Lexus IS250 Project topic!

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
En wanneer gaat ie omlaag MrDaniel ? ;-)

Deze is al 2cm verlaagd. Ik zit heel erg te twijfelen of hij nog lager gaat. Het nadeel is dat ik thuis een ondergrondse parkeergarage heb die best wel stijl naar beneden loopt dus een schroefset is niet echt een optie. Daarom wil ik met de tijd kijken voor air-ride. Nadeel daarvan is alleen dat je dan een compressor in je achterbak krijg en aangezien deze al niet al te groot is twijfel ik nog heel erg.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Wel ben ik nu zoekende naar een setje Vossen of concave wheels met een beetje stance achtige wielen dus mocht iemand nog een leuk setje weten 18 inch dan hoor ik dat graag.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Mooie voorbumper spoiler, MrDaniel. Wald of Wald style? Enne, 18"Vossen? Gaan volgens mij niet kleiner dan 19" toch?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Mooie voorbumper spoiler, MrDaniel. Wald of Wald style? Enne, 18"Vossen? Gaan volgens mij niet kleiner dan 19" toch?


Echt ???? Vossen wheels heeft toch ook 18'' ? of heb ik het verkeerd gezien ?

inderdaad een W-Style voorbumper erg blij mee en mooi en netjes gemonteerd.
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Vossen is echt van 19" t/m 22". En een stukkie verlagen? Ik heb heel even rondgereden met 19" en 35 serie banden toen mijn auto nog niet verlaagd was. Je weet niet wat je ziet :brr:
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Vossen is echt van 19" t/m 22". En een stukkie verlagen? Ik heb heel even rondgereden met 19" en 35 serie banden toen mijn auto nog niet verlaagd was. Je weet niet wat je ziet :brr:

hahah dan weet ik dat ook weer. Ik wil hem heel graag nog meer verlagen maar helaas. Luchtdemping etc is me gewoon iets te veel. Daarbij gebruik ik mijn auto ook als werkauto dus heb ik de ruimte nodig. De kleinste compressor tanks die ze hebben zijn alsnog 35cm breed en 11 cm diep. Oftewel heb je een heel stuk minder ruimte in je kofferbak. Zolang me meissie nog geen auto heeft wacht ik hier ff mee totdat we een auto hebben waar eventueel wel alles in kan.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
ENNNNNN we hebben een nieuwe update!! Vandaag nieuwe remschijven, blokken en remleidingen besteld van Stoptech. Remschijven zijn gegroefd en geperforeerd! :D
Zelf twijfel ik eigenlijk nog een beetje over de blokken. Ik heb nu stoptech besteld alleen hoor ik dat ferero ook goed is. Iemand toevallig ervaring met deze 2 ? ik wil het liefst zo min mogelijk remstof maar wel gewoon een goede remblok ivm op circuit rijden.

RRGS Dank je wel !! ben druk bezig om hem helemaal naar eigen hand te zetten.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Ferero? Whaha...Maak er maar Ferodo van.
Ik heb er geen ervaring mee op een Lex, wel op m'n VR4. Fijne stoppers die amper remstof op je velgen achterlaten. Ik had de DS2500-serie (geen idee of die nog bestaat tegenwoordig) en die blokken hadden totaal geen moeite met m'n 1640kg wegende twinturbo.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
ENNNNNN we hebben een nieuwe update!! Vandaag nieuwe remschijven, blokken en remleidingen besteld van Stoptech. Remschijven zijn gegroefd en geperforeerd! :D
Zelf twijfel ik eigenlijk nog een beetje over de blokken. Ik heb nu stoptech besteld alleen hoor ik dat ferero ook goed is. Iemand toevallig ervaring met deze 2 ? ik wil het liefst zo min mogelijk remstof maar wel gewoon een goede remblok ivm op circuit rijden.

RRGS Dank je wel !! ben druk bezig om hem helemaal naar eigen hand te zetten.

Lekker bezig !! Ik heb zelf ook Stoptech blokken en ben er zeer tevreden over !
Lekker zo'n set ! Welke vloeistof ga je gebruiken ???
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Lekker bezig !! Ik heb zelf ook Stoptech blokken en ben er zeer tevreden over !
Lekker zo'n set ! Welke vloeistof ga je gebruiken ???

vloeistof heb ik eigenlijk nog niet eens over na gedacht :eek: Wat adviseer jij me ? moet wel een beetje betaalbaar blijven aangezien het setje al aardig wat kost.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
No Title

Het heeft ff geduurd.. maar liefst 6 maanden maar hier zijn de nieuwe updates..

