ErwinIS200 zijn OEM+ Project-topic ( IS200 TTE Compressor )

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Mooi om te zien dat er ook mensen zijn die de auto's daadwerkelijk beter maken en mooier maken! Ga zo door!

Thnx ! :) nu komt het volgende... heb net een offerte geaccepteerd voor Gegroefde schijven van Stoptech, blokken van Stoptech, remleidingen van Stoptech en de vloeistof... (voor&achter)
doet 'ff zeer aan de portemonnee ;) Dit wordt begin Maart geleverd :)
 

Mialtezza

Hoort erbij
28 jul 2015
56
8
0
Dat is best geld... waarom ga je voor gegroefde schijven als ik het mag vragen?

Stoptech is altijd goed spul!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Mijn hoofdwens was om voor Stoptech te gaan, en dan kan je kiezen tussen gegroefd en geperforeerd.
geperforeerd vind ik erg gaaf om te zien als je grote schijven hebt. maar bij de IS kwam dat niet echt tot zijn recht.
het is ook niet dat ik op het circuit gaat rijden oid. De meeste aanbieders konden ook alleen de gegroefde Stoptech's aanbieden.
Ik vind ze erg gaaf om te zien, maar had dus niet de insteek dat ik perse gegroefde schijven wilde.
:)
 

Mialtezza

Hoort erbij
28 jul 2015
56
8
0
Zolang je maar weet dat de remblokken erg hard gaan op de groeven, slijten 2 of 3x zo snel. Misschien was het een optie geweest op de remmen te upgraden naar de LS400 klauwen en schijven? 4 pots klauwen is natuurlijk altijd een upgrade en niet al te gek duur! Maar nogmaals, Stoptech maakt bijzonder goede spullen!
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Zolang je maar weet dat de remblokken erg hard gaan op de groeven, slijten 2 of 3x zo snel. Misschien was het een optie geweest op de remmen te upgraden naar de LS400 klauwen en schijven? 4 pots klauwen is natuurlijk altijd een upgrade en niet al te gek duur! Maar nogmaals, Stoptech maakt bijzonder goede spullen!

Dat ze harder slijten is logisch is net een rasp, maar is het ook waar dat ze krom trekken omdat ze hun hitte veel sneller kunnen afvoeren? Omdat waar het stuk waar de blokken/klauwen zitten de hitte minder snel of niet kwijt kunnen, schijf wordt dan oneven afgekoeld.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Dat lees ik wel veel over geperforeerde schijven.. Ben benieuwd. Die LS400 upgrade was het plan maar al met al echt een dure grap.
 

Mialtezza

Hoort erbij
28 jul 2015
56
8
0
Originele schijven hebben vaak een beter warmte afvoer, de groeven zullen er met straat gebruik echt niet voor zorgen dat ze krom trekken. Zorg dat je na hard remmen de schijven tijd geeft om ook af te kunnen koelen door te blijven rijden en absoluut niet de rem vast te houden als je stil staat.

De LS400 upgrade had je rond de ?350 gekost. En dat is een behoorlijke upgrade. Ik kan me niet voorstellen dat de Stoptech spullen goedkoper zijn dan dat... maar Stoptech is hoe dan ook een goede upgrade!!! Zorg er zoiezo altijd voor dat de remschijven de tijd hebben om af te koelen na serieus gebruik / misbruik!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Vanaf gisteren bezig met de remklauwen..
zal nu voor het eerst..... laten zien hoe het er uit zag !! Ik heb dit tot nu toe niet gedurfd ;)

oke.... schrik niet....

DSC06119.JPG


Dit is eigenlijk de grootste reden om de klauwen aan te pakken.. en echt waar.. het verf zat OVERAL !


Hier kun je ook goed zien in wat voor staat de velgen zijn.

DSC06117.JPG


Hup de klauwen eraf.

DSC06120.JPG
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Heb je al een idee hoe je het wil hebben ErwinIs200 ?
Wel beter die remklauw eraf dan kun je overal goed bij.
Maak je ook foto's van het opknappen van de remklauwen 😃👍🏻
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Heb je al een idee hoe je het wil hebben ErwinIs200 ?
Wel beter die remklauw eraf dan kun je overal goed bij.
Maak je ook foto's van het opknappen van de remklauwen 😃👍🏻

De klauwen worden donker grijs/antraciet. Enne ik loop een dag achter met foto's ;) komt helemaal goed!
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Goed bezig!
Grijs staat altijd goed 😜

Thnx !! Ik ga verder, hoop vanavond klaar te zijn :)
in principe is het allemaal niet heel veel werk.. maar wachten op drogen duurt lang. En in de tussentijd kun je gewoon niet verder.

Vandaag ga ik de nieuwe zuigers/rubbers etc monteren. En dan de klauwen terug op de auto.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
We waren vanavond om 21:30 klaar... In de regen en de kou het systeem nog ontlucht.. Ben kapot. Zal later ff foto's posten :)
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Groot gelijk je leert er zeker wat van en het is nog leuk ook!
Lekker he tot zo laat werken het gaat nooit zoals je verwacht 😜
Ben benieuwd naar dr fotos !
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Hier zie je de compleet kale klauwen,
DSC06127.JPG


Hier hangen hier klaar voor de primer/zinkspray
DSC06134.JPG

DSC06139.JPG


Alle bouten/klemmen ook gestraald.. zoals ik al eerder zei.. alles was blauw ;-)
DSC06131.JPG

DSC06132.JPG

DSC06138.JPG


En de 1e laag zit erop !
DSC06140.JPG