Lexus IS250 Project topic!

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Om nog even terug te komen op je vraag m.b.t. de achterlichten: check m'n avatar...;)

APK afkeur? Strikt genomen, ja. Omdat er geen E-keurmerk op zit. Maar NL doet daar in het algemeen niet zo heel moeilijk over.
Wel zijn er een aantal aandachtspuntjes: Als je de lichten uit de USA haalt, dan zijn ze vaak niet voorzien van de bij ons verplichte mistachterlichtenā€‹.
Haal je ze uit Australie, dan moet je even goed in de gaten houden dat er versies zijn m?t en zonder mistachterlicht(en). Als ze er wel van voorzien zijn, let er dan op dat beide (!) units voorzien zijn van zo'n mistachterlicht, want er zijn er ook met aan ??n kant een mistachterlicht en in de andere kant ??n achteruitrijlicht. In het geval van ??n enkel mistachterlicht, moet dat in NL linksachter zitten. Bij de AUS-versies zit dat rechtsachter, omdat ze daar links rijden.
 
Laatst bewerkt:

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
mvraamsdonkIS300 Is dit klusje makkelijk te doen voor iemand die niet heel veel verstand heeft van elektronica ?

Xenon Heb je misschien voor mij een link met de juiste achterlichten ? Ik weet niet of jij deze ook heb ?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik heb ze destijds via eBay gescoord vanuit Australie... Mars Performance heet die toko daar, dacht ik.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik kan alleen spreken over mijn IS300 SportCross en dat was makkelijk.
Kabel past maar op een manier šŸ˜ƒ
Ik heb toen wel op internet gekeken naar iemand die dit klusje eerder heeft gedaan.
Je ziet dan op de foto's precies welke schroeven er los moeten en waar deze zitten.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Ik heb mijn OEM lampunit en LED lampunit naast elkaar gehouden en de uitsparingen voor de mistlampfitting hetzelfde aangebracht met een dremel. Unit was bij de mistlamp dicht, dus eerst een gaatje geboord en vandaaruit met de dremel aan de gang. Kan nu dus gewoon via de bajonetaansluiting het bolletje vernieuwen indien nodig.:D. Kleine aanpassing moeten doen aan de stekkertjes, om ze netjes passend te krijgen, maar dat was zo opgelost. Gaat hier om deze achterlichten.
aw7oqq.jpg
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Vandaag het een en ander uitgevoerd. Waaronder bijna alle interieur lampjes vervangen behalve die aan de voorkant van het hemeltje ( weet iemand hoe je daar bij moet komen ? Ik heb geprobeerd om het plastic kapje weg te halen maar dat ging helaas niet en de gehele console weghalen lukte ook niet. Is hier een speciale manier voor ?

Verder vandaag ook xenon ingebouwd en woow wat geeft dat ineens veel licht.


Een minpuntje van de dag:
Afgelopen week heb ik een yatour yt-m06 binnen gekregen en deze vandaag aangesloten maar helaas zonder succes. Het lijkt erop dat hij geen stroom krijgt ? Nu heb ik in filmpjes gezien dat ze bij de cd wisselaar een stekker eruit halen en die samenvoegen met een andere stekker d.m.v een Y kabel. Helaas zat er bij mij in die 6+6 poort geen kabel in. Is het mogelijk dat de dealer deze poort heeft uitgeschakeld ?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
niet vergeten de koplampen te laten afstellen na de xenon retrofit anders kun je wat boze mede weg gebruikers tegen komen :thumbsup:
zit dat kapje er niet gewoon opgeklikt ?

succes met de build :thumbsup:
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
niet vergeten de koplampen te laten afstellen na de xenon retrofit anders kun je wat boze mede weg gebruikers tegen komen :thumbsup:
zit dat kapje er niet gewoon opgeklikt ?

succes met de build :thumbsup:

De lexus gaat maandag naar de dealer en dan worden ze meteen gecontroleerd en afgesteld.

Bij de achterste hemellampje is het inderdaad een klepje die je zo kan opwippen en eruit kan halen.

Maar bij de voorste zit nergens een uitsparing :(
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Niet zo heel voor de hand liggend: de hele unit moet de hemel uit. Gebruik geen(!) schroevendraaier ofzo, omdat je dan de boel beschadigd. Maar neem een aangepunt (verfmeng)houtstripje oid.
Open daarmee het achterste blinde klepje (lange niet-voorruitzijde). Daarachter zit de alarmradar die met het klepje mee naar buiten klapt. Verwijder de twee schroeven die dan zichtbaar zijn geworden. Vervolgens wip je met het houtje aan de zijkanten van de voorste hoeken de unit uit de dakhouder. Gebruik gevoel. De rest spreekt voor zich.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Niks hele unit de hemel uit wat een kul o_O
Heb ook geen schuifdak en met twee (!) dunne plastic pliers wrik je het kapje zo open zonder enige beschadiging.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Niet zo heel voor de hand liggend: de hele unit moet de hemel uit. Gebruik geen(!) schroevendraaier ofzo, omdat je dan de boel beschadigd. Maar neem een aangepunt (verfmeng)houtstripje oid.
Open daarmee het achterste blinde klepje (lange niet-voorruitzijde). Daarachter zit de alarmradar die met het klepje mee naar buiten klapt. Verwijder de twee schroeven die dan zichtbaar zijn geworden. Vervolgens wip je met het houtje aan de zijkanten van de voorste hoeken de unit uit de dakhouder. Gebruik gevoel. De rest spreekt voor zich.

Welk klepje ? daar waar bij de andere modellen een zonnebril klepje zit ?

Ik heb beide geprobeerd. hele unit eruit of alleen het plastic klepje maar zonder succes. Ik heb een speciaal bekledingsdemontage setje maar zelfs daarmee lukte het niet.

Iemand misschien een how to ? met eventueel foto's of een filmpje ?

Normaal gaat het allemaal heel makkelijk maar dit keer is het wel heeeel lastig ahaha
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
No Title

Bijgaand foto. Gewoon het kapje met je domelight. Ik zie geen verschil met jouw foto. Je bent waarschijnlijk gewoon te voorzichtig (niet onterecht maar er breekt echt niks als je maar 2 pliers tegelijk erinzet) en zet niet genoeg kracht.
 

Bijlagen

  • photo4924.jpg
    photo4924.jpg
    221 KB · Weergaven: 38

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
No Title

Bijgaand foto. Gewoon het kapje met je domelight. Ik zie geen verschil met jouw foto. Je bent waarschijnlijk gewoon te voorzichtig (niet onterecht maar er breekt echt niks als je maar 2 pliers tegelijk erinzet) en zet niet genoeg kracht.

en dat heb je gedaan bij het kapje zelf ?

Ik heb op dit moment dit setje: zie foto

Aan welke kant heb jij het plastic kapje eraf gekregen? we hebben het hier over het witte kapje neem ik aan toch ?
 

Bijlagen

  • photo4925.jpg
    photo4925.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 33

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ja gewoon het kapje als op op mijn foto. De rode plier in het midden net boven het leeslampje links recht onder het lampje erin steken en dan met de tweede rode plier rechts daarvan in het midden onder het middenlampje steken en die naar rustig naar rechts werken.