ASC680 Air suspension controller

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Mijn LS en meerdere Lexi hier hebben luchtvering.
Ik zit al een tijdje te twijfelen over een ASC680 Air suspension controller. Maar ik twijfel erover om het te doen omdat ik bang ben dat mijn dure luchtvering dan misschien naar de kl#te gaat.
Inbouwen lijkt niet moeilijk, de controller in de auto is redelijk toegankelijk, gewoon ertussen aansluiten en het werkt, althans volgens de instructies op CL.
Het gaat tergend langzaam, er zit maar een kleine compressor onder de kap en deze is eigenlijk niet gemaakt voor deze stunts.
Wat denken jullie doen? Of jammer van die auto...
datasystems-air-suspension-controller.jpg

Hieronder een video van het systeem in een LS430


 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ik zeg doen :thumbsup:
Op CL hebben ze al veel uitgeprobeerd en als het inderdaad plug en play is is het ook weer eenvoudig terug te bouwen
je kunt vaak aan de members wel zien hoe serieus ze zijn en niet alleen maar de goede dingen vertellen en die moet je gewoon even aanschrijven via PM
zo ben ik goed geholpen met mijn wielen en coilovers door een member daar
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Jammer van de auto, hoort op een Amerikaan niet op een LS 600
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Wauw ik zeg doen! Hoezo zou je luchtvering systeem kaduuk kunnen gaan?
Ik zou toch denken dat er een of andere beveiligingsmechanisme erop zit.
En ook vraag ik mij af, waarom jammer van de auto?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Zo is het nu, standaard vrij hoog op z'n poten. Alles voor zoveel mogelijk comfort. Bij een zware belading kan ik 'm oppompen met knopje "height high", bij hogere snelheden gaat hij automatisch omlaag.

LS600h hoogte.jpg

LS600h hoogte wielen.jpg
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik weet niet wat je doel is? Enkel verlagen en af en toe omhoog zetten ivm drempels en dat soort dingen, dan zie ik het probleem niet. Met een paar mooie (vaak ook dure) velgjes heb je dan gelijk een super dik apparaat.

Maar het gaat inderdaad wel erg traag, is er geen upgrade kit te krijgen voor zo iets zodat het wat sneller gaat allemaal?

nicely-stanced-aimgain-japan-lexus-ls-460-l-photo-gallery_6.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Hahaha, nee, ik ben geen 20 meer. Ik heb die wagen gekocht voor het comfort en omdat hij juist niet zo opvalt. Alleen wij (van LF) zien dat het een LS is.
Deze controller wil ik alleen voor de heb, omdat het kan. Waarschijnlijk laat ik 'm alleen op onze meetings "buikschuiven" en daarna weer hup omhoog dat ding en smooth naar huis.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Wat houd je dan tegen? Ik heb het even opgezocht, de unit is niet door een zomaar hobbybob geknutseld. Maar door een bedrijf van Japan, en uit ervaring met vele electronica. Kan ik zeggen dat ze over het algemeen een hogere kwaliteitseisen hebben en de producten stukje zorgvuldiger hebben afgewerkt.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Wat houd je dan tegen? Ik heb het even opgezocht, de unit is niet door een zomaar hobbybob geknutseld. Maar door een bedrijf van Japan, en uit ervaring met vele electronica. Kan ik zeggen dat ze over het algemeen een hogere kwaliteitseisen hebben en de producten stukje zorgvuldiger hebben afgewerkt.
Oh, die controller is geen probleem, dat geloof ik wel. En ook ik heb zat ervaring in elektronica, ik heb het zelfs gestudeerd op de MTS. Mechanisch ben ik niet zo'n held.
Morgen moet ik naar de dealer voor een klein dingetje (garantie). Daar zal ik de monteur eens vragen hoe het systeem werkt en of het m'n luchtveren niet sloopt.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
1076gir.jpg


Of je moet zoiets inbouwen, dan kan je snel op en neer :p

( gezien in Mercedes oldtimer )
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Ja, ik heb nog een compressor in de schuur staan, dan krijg ik dit :)

 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Ach waarom ook niet, ik heb er een gekocht, moet uit Japan komen. Over twee weken moet hij binnen zijn.
Ben benieuwd hoeveel invoerrechten ik moet betalen :(
En dat allemaal voor een hebbeding.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Beetje afhankelijk hoe het naar NL komt, via EMS is het 100% kans dat jij invoerrechten moet betalen maar dat is dan ook weer afhankelijk van de prijs die zij op de label van het pakketje zetten.
Is het product meer dan €40 moet je invoerrechten gaan betalen en zo'n extra €20 boven op, aan administratie/voorschot kosten aan de koerier.
http://www.belastingdienst.nl/wps/w...n_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen
 
Laatst bewerkt:

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Ja, weet ik.... Ik heb al zo vaak invoerrechten betaald dat ik er een nieuwe LS van kan kopen. (schaalmodelletje dan)
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Helaas is er in NL ook bijna niks te krijgen. Of ze vragen gelijk een arm en een been ervoor :(
Alles moet dan weer vanuit de andere kant van de wereld komen, en vaak na invoerrechten nog steeds goedkoper.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Ja, dit is een echte "nichemarkt" als we nu VW i.p.v. Lexus reden was er veel meer te krijgen. Daarom moet alles uit het buitenland komen.
Er zijn meerdere leuke dingen te krijgen voor mijn auto, maar allemaal uit Japan en de VS. Er zijn hier sinds 1991 maar 505 LS-sen verkocht, dus er is niet echt een markt voor.
Geen wonder dat ik mijn auto pas twee keer in het wild heb gezien de laatste 7 jaar...
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Lexus
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Nou, hij is binnen dus vandaag met dit heerlijke weer bezig geweest.
Tjonge jonge wat een werk, dat doe je niet zo maar even. En het is nog wel plug and play.
De instructies gevolgd op CL

zooi.jpg

Alles zit weer bijna in elkaar, ik ga de controller in de asbak monteren. Weer een paar uur werk, het moet wel uit te bouwen zijn zonder dat je er iets van ziet.
De controller werkt, alleen de voorkant krijg ik niet omlaag, de achterkant doet het wel. (prachtig, een manual in het Japans.... :cry:)
En nu krijg ik een airbag waarschuwing op m'n dashboard die ik niet kan resetten met Torque.
Gatver.

Wordt vervolgd