Lexus GS300 2001 Project

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het is idd erg belangrijk om de Lexus waardigheid te behouden, alsmede het premium rijder gevoel :thumbsup:

Terug naar studio Harmen, aangezien dit zijn topic is! :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Goud kan mooi zijn maar grijs lijkt teveel op zilver, en zilver en goud is weer 🙈
Het plaatje zou dus compleet zijn als alle Chrome accenten goudkleurig worden
Minder werk is natuurlijk blackpearl logo's dat staat weer beter bij Chrome.
Maar zoals iedereen zegt het is je eigen wagen dus doe ermee wat je wilt 😂😂😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
@sc400nl: heb de lambdasonde vervangen maar storing blijft terugkomen na 1 of 2 dagen... Heb zelf een uitlees/resetkastje en daar al verscheidene keren mee gedaan. Nadat ik m gereset heb is m'n VSC-lampje ook gaan branden. Daarvoor ga ik naar de dealer(zie ander topic) want lokale garage kan er ook niks mee doen. Volgens mij heeft mijn resetkastje namelijk alle software-updates in de ECU gewist of zoiets


Het brandstofverbruik zit tussen de 1 op 8 ? 10, niet heel raar denk ik?

toen mijn lambda zonde stuk was ging mijn traction controle ook branden ,niet het storings lampje maar dat ie uitgeschakeld was

je hebt hem uitgelezen , heb je obd1 of obd2 ? Welke code nummer krijg je ?
je verbruik is idd niet absurd hoog
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
No Title

SC400nl
Ik heb OBD2, bij mij gaat het VSC OFF en het VSC lampje meteen aan zodra ik ga rijden. bij starten is ie nog uit...






IMG_3687.jpeg
 

Bijlagen

  • photo4608.jpeg
    photo4608.jpeg
    141,5 KB · Weergaven: 40

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Vinden jullie de nieuwe velgen te blingbling dan? ik ben gek op meningen!

De gouden letters laat ik in eerste instantie zitten. Dit omdat het grill embleem ook goud is.. Ga misschien nog wel op zoek naar een alternatief maar ze zitten me niet in de weg.
En een opmerkingen die ik erover krijg:grin::grin:
Ik citeer "Pooierbak, Hoeresloep enz." Hahahaha.
Tot ze er in gereden hebben. Mijn zwager is fanatiek volkswagen fan maar is helemaal gek van hoe deze auto rijdt.
Wel leuk om die reacties dan te zien en horen, vooral als ze t gas ff intrappen.
Het is misschien geen sportauto, maar potdorie, ze zijn wel rap hoor!
Helemaal als je een franse 1,6hdi gewend bent:p

Heeft iemand een tip voor een goed middel om de remklauwen te "schilderen"


IMG_3849.JPG
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
SC400nl
Ik heb OBD2, bij mij gaat het VSC OFF en het VSC lampje meteen aan zodra ik ga rijden. bij starten is ie nog uit...








dat is de sensor van achter je kat , die regelt niet het mengsel

remklauwen met hammerite , blijft jaren zitten maar maak ze ajb niet rood !
bling velgen ?
IMAG1380.jpg

zijn niet chroom maar gepolijst rvs
doe wat je mooi vind maar hou het smaakvol , en verlaag de GS met BC racing coilovers als je een flush look wilt , ze zijn in hardheid verstelbaar en hoogte en ze maken van de auto geen stuiterbak
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
heb de lambdasonde vervangen maar storing blijft terugkomen na 1 of 2 dagen... Heb zelf een uitlees/resetkastje en daar al verscheidene keren mee gedaan. Nadat ik m gereset heb is m'n VSC-lampje ook gaan branden. Daarvoor ga ik naar de dealer(zie ander topic) want lokale garage kan er ook niks mee doen. Volgens mij heeft mijn resetkastje namelijk alle software-updates in de ECU gewist of zoiets
Je zult wellicht de (opgeslagen) foutcodes hebben gewist, maar die komen vrij snel weer terug als ze niet zijn opgelost. Btw, wat voor type en merk sensor heb je erin geplaatst? Heb je weerstand gemeten op de sensor?
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
GPS-10 : Heb de weerstand niet doorgemeten ervanuitgaande dat de nieuwe sonde de oplossing zou bieden
Heb een 'normale' BOSCH sensor gebruikt. (zie foto) IMG_3799.JPG

Zou de dealer dit niet vrij simpel op kunnen lossen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Met doormeten kun je eventueel uitsluiten of er in de bekabeling/harnas iets misgaat/kortsluit, etc. Voorts uiteraard of de lambda werkt, bijvoorbeeld door weerstand te meten. Er zijn wel wat berichten waarbij de ene sensor de andere niet is of toch net iets verschillen in het doorgeven van waarden, met als gevolg een melding. Onze auto's kunnen daarin nogal kieskeurig zijn.

Of de dealer dit simpel kan oplossen...ik ga er vanuit van wel. Kan wel zijn dat de dealer daarover gaat kakelen en OEM wil zien (bijvoorbeeld Denso 234-4626), dat is het moment waarop je meestal financieel leegloopt.
 
Laatst bewerkt:

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
GPS-10

Bedankt voor de aanvullende informatie!