In de afgelopen 6 maanden toch hier en daar nog wel wat veranderd aan de auto waaronder:

- Volledige nieuwe remmerij voor en achter
- Remklauwen voorzien van Lexus logo
- Nieuwe koplampen
- Interieur voorzien van nieuwe led verlichting
- Nieuwe Beige ''ivory'' vloermatten
- Gele reserve wiel zwart gespoten

Als eerste wil ik natuurlijk iedereen nog bedanken die op mijn auto heeft gestemd tijdens de mooiste lexus verkiezen van Nederland. Ik ben erg trots met deze overwinning en natuurlijk is het de kers op de taart betreffende mijn eigen bedrijf. Deze dag was een zeer geslaagde dag en heb zelf amper de tijd gehad om rond te lopen om te kunnen zien wat er nog meer aanwezig was. Vanaf 12 tot een uurtje of half 5 heb ik de hele tijd iedereen te woord gestaan met vragen over mijn auto en over de mod en lak natuurlijk. Heel erg leuk en gezellig en vooral met het warme weer erbij was het een perfecte dag!

Een week voor deze meeting heb ik eindelijk mijn nieuwe remmerij in huis gekregen. Een volledige set Stoptech gegroefd en geperforeerde remschijven met natuurlijk bijbehorende remblokken en remvloeistof. Een erg mooie set en ideaal voor het circuit. Voorheen merkte ik na een dagje circuit rijden wel eens dat me remmen niet perfect meer waren en zelfs een beetje krom. Daardoor voor deze beslissing gekozen om toch de juiste performance te hebben tijdens het ''racen'' Na de eerste keer wassen van de velgen kwam ik er alleen wel achter dat alle geperforeerde gaatjes roestig bleven en niet schoon werden door het remmen. Na ff nagedacht te hebben dacht ik om gewoon te proberen om ze met hittebestendige verf zwart te spuiten. Zelfde als de ring om het hart van de remschijf aangezien daar een klein roestig randje te zien was en met SUCCES !! geen last meer van roestige plekken op de remschijf.

Na deze update weer opzoek gegaan naar een nieuwe mod.. en al gauw kwam ik op nieuwe koplampen uit. Weliswaar een heel gedoe i.v.m lichtbeeld, kwaliteit en de looks. Veel mensen ( vooral in Amerika ) rijden rond met Spec-D koplampen. Deze koplampen en een hele brede en hoge dagrijverlichting en zien er al snel goedkoop uit ivm al het chrome. Ook wel Honda koplampen genoemd. ( Sorry voor de grasmaaier rijders :p ) Na lang zoeken en vele malen de opties bekijken met ErwinIS200 Toch voor de duurdere versie gekozen die er mooier uit zag. Eenmaal besteld kwam ik er achter dat de fittingen van de nieuwe koplamp niet het zelfde waren als dat van de oude. Origineel heb je H11 Dimlichten en in de nieuwe zat H7 en dat terwijl er een xenon set door de dealer is ingebouwd. Na rondvragen en veel bellen en emailen kan je gelukkig alleen de lampen van je xenon set vervangen zonder dat de ballasten etc er weer uit moeten. Dus eenmaal dit besteld ook maar meteen de nieuwe LED H1 grootlicht lampjes bijbesteld zodat alles iig 6000K is.

Na een week of 5 waarvan 3 weken bij de douane gelegen te hebben had ik ze eindelijk in huis. Toen snel maar gekeken of alles heel was en of alles paste maar helaas. de H1 grootlicht bulbjes waren TE groot en daar moest een oplossing voor bedacht worden. deze fittingen heb ik toen eruit gehaald en heel voorzichtig geveild met een klein nagelvijltje ( sorry vriendin) en zo pas gemaakt in de lampen.

Toen kwam het moeilijkste werk... De lampen moesten gemonteerd worden en er moest een dimmer tussen gebouwd worden omdat de LED dagrijverlichting niet 100% aan mag blijven als de dimlichten aan gaan. Deze moeten voor APK dus gedimd worden anders is het apk afkeur. Dus uiteindelijk een dimmer kunnen vinden en dan begint alles pas. Alles moet gesoldeerd worden en netjes aangesloten. Voordat alles dicht gebouwd werkte alles totdat de bumper er weer op zat. De dimmer werkte niet en het zoeken begon. Alles uitgelezen en nagekeken en niks was er mis. Mede dankzij een aantal forumleden alles nogmaals gecontroleerd en het bleek dus een kabelbreuk te zitten in het laatste stukje kabel vanaf het dimlicht naar de dimmer. Eindgoed al goed.

Na dit lange zoeken ook maar meteen de interieur verlichting opnieuw voorzien van nieuwe ledjes aangezien er 2 kapot waren. En na lang zoeken ook de ivory vloermatten kunnen bemachtigen in Duitsland aangezien de mijne er vuil waren en voorzien waren van gaten.

