SC400nl's modificaties

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Lekker bezig weer! En ik snap wel waar je je inspiratie vandaan hebt met die velgen. Die staan super.
Maarre wat een chagareinige monteur als ik het zo lees. Had er volgens mij geen eens zin in.
Ik vind het juist altijd leuk om aan apparte autos te werken. Ongeacht het werk dat er aan gedaan moet worden.
Mooi dat het toch weer gefixt is.

@Phaebo
ja precies hij baalde ook en vond het vervelend dat hij deze rot klus kreeg , kom er al jaren maar deze monteur werkt er net , hij had totaal nix met de SC
ik had het graag zelf gedaan maar ja het is zijn werk en mijn hobby

@ raamsdonk
yep een 900 en die tas kon maar net aan dicht , ze zal nooit een 10 worden qua detailing maar ze is dan ook al 23 jaar oud en vele gebruiks sporen
ik kan niet wachten tot ik haar kan wassen en kleien ! met mn satijn geranden microvezeldoekjes :)​ (wie had dat gedacht)
en dan DAP !
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
vandaag naar Carclean gereden om passend advies te krijgen , en gekregen !
een tas vol handel incl een DAP , misschien mijn nieuwe hobby :oops:
nogmaals bedankt GWS voor alle adviezen en aangeboden hulp !!
nu nog die 1ste prijs op de meeting en mission accomplished :giggle:

(checkt de bankrekening op de Kaaiman eilanden voor de carclean commissie:oops:}

suc6:thumbsup:
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
volgens hem heeft een O2 storing nix te maken met een falende O2 maar met valse lucht of zo
na de nieuwe O2 een uur gereden naar berkel en rodenrijs en liep als een zonnetje en geen CeL meer
Kon de monteur wel eens gelijk in hebben,laatst zelf gehad,had paar gaatjes in voorste y-stuk en was echt in slechte staat,dus maar een nieuw van rvs met sport-cat laten maken met nieuwe moeren voor sensors.[nog bedankt Mike voor de info betreft de schroefdraad,was M18x1,5]
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja dan gaat het om de sensor na de cat , de mijne was stuk voor de cat in het spruitstuk
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
heel klein fototje dan van mijn starters poets set , dappie 900 staat er niet bij
IMAG1435.jpg

hou niet zo van pronken :p
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vandaag project achteruitrijcamera afgerond :D
ik had al bijna een jaar een backup camera set liggen maar ik zag er een beetje tegen op
omdat ik toentertijd helaas afscheid moest nemen van mijn OEM radio en een nieuwe Kenwood double din ingebouwd had kwam ik een goedkope rear view camera tegen en kon niet geloven dat die set maar 15,50 kosten , ik nam de gok en kreeg 3 weken later een keurig doosje met daarin een 360 graden waterproof nightvision rear view camera incl gatenzaag uit het verre oosten
HTB1sBgSFVXXXXc9XXXXq6xXFXXXS.jpg

vergelijkbaar met deze , ik had de kabel in 1 stuk en geen verlengkabel
ff de radio dr uit pfff denk aan middenconsole slopen (oude foto)

IMAG0948.jpg

ter indicatie ,
maar goed de radio eruit en de gele tulp plug in de " R CAM " poort gestoken en via dashboard langs en onder de deur seals naar de kofferbak
was het maar zo simpel
de achterbank kan dr uit om een doorvoer te kunnen gebruiken die ik al eerder met mn radio aansluiting heb gebruikt
fotootje
IMAG1439.jpg

de foto is gemaakt toen ik dus de boel voor de tweede keer eruit moest slopen omdat nadat ik de eerste aansluiting had gemaakt er dus nog een draad bleek te zijn die de radio aan moet sturen als de SC in haar achteruit gaat :mad:
dat is de grijze draad

in de kofferbak heb ik een splice gemaakt zodat de camera spanning krijgt als de achteruitrijlampen gaan branden
op die zelfde splice heb ik nu de aansturing van de radio ook gemaakt , had nog ff gehoopt dat ik de reverse draad van de radio misschien het zelfde kon oplossen als de handrem beveiligings draad zodat de radio alleen dvd kan afspelen als de auto op de handrem staat , die is te overbruggen door die draad op de nul aan te sluiten .....maar helaas

en toen ....contact aan ....in reverse en .....beeld !!! :photo: en wat voor beeld ...een beetje onderste boven hahaha cameratje ff fijn getuned en hopla ....
IMAG1454.jpg

dus dat cameraatje van 15,50 viel toch niet tegen :rulez: mooie kleuren en met lijnen
toch wel even een minpuntje ...het borgschroefje was niet heen of weer te draaien maar heb hem met het camera huis vast kunnen zetten en geborgd met verf uit een lakstift
ik heb vele foto s proberen te maken van de camera in de bumper maar het is slecht te zien met een donkere kleur