Heb bij de lokale garagehouder de lambdasonde zelf laten uitlezen en die werkte wel naar behoren, het is dan toch puur het verwarmingselement waar een storing op geconstateerd wordt op ??n of andere manier zou je dan zeggen.??
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, daarom ook het advies eerst de bekabeling/stekker door te meten. Verwarmingselement krijgt ook prik uiteraard.
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Hallo mensen,

Na een korte onderbreking van een half jaartje, hier weer eens een update van het project!

Erg druk bezig geweest de laatste maanden. Werk ging even voor, maar ben de auto niet vergeten.

Het lambdasonde probleem is uiteindelijk door de dealer in groningen opgelost. Orginele sensor twv 250 ballen, ketsjieng!

Probleem met de VSC heb ik nog steeds, lampje van vsc off brand en die van vsc probleem.
Wel ben ik intussen bezig geweest de rijhoogte. Deze heb ik 25mm naar beneden gebracht om de stand van de wagen wat mooier te maken.
vd week plaats ik nog even een pic. met het resultaat!
 

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
No Title

Hier een foto van hoe het er nu uitziet. Persoonlijk ben ik nu wel tevreden, de wielkassen zijn sluiten veel mooier aan op de wielen.
Het probleem van de VSC heb ik gisteravond ook op kunnen lossen.
Dit door een kabeltje tussen pin 3 van de bovenste rij en pin 5 van de onderste rij van de OBD2 aansluiting door te verbinden.
Hierdoor wordt de Gyrosensor op 0 gezet en door nog een paar stappen door te lopen kan je hem calibreren.
Belangrijk is wel om de auto op een vlakke weg te zetten.
Nu geen VSC melding meer, wel wennen hoor, een dashboard zonder foutmeldingen:p.

Nu wachten op nieuwe wielen, deze zijn wat aan de kleine kant:grin:.

Updates volgen!
 

Bijlagen

  • photo5330.JPG
    photo5330.JPG
    284,3 KB · Weergaven: 36

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
No Title

Mooie set 19inch gemonteerd. klopt veel beter met de verlagingsset en de wielkast is nu mooi gevuld! andere velgen heb ik over, voor de liefhebber;););)
 

Bijlagen

  • photo5502.JPG
    photo5502.JPG
    150,9 KB · Weergaven: 39
  • photo5503.JPG
    photo5503.JPG
    146,9 KB · Weergaven: 41
  • photo5504.JPG
    photo5504.JPG
    171,1 KB · Weergaven: 36

RRGS

Hoort erbij
26 aug 2016
53
8
8
Mooie GS! Hij heeft ook de juiste hoogte, zitten er nog standaard veren onder? Velgen zijn erg mooi, maken de auto wel af. Ben persoonlijk geen fan van de standaard velgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Harmen

Harmen

Hoort erbij
29 okt 2015
34
0
0
Mooie GS! Hij heeft ook de juiste hoogte, zitten er nog standaard veren onder? Velgen zijn erg mooi, maken de auto wel af. Ben persoonlijk geen fan van de standaard velgen.

Bedankt voor het compliment!
Die van jou ziet er prachtig uit! Heb het verhaal erachter gelezen! Fantastische zet van je vader! Geniet ervan!
De auto is minimaal verlaagd, anders was de verhouding wiel/wielkas niet echt mooi.
Heb nog wel de orginele schokdempers eronder zitten, deze bevallen erg goed icm met deze veren.
Heb recent nog een vol RVS uitlaatsysteem gemonteerd, foto's hiervan volgen nog!
Zie ik nou dat jij voor ook parkeersensoren hebt? zijn die af fabriek?
 

RRGS

Hoort erbij
26 aug 2016
53
8
8
Bedankt voor het compliment!
Die van jou ziet er prachtig uit! Heb het verhaal erachter gelezen! Fantastische zet van je vader! Geniet ervan!
De auto is minimaal verlaagd, anders was de verhouding wiel/wielkas niet echt mooi.
Heb nog wel de orginele schokdempers eronder zitten, deze bevallen erg goed icm met deze veren.
Heb recent nog een vol RVS uitlaatsysteem gemonteerd, foto's hiervan volgen nog!
Zie ik nou dat jij voor ook parkeersensoren hebt? zijn die af fabriek?

Bedankt! Ben er ook heel blij mee. Ik heb inderdaad parkeersensoren voor, maar deze zijn niet af fabriek (is geen fabrieksoptie). Toen mijn vader de GS kocht heeft hij deze door Lexus laten inbouwen. Doordat ze de gaten op de millimeter na zoals de achterbumper hebben geboord en exact dezelfde sensoren als achter hebben gebruikt lijkt het wel af fabriek. Ze werken ook precies zoals die van achter, alleen is er een hoger piepje ingesteld. Ik vind het wel een heerlijke toevoeging omdat ik me nooit meer zorgen hoef te maken dat ik iets ga raken. Parkeren is ook nooit een probleem behalve dat het soms lang kan duren ivm de grootte van de auto.

De auto heeft inderdaad de juiste hoogte. Zeker achter, voor zou hij in principe nog ietsjes lager kunnen als u dat zou willen. Maar heeft u de standaard veren ingekort of verlagingsveren gebruikt? Schokdempers op deze auto's zijn altijd goed dus daar zult u geen gezeik mee krijgen. Ben benieuwd naar het uitlaatsysteem. Ook andere dempers etc.?