Lexus IS250 Project topic!

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
No Title

Inmiddels weer een aantal weekjes verder en een aantal updates verder:D
Waaronder:

- Xenon ingebouw
- alle interieur en exterieur lampjes voorzien van Led
- Navi update
- Nieuwe buitenspiegelglazen

Allereerst het Xenon verhaal. Onlangs de lexus voorzien van 6000K xenon. Wat een rot klus is dat zeg pff eerst alleen de stadslichtjes vervangen voor led ( zie foto ) en daarna toch ook maar de xenon verder ingebouwd. Het nadeel alleen is nu dat de stadslichtjes niet meer opvallen en zelf een beetje geelig zijn ten opzichte van het xenon.

Daarna verder gegaan met het vervangen van de interieur lampjes. Alles ging snel en perfect totdat ik bij het hemeltje aan de voorkant kwam. Ik kreeg heb met geen mogelijkheid los ook de tip die jullie gaven lukte helaas niet. Vervolgens maar eens op youtube gekeken en gezien dat er onder het voorste vakje 2 schroeven zitten die je los kan maken. Zo gezegd zo gedaan. Schroefjes losgemaakt en vervolgens het hemelunit er met een klein beetje geweld eruit gekregen. Daarna de lampjes vervangen en terug gemonteerd. Echt een wereld van verschil !!

Na een aantal keer wat langere stukken gereden te hebben kwam ik er achter dat mijn navigatie totaal niet up to date was. sommige wegen bijvoorbeeld bij maastricht en bij utrecht centrum kende hij totaal niet. Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en naar de lexus dealer gereden. Hier vervolgens aangegeven dat ik sinds kort de nieuwe eigenaar van een lexus was maar dat er helaas geen nieuwe update bij zat. De verkoper snapte het probleem helemaal en na wat rondvragen en overleggen kwam hij met een nieuwe box met dvd's aangelopen en zei dat hij het tof vond dat er ook jonge lexus rijders waren en dat ik de navigatie update van hun kreeg. Echt een top service!

Toen kwam het eerste probleem om de hoek kijken. De buitenspiegels waren verweerd door het weer. Overdags heb je daar niet zo last van maar 's avonds als iemand in je spiegels schijnt dan zie je letterlijk ??n witte waas. Gelukkig heb ik nog garantie dus snel terug gegaan en na enkele dagen weer nieuwe spiegels :D

Volgens weekend komt de volgende update eraan. De remklauwen van de lexus zijn niet mooi meer en nogal ''roestig'' Deze ga ik los halen en volledig overspuiten. Waarschijnlijk wordt dit in de kleur rood. Mijn vraag was nog wel, ik gebruik hiervoor een 2 componenten lak van raidhp Is het verstandig om hier overheen een blanke lak laag te doen ? of is dit niet nodig ?

Ook ben ik opzoek naar een 18'' setje velgen in nette staat. Hoeft niet perse van lexus te zijn maar gewoon een net setje voor de zomer. Mocht iemand nog wat weten dan hoor ik het graag :D
 

Bijlagen

  • photo5068.jpg
    photo5068.jpg
    287,2 KB · Weergaven: 52
  • photo5069.jpg
    photo5069.jpg
    423,9 KB · Weergaven: 46
  • photo5072.jpg
    photo5072.jpg
    270,9 KB · Weergaven: 46
  • photo5076.jpg
    photo5076.jpg
    338,8 KB · Weergaven: 53
  • photo5078.jpg
    photo5078.jpg
    223,9 KB · Weergaven: 61

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Morgen is het dan zo ver !! de remklauwen worden mooi rood :D Iemand nog tips om dit te doen ? en waar moet ik op letten ?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Heeeeeeeel goed schoonmaken en zoals je al zei de klauwen los halen. Niet verven als ze op de auto zitten. Heb zelf met kwast gedaan ipv spuiten. Veel succes enne foto's!
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
No Title

Het is gelukt :D ik heb ze niet gespoten maar geverfd met een kwastje. Iets lastiger en een iets meer secuur werkje maar het zit erop. Voorheen altijd 2 lagen gedaan bij mijn andere remklauwen ( van de corolla) Maar deze klauwen hebben gewoon 4 lagen nodig gehad om hem helemaal te dekken! :O Maar ik ben erg blij met het resultaat:
 

Bijlagen

  • photo5097.jpg
    photo5097.jpg
    227,3 KB · Weergaven: 53
  • photo5098.jpg
    photo5098.jpg
    473,1 KB · Weergaven: 47
  • photo5099.jpg
    photo5099.jpg
    432,2 KB · Weergaven: 51
  • photo5100.jpg
    photo5100.jpg
    480 KB · Weergaven: 53

