SC400nl's modificaties

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Een wat oudere auto slijten eenmaal na zoveel tijd.
Fijt, en buiten de oudere auto's. Nieuwe slijten helaas ook.
Je houd het helaas niet tegen, metaalmoeheid en rubbers die uitdrogen, lampjes/ledjes die "op" zijn maar nog wel (minder gel/effici?nt) branden...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Wat een trending topic is dit ineens zeg.
Moet iemand eerst falen om populair te zijn?

Ontopic:

Man Dennis maak je niet druk.
Een wat oudere auto slijten eenmaal na zoveel tijd.
Je kan ze toch niet nieuw houden.


zo is dat Alor :rulez: mooi gezegd
dat noemen ze patina :D
ik maak me er ook echt niet druk om maar wil wel graag de mede forum leden antwoord geven die het beste met mij voor hebben

mvraamsdonkIS300
jij googled echt alles he :brr:
#22
maar je hebt gelijk hoor daar ze staan er vast niet op , ze hebben een kleine aanpassing nodig maar zoals eerder gezegd dat ga ik dat niet doen
eerst maar eens lokaliseren wat er lekt , zou ook nog de EGR kunnen zijn


images?q=tbn:ANd9GcRfcjHp1ZRw1prZbaVbEWD91R9nisVS_k8SnKiVGh61nte-hErlqA.jpeg EGR2.JPG 63983d1111257947-egr-stuff-off-diy-job-done.jpg

egr pipe egr delete kit dicht :rulez:
 

Bijlagen

  • 63983d1111257947-egr-stuff-off-diy-job-done.jpg
    63983d1111257947-egr-stuff-off-diy-job-done.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 48

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
update
het moest er een keer van komen , HET zwakke punt van de SC/LS 400 is de plaatst van de stuurbekrachtigings pomp boven de dynamo en deze pompen lekken ...altijd
net als de mijne die al jaren een beetje lekt en dan valt er een druppel ATF op de dynamo en dat jaren achter elkaar zorgt dat de dynamo op een dag BOEM zegt en met een grote rookwolk de geest geeft
de vraag is niet of ie gaat maar wanneer
maar geen probleem , wel jammer zo vlak voor de vakantie omdat ik met de SC naar Schotland wilde gaan , ik had nog wat tijd om het te repareren
dynamo uit Duitsland en met 2 dagen binnen
de pomp zou ik zelf reviseren ....ja zou want het revisie setje wat de volgende dag binnen zou komen kwam dus niet en de volgende dag ook niet en een week erna ook niet !
problemen in het centraal magazijn in Belgi? werd mij verteld

ondertussen de dynamo vervangen
IMAG2538.jpg

de dynamo zit onderaan de V8 en slecht bij te komen maar ik moest toch de pomp die er boven zit verwijderen dus had ik wat ruimte

IMAG2543.jpg

de nieuwe dynamo weer op zijn plek
het werd kort dag i.v.m vakantie en wilde graag met de Lexus over de bergwegen en typische countryroads rijden ipv de gezinsauto die ik dus nog achter de hand had mocht het niet lukken
ik had de pomp al helemaal schoon gemaakt en gelukkig nog niet gedemonteerd en besloot om deze terug te zetten , de lekkage was al zeer gering en voor de zekerheid een schild gemaakt over de dynamo voor als er e.v.t een druppel olie op zou vallen , dit heb ik gedaan na advies van leden van ClubLexus
Dus dynamo aangesloten , kabels weer gebeugeld pomp erin , resorvoir erin , hoge en lage druk slangen aangesloten, radiatorslang weer vast , multiriem weer gemonteerd alles na getorqued , ATF en koelvloeistof erin en starten maar , pompje maakt natuurlijk gierend geluid maar dat was snel weg , de boel ontlucht incl koelvloeistof en proefdraaien , alles bleef schoon , geen rook of rare dingen en tot nu toe nog geen druppel olie te zien op het schild wat mijn vermoeden waar maakt dat het gebeurd bij full lock en uit gewoonte draai ik mijn stuur zelden full lock

1f431180-50ec-4c71-8776-9973d248e90f.jpg

met zijn vieren en bagage heeft de SC zich prima gehouden ondanks het slechte wegennet van schotland , wel even laten uitlijnen na thuiskomst
IMG-20160817-WA0003.jpeg

bleek toch wel iets uit de lijn te zijn geraakt , maar ja mag ook wel met al die kuilen en gaten en onverharde wegen daar
dankzij de harde wangen van de 30 serie bridgestones geen schade op de velgen

al met al een prima reisauto en de bergversnellingen waren onmisbaar met de 18%/20% hellingen
 

Bijlagen

  • 1f431180-50ec-4c71-8776-9973d248e90f.jpg
    1f431180-50ec-4c71-8776-9973d248e90f.jpg
    198,2 KB · Weergaven: 45