IMAG1469.jpg IMAG1467.jpg
IMAG1446.jpg

een leuke toevoeging , en zo gaat deze oude dame toch nog een beetje met haar tijd mee
en wat heerlijk als alles weer werkt zoals verwacht

tot de volgende keer beste Lexus vrienden , dan gaan we een olie temp en olie druk meter installeren in de asbak lol :)
dan kan ik zoals ik gewend ben haar bloeddruk en temperatuur meten tijdens het rijden
 

Bijlagen

  • HTB1sBgSFVXXXXc9XXXXq6xXFXXXS.jpg
    HTB1sBgSFVXXXXc9XXXXq6xXFXXXS.jpg
    183,1 KB · Weergaven: 41
  • HTB1sBgSFVXXXXc9XXXXq6xXFXXXS.jpg
    HTB1sBgSFVXXXXc9XXXXq6xXFXXXS.jpg
    183,1 KB · Weergaven: 38
  • IMAG1446.jpg
    IMAG1446.jpg
    177,5 KB · Weergaven: 38

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
weer code 21 :cry: O2sensor linker bank upper

onder het rijden gaat de CEL wel eens uit maar blijft steeds langer branden
eerst alleen met koude start en zodra de motor warm werd ging de cel uit ...zou de monteur dan toch gelijk hebben ? of wat GS430 al zei een gaatje in de uitlaat? maar dan wel voor de voorste sensor

maar waarom heeft ie het dan 3 weken probleemloos gedaan ?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ah oh ja , die bokke sensor
ik kreeg een nieuwe en tot nu toe werkt hij perfect en ze stoot weer de heerlijke geur van amandelen uit de uitlaat
IMAG1600.jpg

dat was gelukkig voor elkaar want ze zoop benzine of dat het nix koste
en ze was mechanisch in orde voor de grote meeting waar ze ingeschreven was als mooiste Lexus

poetsen poetsen...... waarbij GWS mij geweldig geholpen heeft met tips en info

IMAG1612.jpg haar V8 staat te glimmen dankzij mijn favoriete poorboys product

de rest van de laatste poetsbeurt zijn geen foto's van omdat ik met die dreigende bewolking moest opschieten

Op naar de meeting :

omdat ze qua looks nu wel klaar is vond ik het wel leuk om haar dus in te schrijven voor mooiste Lexus
als oudste had ze het zwaar tegen al dat moois wat naast haar stond te glimmen

heel veel leuke reacties gehad en oprecht ge?nteresseerde mensen en zelfs een forumlid wat hier graag leest
en hij bleek dus ook een SC400 te bezitten , platium grijs met zwart leer een mooie combo en de mooiste achterlichten die op de SC geleverd zijn , nl de 95/96 editie

De inschrijving voor mooiste Lexus zag ik als een kroon op mijn werk

na een spannende uitreiking bleek ze eerste te zijn geworden , ik kon het niet geloven , maar zo ontzettend blij en zo trots als een aap
het geeft mij een enorme boost en genoegdoening voor wat de meeste toch wel een vreemde auto met een aparte eigenaar vinden hier in mijn omgeving
maar de liefhebbers op de meeting herkende de tijdloze klassieke lijn

IMAG1650.jpg
IMAG1663.jpg IMAG1653.jpg

Op deze manier wil ik daarom ook iedereen bedanken die zijn interesse heeft getoond en hun stem op mijn SC hebben geven
dit alles was natuurlijk nooit mogelijk geweest zonder onze motor achter het LexusForum

bedankt Huib en succes Roel met de overname van het stokje
 

Bijlagen

  • IMAG1612.jpg
    IMAG1612.jpg
    251 KB · Weergaven: 38
  • IMAG1612.jpg
    IMAG1612.jpg
    251 KB · Weergaven: 36
  • IMAG1655.jpg
    IMAG1655.jpg
    273,6 KB · Weergaven: 35
  • IMAG1653.jpg
    IMAG1653.jpg
    376,5 KB · Weergaven: 35

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Wat wil je ook met zo`n mega dikke sc! Gefeliciteerd man!


bedankt man :thumbsup:

stond nog een SC400 , zelfde kleur schema als de jouwe
en volgend jaar ben je er bij :D maar er zal vast nog wel een najaars meeting zijn
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Ik zag het ja. Leek me een 95er.

Ik hoop het wel en dan neem ik me maatje en zijn sc ook mee. Maken we ff een foto met alle sc`s bij elkaar.