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
echt ? rood ?
Ik ben niet snel negatief over iemands eigen keuze maar ik vind rode remklauwen toch echt niet meer kunnen op een moderne en premium model als een Lexus IS ,
De F modellen gebruiken blauw als je dan toch een sportieve look wilt evenaren die past bij de Lexus IS van deze generatie , zelf ben ik een liefhebber van OEM+ style maar laat je door mij niet ontmoedigen , het is tenslotte jouw auto en op de foto ziet het er goed aangebracht uit :rulez:
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
echt ? rood ?
Ik ben niet snel negatief over iemands eigen keuze maar ik vind rode remklauwen toch echt niet meer kunnen op een moderne en premium model als een Lexus IS ,
De F modellen gebruiken blauw als je dan toch een sportieve look wilt evenaren die past bij de Lexus IS van deze generatie , zelf ben ik een liefhebber van OEM+ style maar laat je door mij niet ontmoedigen , het is tenslotte jouw auto en op de foto ziet het er goed aangebracht uit :rulez:

Ik wilde zelf ook eerst voor blauw gaan. ( de zelfde kleur als de auto ) Maar omdat dit helaas niet in een potje aangeleverd kon worden ben ik toch maar voor rood gegaan. Wellicht als het me na een paar maanden niet meer staat gaan we gewoon weer over naar blauw. Iemand enig idee hoe dit te krijgen is in een potje ? ik heb weinig zin om de remklauwen los te maken.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Hammerite zit bij mij zelfs op de schijven zit er al een jaar op en is nog perfect.
Dus op de klauwen zou het makkelijk gaan
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Ik zou wel de verf er afhalen hammerite reageert wel snel zou eerst een stukje proberen voor je alles verpest.
Maar misschien valt het wel mee!

Zou het wel spuiten gaat een stuk makkelijker
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik heb zelf zwart metallic op mijn rem klauwen en schijven zitten , het hecht enorm goed op roestige delen en is hittebestendig en duurzaam
zwart geeft een OEM look maar als je blauw wilt is het in blauw te verkrijgen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
maar hammerite is toch niet warmte bestendig ? Ik heb hiervoor gekeken en dit werd mij afgeraden i.v.m de warmte.

Hammerite Hittebestendige lak is speciaal ontwikkeld voor metalen voorwerpen die verhit worden tot 600?C

Producteigenschappen
- Doorstaat temperaturen tot 600?C
- Sneldrogend
- Biedt duurzame bescherming

ham.jpg
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Uit youtube kennis blijkt dat je in principe alle kleuren kunt gebruiken. Je moet het daarna met hittebestendige blanke lak finishen.
Maar volgens mij vind je hittebestendige blanke lak niet zo snel.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hier nog een hammerite gebruiker al 2 jaar erop zitten, circuit dagen overleefd enzo... dus niks mis mee...
 

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
Waar heb jeje xenon lampen gekocht ? En had je auto standaard ook al xenon ?

Ik zou ook graag iets van 6000k willen, nu is het volgens mij 4300..
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Waar heb jeje xenon lampen gekocht ? En had je auto standaard ook al xenon ?

Ik zou ook graag iets van 6000k willen, nu is het volgens mij 4300..

Mijn xenon heb ik door de lexus dealer laten inbouwen. In overleg met de dealer zijn we eruit gekomen om Pilot xenon 6000K in te bouwen. Ik ben persoonlijk heel erg tevreden over het resultaat. Een flinke bak extra licht en mooi helder wit. Verder nog de proef gedaan met strooilicht maar dit was gelukkig niet aanwezig :D
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
No Title

Vandaag dan weer een nieuwe update binnen gekomen.. :D:D:D:D De nieuwe velgjes :D:D bij openmaken wat teleurgesteld omdat ze niet de juiste kleur waren maar achteraf vond ik het toch wel wat hebben. Maar natuurlijk ben ik benieuwd naar jullie mening. Dit zijn look a like Linea corse velgen. Matt antraciet met een parelmoer effect blauw/paars achtig zie foto's

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
 

Bijlagen

  • photo5173.jpg
    photo5173.jpg
    436,7 KB · Weergaven: 46
  • photo5174.jpg
    photo5174.jpg
    461,6 KB · Weergaven: 44
  • photo5175.jpg
    photo5175.jpg
    453,4 KB · Weergaven: 46