Lexus GS300 2001 Project

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Sinds een maandje in het bezit van een GS300 uit 2001.
Gekocht van 1e eigenaar(82jaar oud):p

+Punten in zeer korte tijd:
-Super fijne reisauto
-Ontzettend luxe auto(vooral voor bj 2001)
-Zeer degelijk gebouwd, 250dkm en nog geen kraak of rammel.
-Prachtig model, tijdloos!


-Punten:
-Hij is redelijk dorstig(ook wel te verwachten)
-Krijg mn motormanagmentlampje niet uit(niet langer dan een dag)
-Geen bluetooth


Wat ga staat er op mijn to do/ bucketlist:
1. Schade achterzijde repareren(Reeds gebeurd)
2. Bluetooth installeren(Reeds gebeurd)
3. Nieuwe velgen+banden monteren(reeds gebeurd)
4. Grote onderhoudsbeurt uitvoeren.
5. Motormanagmentlampje uit zien te krijgen(lambdasonde stuk)
6. Navigatie updaten.
7. Misschien open filter monteren.
8. Remmen opfrissen(nieuwe kleur misschien)
9. Uitlaatsysteem modificeren

Dat is wat ik tot zover weet en heb.
zal uiteraard ook foto's posten van de ontwikkelingen
IMG_3700.PNG IMG_3701.PNG
Op de laatste foto is het rare deukje in het achterscherm te zien.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Mooie en inderdaad tijdloos model , succes met het project en nadat de lambda zonde is vervangen gebruikt hij een stuk minder , rijd nu op noodprogramma
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom Harmen :rulez:

Open filter gaat, behalve extra geluid, niet veel opleveren hoor. Als je dan toch een wat ander geluid wilt kun je het beter in de uitlaat zoeken.
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Wotwee snelle pieptonen, mooi ding Harmen!

Ik heb een andere uitlaat en nieuwe bougies erin, dat scheelt een slok.
Maar wat gebruikt ie eigenlijk?

Remmen opfrissen, wat bedoel je hier mee, rood schilderen :(
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
@sc400nl: heb de lambdasonde vervangen maar storing blijft terugkomen na 1 of 2 dagen... Heb zelf een uitlees/resetkastje en daar al verscheidene keren mee gedaan. Nadat ik m gereset heb is m'n VSC-lampje ook gaan branden. Daarvoor ga ik naar de dealer(zie ander topic) want lokale garage kan er ook niks mee doen. Volgens mij heeft mijn resetkastje namelijk alle software-updates in de ECU gewist of zoiets

@GPS-10: heb je idee?n? Ik zou in hogere toerentallen wel een beetje zwaarder geluid willen, moeilijk uit te leggen misschien..

@VROEM: jaaaa en een dikke dubbele Remus net als golfjes 2 enzošŸ˜œ.
Nee, heb nu 17" StilAuto FIVE wielen(blackchrome) gemonteerd en die zijn vrij open, maar de remklauwen zijn niet zo mooi meer en die zie je nou nogal duidelijk. Wilde ze dezelfde kleur als de carroserie geven..

Het brandstofverbruik zit tussen de 1 op 8 ? 10, niet heel raar denk ik?
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
No Title

hier een plaatje van de auto met de nieuwe wielen eronder:
 

Bijlagen

  • photo4604.jpg
    photo4604.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 41

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Welkom Harmen,zou geen open luchtfilter doen ivm gevoeligheid storingslampje en wat GPS-10 al zegt,extra donker geluid is verwaarloosbaar. Je kunt wel veel bereiken met een 2,5 inch custommade catback systeem van rvs.[heb zelf ook,vanaf katalysator spruitstuk]
Zou inderdaad ff naar dealer gaan om je storing uit te lezen en kijken wat voor foutcode die geeft,niet zelf gaan klooien is mijn advies.
Als je meer wilt weten,vraag GPS-10 om raad,hij is de GS-goeroe hier op het forum,heeft mij ook al vele malen succesvol geholpen.
Veel plezier hier op forum.:D
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Het brandstofverbruik zit tussen de 1 op 8 ? 10, niet heel raar denk ik?

Je hebt het gaspedaal nog niet gevonden? :p

Enne, een andere uitlaat hoeft echt geen Remus te zijn, je hebt ook nog origineel handwerk :)

Vind die gouwe letters btw nog erger dan een Remus :p
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Je hebt het gaspedaal nog niet gevonden? :p

Enne, een andere uitlaat hoeft echt geen Remus te zijn, je hebt ook nog origineel handwerk :)

Vind die gouwe letters btw nog erger dan een Remus :p



Haha, jawel maar rijd veel woon werk verkeer en dat is 25km/dag dus rustig rijden anders motor boem straks.

wat voor uitlaten zijn een beetje goed en waar is dit te krijgen?

Die gouden letters zijn(is mij verteld) omdat het de meest luxe uitvoering zou moeten zijn.. Klopt dat?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Die gouden letters zijn(is mij verteld) omdat het de meest luxe uitvoering zou moeten zijn.. Klopt dat?
Nee, destijds was het een optie van Lexus (gold emblem package), waarbij grille-, antennebasis (chroom) en wielnaaflogo in goud konden worden besteld. Uitlaatsierpijpjes worden ook genoemd, maar dat lijkt niet consequent. Keerzijde van gouden logo was dat de goudlaag vrij snel afsleet..

Haha, jawel maar rijd veel woon werk verkeer en dat is 25km/dag dus rustig rijden anders motor boem straks.
Welnee, eenmaal warm, gaat deze motor met plankgas geen boem doen. Af en toe plankgas is goed voor je motor en kat. :thumbsup:

Voor uitlaten moet je eerst beslissen wat je wilt (aan geluid). Bovenstaande reacties (custom) is een optie. Anders ff op inet checken, staan redelijk veel filmpjes die een idee van het geluid geven. Verder lees ik 'reisauto', dus dan is stilte wel lekker. Kom je al gauw uit op dubbelwandige dempers.
 

Bart1958

Hoort erbij
7 nov 2015
90
4
0
Gouden letters is een optie......heb ze zelf op al mijn Lexussen gehad. Vind het wel wat hebben !.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom terug Bart1958 :thumbsup:

Afgrijselijk dat goud (vind ik)...maar het is je eigen auto, dus maakt het niet uit.
 

Bart1958

Hoort erbij
7 nov 2015
90
4
0
Tsja over smaak valt niet te twisten, zo vind ik zelf al die bling bling velgen niet mooi om het maar netjes te zeggen.....
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Dat "bling bling" (ik ga uit van chroom) geeft vaak wel dat extra luxe. Je moet een balans vinden tussen net genoeg en te veel. Bedoel heel de auto is rondom met "bling bling" afgewerkt en naar mijn mening valt goud daar ook onder. Waarom kan het wel bij embleempjes en niet bij de velgen?
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS-10

Bart1958

Hoort erbij
7 nov 2015
90
4
0
Ik vind embleempjes toch net iets minder in het oog springen dan een viertal, meestal fors bemeten, velgen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
... een viertal, meestal fors bemeten, velgen.
Niet eensch, het hoeft niet per se een hele velg te zijn. En het hoeft ook niet spiegel "bling" te zijn.
Kan heel subtiel een lip zijn v.d. velg of zoals de originele IS200 velgen, gepolijst welke ook wel glimt.

Edit:
En nu je dan over fors hebt, de voorkant van een auto, in dit geval Lexus zit ook vrij veel "bling" op. Koplampen, mistlampen en de grille. The more you know...