juist wel enige prioriteit hebben...

Er ontsnapt mogelijk uitlaatgas v??r de katalysator, waardoor de lambdasensor niet lekker meer werkt en verkeerde waarden aan de computer kan geven / verbruik kan be?nvloeden. Dat kan dus (in tijd) problemen opleveren. En als gezegd..kans op uitlaatgassen in je interieur wil je ook niet.

Kom trouwens ook vaker tegen dat het wordt veroorzaakt door versleten motorsteunen (bekend euvel). Dat is iig ook nog iets om te checken.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vandaag een monteur laten kijk/luisteren/ruiken oh nee CO2 ruik je niet hahahah , gelukkig stoot de UZ ook nog wat andere stoffen de lucht in om ons klimaat iets op te warmen en die geur vergeet je nooit meer

maar genoeg gegrapt

klopt Smarter , een spruitstuk is inderdaad geen duur onderdeel en de cat ook niet , de cat kan ik nu uitsluiten die is gasdicht
de monteur vermoedt dat het dat het spruitstuk moest zijn maar geen sporen te vinden in deze krappe plaats tussen het motorblok en binnenscherm , door het hitte schild is er niets te zien
met een zaklamp ook geen rook te zien ook niet nadat we de beide dempers hadden dicht gepropt
volgens hem zou het ook een lekke pakking kunnen zijn

GPS heeft natuurlijk wel gelijk en ik lach het een beetje weg maar zo als het nu is hoort het niet en een OBX mani zie ik niet zo zitten , de SC heeft al genoeg vermogen en die winst is erg klein
qua geluid is het mogelijk om een BFI (big fucking intake) te maken maar vw het spiegeltje in de MAF moet je het daar bij laten omdat een geolied filter een verkeerd beeld kan geven en dat is het allemaal niet waard
de resonaters weg laten is een optie

H12121S_2.jpg
ik zou er wat aan moeten doen omdat de kans bestaat dat het opgemerkt wordt bij de apk en ik ga me daar maar eens in verdiepen en ja de motorsteunen is een bekent euvel wie weet heeft het daar mee te maken want gek genoeg zit er geen flex stuk in de uitlaat die grote bewegingen van het blok kunnen opvangen

klusje van nix zou je denken als je niet bekent bent met de SC maar daar zit het probleem , er is erg slecht bij te komen maar niet onmogelijk , links valt nog mee in vergelijking tot rechts

ben wel erg blij dat ik nu eens vergelijking materiaal had door naar Smarter zijn auto te luisteren , zijn auto is bijzonder stil en loopt echt als een nieuwe auto met stilte en comfort in mind :rulez:


s-l225.jpg
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Hitteschild demonteren en kijken of er zwarte plekken naast het uitlaatspruitstuk zitten? Zo ja, is het spruitstuk dan niet lek? En ben nooit te oud om te leren, maar waarom een BFI (intake) als het geluid in de uitlaat zit. (misschien niet m'n helderste moment nu, maar goed). En geen flex stuk? Gaat het spruitstuk dan meer bewegen dan alles wat er achter zit?? Motor laten draaien en een beetje WD40 spuiten bij de pakkingen? (Of WD20 als het een half gevuld busje is:oops:). Als het een spruitstuk is, ruim van te voren je draadeinden/bouten inspuiten met WD40/JB80 is beter, als de motor warm is, zodat het goed los weekt. Heeft mij een keer gered bij m'n Chevy V8. Suc6.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ga ik doen Henk , maar ik heb geen haast
maar idd schild eraf en sprayen maar , het is een klein lekje
ik had het over de BFI omdat GPS 10 een paar suggesties gaf om wat meer motor geluid te geven

de bouten van het spruitstuk zien er nog mooi en zonder roest uit maar flink in de kruipolie zetten is een must
bedankt voor jullie input :rulez:
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Okee, begrijp het. Uitlaat repareren, maar toch de motor willen horen. Wat ook erg leuk is natuurlijk. Enne, een forum is er tenslotte voor om elkaar te helpen en/of mee te denken :thumbsup:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
M'n Altezza heeft ook geen flexibel ertussen bij de uitlaatlijn.. Wel is bijv de aansluiten van de knalpot met de rest van het uitlaat konisch en dan met die bouten met veren erop (weet niet hoe ze heten) om de beweging op te vangen.. Zelfde zal jij ook hebben denk ik