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Het is alweer een poosje geleden maar tot nu geen noemenswaardige aanpassingen gedaan

Het was weer tijd voor de APK en heb de SC naar de Toyota dealer gebracht , veel verdienen ze niet aan de Lexus want voor 2 tientjes incl was ie weer klaar om te worden opgehaald

Afgelopen zaterdag de rechter O2 sensor vervangen (pre cat ,upstream) , deze gaf af en toe een CEL en wat vervelender was is dat de traction controle dan wordt uitgeschakeld , niet erg handig met het weer van de afgelopen weken
viel erg mee in tegenstelling van andere eenvoudig onderhoud wat nogal wat tijd en geduld vergt
wiel eraf , WD 40 erop , stekker losmaken en ringsleutel 22 erop , was zo los , loopt weer als een zonnetje en ruikt niet meer zo rijk

153059d1253799474-diy-replacing-air-fuel-sensor-p9100630.jpg

geen eigen foto maar om een idee te geven
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Hey SC400nl , leuk dat je weer wat van je laat horen ! Fijn om te horen dat het goed gaat met je bolide ! :) had ook niets anders verwacht, deze wordt zo goed verwend !
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
na wat zoeken nu dus een goed exemplaar van de 1992 sales brochure gekocht
onmisbare aanvulling op de hobby , brochure ziet er erg stijlvol uit en beschrijft een pre WWW tijdperk met een wereldwijd satalietnetwerk om de dealers te informeren over de onderhouds staat van de Lexus en een telefoon optie die in 1993 al weer out of date was

!BTWRRG!!mk~$(KGrHgoOKjkEjlLm(yt(BKH-EGns6g~~_12.JPG?set_id=8800005007.jpeg
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Welke velgen zijn dat ? kijk er al een aantal keer naar en het "lijkt"erop dat de mijne er behoorlijk op lijken. Kan het fout hebben offcourse :p
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
inovit haste
ac483ad551f98c15679d57028aaafce632b7138e.gif

heb ze in Engeland gekocht , 8.5J voor en 9.5 achter 19 inch
 

Bijlagen

  • ac483ad551f98c15679d57028aaafce632b7138e.gif
    ac483ad551f98c15679d57028aaafce632b7138e.gif
    440,4 KB · Weergaven: 64

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Afgelopen weekend mijn SC klaar gemaakt voor het voorjaar en de diverse meetings , eerst gewassen gepolijst en in de wax , daarna de SC weggebracht naar de spuiter die de motorkap opnieuw heeft gespoten vanwege steenslag en schade door vogelpoep , ik had een mooi prijsje afgesproken ondanks het enorme oppervlak van de kap
Spuitwerk is naar mijn volle tevredenheid uitgevoerd want het stoorde mij al een poos , het is toch het aanzicht van de SC

Ze hadden hem keurig met de hand gewassen maar ondanks dat zat de motorruimte onder het stof , mooie gelegenheid om de motorruimte aan te pakken en alle gootjes en weinig zichtbare plekken , met een hoge druk planten spuit alle water doorvoeren schoongespoten incl het open dak terwijl de motor stond te weken in APC en daarna met heet water afgespoten
De motor ruimte is weer toonbaar en alle gootjes rubbers en andere kieren zijn schoon gespoten wat weer resulteerde in de vuile auto die ik met PB Spray And Wipe eenvoudig kon schoonmaken want stond in de wax

van de week een restore setje binnen gekregen van 3M

ca4e1922-4898-4937-8971-db4f9c3e9710_1.e7ac01ba93ebb05141c11b00141fae7e.jpeg?odnHeight=450&od...jpeg
Ik wilde perse dit setje omdat ik daar goede ervaring over heb gehoord en gezien en je wilt geen geru?neerde koplamp lenzen ,
Laten doen heb ik zeker overwogen omdat er dan ook meteen een UV coating over gaat maar 25 euro per lens vond ik wel wat overdreven , ik heb namelijk 6 lenzen voor en zelf doen is altijd leuker als de middelen er zijn

stap 1 , het afplakken , lens schoonmaken en de eerste laag schuren met P500
de kleine dag rij / highbeam lens was wat lastig vanwege zijn kleine ronde vorm

IMAG2831.jpg

stap 2 , P800 , nog steeds droog schuren , de lens is nu egaal wit



IMAG2833.jpg



Stap 3 , wetsanden met P3000 , de stap van P800 naar P3000 leek mij iets te groot maar werkt dus perfect
lens en disk goed nat maken , er ontstaat een soort slijmerige laag en dan ben je ver genoeg met wetsanden


e8a9ac62-8a71-446d-bd89-c5722b3e9a5d.jpg
 

Bijlagen

  • IMAG2831.jpg
    IMAG2831.jpg
    194,9 KB · Weergaven: 40

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
stap 4 , het polijsen met een pad en polijst pasta , de finale
er is maar weinig past nodig om al heel snel een prachtig resultaat te zien

