Lexus IS250 Project topic!

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik merk wel dat de achterlichten veel bekijks krijgen haha bijna elk stoplicht waar ook een is250 staat komen ze wel naast je staan om te vragen waar ze vandaan komen:p

[...]

Nou, ik tuf er ruim een jaar mee rond en ben er nog nooit op aangesproken. Zelfs niet tijdens 'n meet. :eyes:
Ik mag blij zijn als ik al eens per maand eens 'n andere IS op de weg zie. In NL dan, want in D (waar ik woon) zie je Lexus nog 'n serieus stuk minder rijden. M'n overbuur dacht zelfs eerst dat ik in 'n Hyundai reed :wip:. Pas nadat ik 'm vertelde dat ik zijn splinternieuwe Capture ook voor een Dacia :trollface:aanzag, begreep ie de boodschap... :p:):p
 
Laatst bewerkt:

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Nou, ik tuf er ruim een jaar mee rond en ben er nog nooit op aangesproken. Zelfs niet tijdens 'n meet. :eyes:
Ik mag blij zijn als ik al eens per maand eens 'n andere IS op de weg zie. In NL dan, want in D (waar ik woon) zie je Lexus nog 'n serieus stuk minder rijden. M'n overbuur dacht zelfs eerst dat ik in 'n Hyundai reed :wip:. Pas nadat ik 'm vertelde dat ik zijn splinternieuwe Capture ook voor een Dacia :trollface:aanzag, begreep ie de boodschap... :p:):p

hahah dat is wel heel erg vloeken in de kerk een lexus vergelijken met een hyundai !!

Hier in omgeving Den Haag/ Westland rijden er denk ik een stuk of 20 rond en helaas 9/10 allemaal standaard dus dan valt het al snel op natuurlijk :p
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Mooie sound Daniel! Zowel met de klep dicht als met de klep open! Geen last van sensoren die verkeerde waardes gaan meten? Of zitten er bij de middendemper en daarna geen sensoren/sondes meer? Mocht ik naar de IS250 overstappen denk ik dat de middendemper er ook onderuit gaat..
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Mooie sound Daniel! Zowel met de klep dicht als met de klep open! Geen last van sensoren die verkeerde waardes gaan meten? Of zitten er bij de middendemper en daarna geen sensoren/sondes meer? Mocht ik naar de IS250 overstappen denk ik dat de middendemper er ook onderuit gaat..

Vanaf de middendemper zitten er geen sensoren meer gelukkig. Dus tot zo ver ik weet ook nog geen storingen gehad met uitlaatgas o.i.d

Hou er wel rekening mee als je alleen de middendemper verwijderd je niet zo heel veel extra geluid krijg. Echt alleen met zo klep krijg je het mooie diepe brommende geluid.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Op dit moment ben ik een beetje zoekende naar een IS250 kofferbak spoiler en een voorbumperspoiler.

Heeft iemand nog idee?n, tips of foto's ?

Ik wil geen over de top spoilers maar meer dat hij net dat tikkeltje sportiever uitziet.

Ik hoor het graag :giggle:
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Vanaf de middendemper zitten er geen sensoren meer gelukkig. Dus tot zo ver ik weet ook nog geen storingen gehad met uitlaatgas o.i.d

Hou er wel rekening mee als je alleen de middendemper verwijderd je niet zo heel veel extra geluid krijg. Echt alleen met zo klep krijg je het mooie diepe brommende geluid.

OK, goed om te weten. Mag ik ook vragen waar deze klep verkrijgbaar is?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
OK, goed om te weten. Mag ik ook vragen waar deze klep verkrijgbaar is?

Ik heb deze klep via ebay gekocht. Zoek ff op cut out system.