Als laatste irriteerde ik me altijd aan de fel gele reserve wiel van de IS250 het zogenoemde ''thuiskomertje'' 145/60/R15... Alsof je dat op je auto zou doen terwijl je normaal 255/35/18 heb. Dus toen alsnog maar de reservewiel netjes zwart gespoten ( ook al mag dit officieel niet ) zodat het het in de kofferbak meteen een stuk beter uitziet.


Als allerlaatste hebben we vorige week genoten van een heerlijke dag op japfest Assen. Veel mooie auto's gezien en de club was goed voorzien van auto's. Aan het einde van de dag stonden er 19 auto's !! Samen lekker gegeten van onze eigen bbq en onderling kennis uitgewisseld betreffende de auto's. Een heerlijke dag met een gezellige groep. En zelfs mijn auto is gespot door '' Tolerated Cars ''

Voor nu is het een beetje rondkijken naar nieuwe mods. Ik wil sowieso nog een F sport inlaat systeem en met de tijd een nieuw setje Vossen Wheels.

Dus voor nu houden we het denk ik weer rustig tot aan het voorjaar haha :eyes::trollface:
 

Bijlagen

  • photo6316.jpg
    photo6316.jpg
    361,2 KB · Weergaven: 35
  • photo6317.jpg
    photo6317.jpg
    361,2 KB · Weergaven: 37
  • photo6318.jpg
    photo6318.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 34
  • photo6319.jpg
    photo6319.jpg
    392,4 KB · Weergaven: 38
  • photo6322.jpg
    photo6322.jpg
    126,9 KB · Weergaven: 44
  • photo6321.jpg
    photo6321.jpg
    434,9 KB · Weergaven: 38
  • photo6323.jpg
    photo6323.jpg
    226,5 KB · Weergaven: 36
  • photo6320.jpg
    photo6320.jpg
    479,1 KB · Weergaven: 36
  • photo6325.jpg
    photo6325.jpg
    409,5 KB · Weergaven: 35
  • photo6324.jpg
    photo6324.jpg
    242,6 KB · Weergaven: 34

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
No Title

En de overige foto's :thumbsup::photo:
 

Bijlagen

  • photo6326.jpg
    photo6326.jpg
    260,1 KB · Weergaven: 41
  • photo6327.jpg
    photo6327.jpg
    196,1 KB · Weergaven: 45
  • photo6328.jpg
    photo6328.jpg
    211,8 KB · Weergaven: 40
  • photo6329.jpg
    photo6329.jpg
    275,5 KB · Weergaven: 38
  • photo6330.jpg
    photo6330.jpg
    312,3 KB · Weergaven: 36

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
No Title

heel mooi om deze transformatie te zien en zeker een verdiende 1ste plaats voor al die moeite ,
Je hebt hem bijna 2 jaar en in mijn ogen een IS250 die " af " is ook al zal jij het daar niet mee eens zijn

(deze foto had je nog niet van roadtrip Doel )
 

Bijlagen

  • photo6331.jpg
    photo6331.jpg
    78 KB · Weergaven: 38

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Het is een absoluut plaatje van een IS250 waar zelfs een blinde alle erin gestoken effort niet kan ontgaan. Maar lees ik nou goed dat je met deze beauty het circuit op gaat? :eyes: Ik mag me zo onderhand wel als de enige gelukkige prijzen die met de standaard Lexus-remmerij geen enkel probleem ervaart (al meer dan 70k / bezig met 2e set).
Was je in het massale ge-app nog m'n antwoord op je LED-vraag opgevallen?
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ja klopt af en toe ff het circuit op. Voorheen met de originele remmen miste ik remkracht als je vanaf +200 moet afremmen naar 70. Het duurde mij gewoon te lang. Toen een setje brembo's gekocht en hier werd het al beter van maar die konde de hitte niet echt aan. En nu met de nieuwe nergens last van. Echt heerlijke remmen!

En ik heb je berocht gelezen deze passen alleen niet in mijn unit aangezien ze te lang zijn :(

SC400nl voor het oog is hij nu zo goed als af al twijfel ik nog steeds over een diffuser maar dit gaat niet door de trekhaak. Nu alleen nog de intake veranderen en dan is hij denk ik wel helemaal af. Mooie foto trouwens!
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Al een tijdje niks meer van me laten horen maar hier zijn we dan weer. Een hele lange periode geen updates meer geweest tot nu toe. Eindelijk de F sport Grille besteld en deze krijg ik 1 deze dagen in huis. Tevens is de knoop toch doorgehakt. Uiteindelijk toch na veel twijfelen de diffuser gekocht en de trekhaak laten verwijderen. In de week van 17 September wordt zowel de diffuser als de sportgrille gespoten en gemonteerd. Tot die tijd dus nog even geen foto's maar deze komen er zeker aan.