2139b674-04ad-418a-921f-3c08156411ba.jpg

en dan waren de lensen nog niet zo geel als dat je bij hedendaagse modellen ziet , het resultaat is verbluffend en de foto doet geen recht aan hoe het er werkelijk uit ziet
Deze keer heb ik wel zo veel mogelijk van de motor afgedekt met een handdoek want het spetterde nogal , zoals te zien op het zij scherm

de cornering lights onder (lijken op mistlampen ) heb ik later ook gedaan

les voor de volgende keer , dubbel afplakken , ik had namelijk bij het schuren van de DRL het tape opgetild en wat van de lak geschuurd :eek:
dit wat later eenvoudig weg te werken door te polijsten en later met Monnelo Finale het af te maken
het blijft hand werk

hier het verschil

IMAG2837.jpg

later de linker lenzen ook gedaan en alle lenzen voor nu in de Natty Blue wax gezet totdat ik een goede UV coating heb

IMAG2842.jpg

hier zie je goed het gele slijpsel van de toplaag van de lens

al met al een leuke hobby dag met mooi weer , tegen de avond al het leer gereinigd en geconditioneerd
dan hoef ik volgende week de SC alleen nog maar een Quick Detailer te doen na een goede handwas beurt en trim restorer de SC showklaar te hebben voor het japfest :thumbsup:
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
lekker bezig dennis !! zien er weer uit als nieuw. Ik wil mijn koplampen ook gaan doen maar zit te wachten totdat het daadwerkelijk een apk afkeur wordt. Het zit nu alleen nog maar aan de bovenkant van mijn koplamp.

Laat je heb nog wel in 2k blanke lak zetten of laat je hem zo ?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
lekker bezig dennis !! zien er weer uit als nieuw. Ik wil mijn koplampen ook gaan doen maar zit te wachten totdat het daadwerkelijk een apk afkeur wordt. Het zit nu alleen nog maar aan de bovenkant van mijn koplamp.

Laat je heb nog wel in 2k blanke lak zetten of laat je hem zo ?

thanks Daniel :D

apk afkeur ? dan moet je wel erg lang wachten , deze koplampen zijn 25 jaar oud en alleen wat grauw
pas na het schuren zag ik pas het grote verschil , een aanrader

ik ga ze niet in de blanke lak zetten , staan nu in de Natty Blue en volgens de beschrijving gewoon bijhouden en af en toe eens polijsten net als de lak , ze gaan niet zo snel achteruit als je wel eens ziet bij de Yaris
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Ziet er goed uit. Die van mij vertonen ook wat lichte krasjes en zou dat graag ook eens willen wegwerken. Op mijn IS200 heb ik dat ook een paar keer gedaan, maar was niet helemaal 100% tevreden met het resultaat, maar misschien heb ik wel te milde materialen gebruikt ;)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik heb m'n koplampen met dit goedje behandeld na het schuren en polijsten :

100859-carpro-dlux-new.gif

bedankt Erwin , die kan bij de wishlist op CC :D

@metalfreak
doordat je eerst met P500 schuurt haal je de meeste krassen wel weg of ze moeten erg diep zitten , ik had niet echt zichtbare krassen op mijn lenzen
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vandaag de motorolie , filter en transmissie olie vervangen , de transmissie was een deel verversing van 2 liter
bij 164K km ,de motor olie was mooi licht bruin en de atf was netjes rood
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
allemaal het beste gewenst voor 2018 en laat dit een leuk auto jaar worden en vol leuke verhalen en handige tips op het forum , ik mis dat een beetje hier

na een leuk auto jaar geen echte problemen gehad en vele leuke cartrips gedaan met mede liefhebbers
de jaarlijkse APK gaf als enige punt aan dat er een snee in mijn achterband zat en dit zou een afkeur zijn , het canvas was zichtbaar
Ik heb erg zelf nog niet na gekeken en ook geen foto van maar ik geloof het wel , best jammer want omdat de banden nog niet voor de helft zijn versleten moeten er 2 nieuwe onder , de bridgestones 275/30/19 die ik had zijn nu wel erg duur vanaf 235 euro per band zonder montage en 1 band vervangen vind ik geen veilig idee

bij mijn vorige auto had ik erg goede ervaringen met Toyo en die zitten er nu onder , 100 euro minder per band en wat mij meteen opviel is dat het een stille en vooral zachte band is , de wangen althans in vergelijking tot mijn voor banden die nog bridgestone zijn
al met al erg tevreden met deze tegenslag
nu ze er toch stond heb ik bij Louwman meteen de motorolie filter en deels verversing van de automaat laten uitvoeren (kleine beurt) , dit soort klusjes deed ik altijd graag zelf en na de rekening te hebben gehad ga ik dat volgend jaar weer zelf doen hahaha het voordeel is wel dat ze een gecorrodeerde remleiding hadden gezien en deze ontroest en behandeld zodat deze weer jaren mee kan