Let er wel op dat je er 1 van RVS neemt en niet van normaal staal.
Deze hebben het nadeel dat ze heel snel roesten en vervolgens het klep systeem niet meer werkt,
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Is er iemand bekend met het spuiten van Polyurethaan bumper lippen ? wordt dit mooi strak ? of gaat dit gassen na mate de auto in de zon staat ?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
No Title

Inmiddels 3 spoilertjes besteld voor de is250. Deze worden rond de 1e week van maart gespoten en gemonteerd. Tot die tijd moeten we het maar doen met een mooie sneeuwfoto :p
 

Bijlagen

  • photo5910.jpg
    photo5910.jpg
    486,5 KB · Weergaven: 44
  • photo5911.jpg
    photo5911.jpg
    213,4 KB · Weergaven: 53

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Je hebt 'm er netjes bij staan. Die van mij is... euh... meer lichtzwart op dit moment. :oops:
Ook wel gaaf om die achterlichten in red/clear te zien op een zwarte IS. Ik heb getwijfeld tussen deze en de smoke... Zijn de laatste geworden, maar nu ik deze weer zie... :grin:
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Je hebt 'm er netjes bij staan. Die van mij is... euh... meer lichtzwart op dit moment. :oops:
Ook wel gaaf om die achterlichten in red/clear te zien op een zwarte IS. Ik heb getwijfeld tussen deze en de smoke... Zijn de laatste geworden, maar nu ik deze weer zie... :grin:

Dank u dank u. Ik vond het zelf ook wel mooi om te zien hoe schoon hij nog was na 45 km in de sneeuw gereden te hebben. Daarom wil ik nooit meer anders dan een LakCoating ipv normale wax.

Moet er wel bij zeggen dat de auto donker blauw is en niet zwart haha.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Troost je: die coating zit er bij mij ook op. Zolang je door sneeuw ploetert blijft ie wel mooi schoon. Maar eenmaal 'n stukje door die achterlijke hoeveelheid gestrooide pekel en spray van wat tegemoetkomend vrachtverkeer en hij is ineens matgrijs, incl de ruiten en het dak :mad:.
Donker blauw? Vooruit dan :p, misschien heb ik dan daarom toch voor de smoke variant gekozen...
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ja...moeilijke naam... Jerrycan appelsap, zo lijkt 't.

Ohja: Gyeon (of zoiets) Wetcoat, Q-nogwat.

[edit] Q2M ;) [/edit]

gyeon kan inderdaad wel. wetcoat ben ik zelf niet z'n voorstander van ( voor op langere termijn teminste ) Ik gebruik liever MOHS+S van gyeon
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ik ben duidelijk niet zo into the detailing stuff en ken MOHS+S niet. Maar ik moet zeggen dat de genoemde Wetcoat me prima bevalt. Zit erop sinds eind augustus en laat nog steeds zien dat 't spul erop zit (natuurlijk wel minder, maar alsnog...). Mag ik dit topic even misbruiken door je vragen wat je 'op de langere termijn' niet zo bevalt aan de Wetcoat?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ik ben duidelijk niet zo into the detailing stuff en ken MOHS+S niet. Maar ik moet zeggen dat de genoemde Wetcoat me prima bevalt. Zit erop sinds eind augustus en laat nog steeds zien dat 't spul erop zit (natuurlijk wel minder, maar alsnog...). Mag ik dit topic even misbruiken door je vragen wat je 'op de langere termijn' niet zo bevalt aan de Wetcoat?

Vooral de beading ( de mooie druppels als je auto nat is ) en de standtijd van deze ''coating'' vind ik niet optimaal. voor de rest een prima product ten opzichte van wax e.d

Ik heb mijn coating er vorig jaar maart opgedaan en ik denk dat het in totaal misschien net aan 5% is afgenomen.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Sow, maart vorig jaar? Da's wel een beste tijd ja. Komend voorjaar laat ik de DAP weer over het wagenpark glijden (vooral bij de Galant hard nodig) en dan weer een vers laagje Wetcoat. Ik heb nog een litertje of 5, 6 van dat spul, dus de huidige auto's gaan geen behandeling met wat anders nog meemaken. :) Ik zal me ermee moeten 'redden'...
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
hahaha wetcoat is helemaal niet slecht ofzo hoor. Mocht je trouwens de standtijd willen verhogen kan je er eventueel van gyeon ''Q2 booster'' aanbrengen dit verlengt de levensduur van gyeon met minimaal 6 a 10 maanden.