Bluedeamons Lexus IS250

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik kan hoog midden en laag aanpassen op de radio.

Ben net trouwens bij de garage geweest ze verontschuldigde hunzelf. Ze konden eigelijk niet veel zeggen waardoor dit kon gebeuren. Ze hebben de olie vervangen als service en ik mag terug komen voor 1 gratis onderhoudsbeurt... maar ik ga er niet meer heen. Mijn auto gaat gewoon van de zomer naar louwman in breda. En blijft daar in onderhoud.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Misschien achteraf ML inbouwen ? Ik neem aan dat de voorbereiding er in zit , succes ermee en die gratis service beurt kan misschien nog een goeie deal zijn als ik wel eens lees wat mensen hier betalen voor een beurtje :eek:
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Louwman heeft laatst weer 20 dealer bedrijven gekocht , bij ons om de hoek hebben we ook een louwman
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik ben aan het kijken naar andere verlichting voor de lexus. Naar mijn weten zit hier geen xenon in. Ik zie vanalles langs komen en je word letterlijk dood gegooid met allerlei verschillende lampen & merken.

Ik wil bereiken

- Beter zicht (meer lichtopbrengst)
- Evt een fellere LED voor de stadsverlichting

Zou xenon een goede optie zijn? en wat zou ik extra nodig hebben daarvoor?

Ik ben benieuwd !
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Afhankelijk van je eisen/wensen en je budget.
Xenon is de beste alternatief met de beste prijs en lichtopbrengst verhouding. Enkel bij goedkope xenon heb je de _kans_ dat de lampen niet altijd even goed passen waardoor je lichtbeeld niet helemaal goed is.

Voor de stadslichten kun je het beste voor COB gaan, die geven veel licht die goed verspreid is. Nadeel is dat ze vaak geel zijn waardoor je een geel achtige waas hebt op je lampen. Maar licht wat er vandaan komt is gewoon sneeuw wit.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
En waar moet ik dan op letten bij het aanschaffen van xenon?

ā€‹Op het bouwjaar van je IS. Dat klinkt misschien wat l*llig, maar als je IS van 2007 is, of jonger, dan is aftermarket xenon taboe voor APK. De reden daarachter is dat auto's vanaf bj 2007 die uitgevoerd zijn met xenon verlichting uitgevoerd moeten zijn met automatische lichtbundelhoogteregeling (hijghijg) en koplampglasreinigingsinstallatie. Beide zaken missen op de halogeenversies van de IS250.

Mocht het bovenstaande geen probleem zijn, dan zou ikzelf letten op platte ballasten, omdat je ze dan mooi onder de lamp tussen behuizing en beugel kwijt kunt, zodat je de lampunit als mooi compleet pakketje kunt in-/uitbouwen. Geen must, maar wel mooi. Je hoeft geen CANbus-uitvoering of ander exotische uitvoering te kiezen. Gewoon een H11-conversiekit nemen en goooo!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.725
467
83
Op het bouwjaar van je IS. Dat klinkt misschien wat l*llig, maar als je IS van 2007 is, of jonger, dan is aftermarket xenon taboe voor APK. De reden daarachter is dat auto's vanaf bj 2007 die uitgevoerd zijn met xenon verlichting uitgevoerd moeten zijn met automatische lichtbundelhoogteregeling (hijghijg) en koplampglasreinigingsinstallatie. Beide zaken missen op de halogeenversies van de IS250.
Ik heb een 2006 met Xenon. Wel hoogteverstelling, geen reiniging en APK goedgekeurd.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Hoogteregeling hebben ze allemaal. Automatisch echter alleen de Xenon-versies.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De sproeiers en aut.hoogte regeling hebben ze in de afgelopen jaren een keer of 5 aangepast. Een gemiddelde apk boer weet ook niet meer wat, wat is.
Ik heb met verschillende auto's met xenon 2002 tot 2011 nooit problemen gehad. Ze waren niet OEM, hadden geen sproeiers en geen aut. Hoogte regeling. Waren allemaal voorzien van 8000k, 10.000k en 12.000k
Zolang ze goed afgesteld zijn. Is het prima.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Klopt, ZerOne. Die extra voertuigeisen blijken weer te zijn geschrapt... ā€‹. Ook fijn dat ze er net zoveel ruchtbaarheid aan hebben gegeven als met de invoer van die etra voertuigeisen.:(
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ach de bouwjaar zegt weinig over welke koplampen erin zitten (reflector/projector) en een slecht of niet afgestelde halogeen kan even vervelend zijn als de "strooilicht" van xenon. En waarom dan aut. hoogte regeling? Er zijn genoeg "gekken" die 100watt lampjes in een koplamp doen terwijl er 55w of 65w erin moet.