Steve's 1999 IS200 project.

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Aangezien het weer warmer word en ik al wat kleine dingen aan de auto heb gedaan, en op aandringen van Erwin :) een projectmapje aangemaakt.
ik heb de auto inmiddels 5 maanden in bezit. Het is een oudje uit 1999 automaat met 210k op de teller.
Ondanks zijn leeftijd en km stand rijd deze auto als een nieuwe, hij is alles behalve moe!

Eigenlijk gingen we alleen maar kijken, maar de auto beviel zo goed dat we deze maar gelijk hebben aangeschaft.
Nou kom ik uit de tuningwereld, maar ik wil deze auto zo veel mogelijk OEM parts geven.
och zal ik waarschijnlijk andere koplampen er in gaan zetten om de auto een modern uiterlijk mee te geven, maar verpesten zal ik hem niet :)

Zo zag de auto eruit bij aankoop:



Motorruimte:

 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Vervolgens zijn me maatje en ik met zijn poetstol en Poorboys aan de slag gegaan:









En hebben de toyotawielen plaatsgemaakt voor de orginele 17 inch exemplaren:

 

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Daarna kon ik via Erwin een orginele OEM middenarmsteun krijgen, beste mod tot nog toe! Ook heb ik nog een setje mistlampen en een pioneer avic d3 geinstalleerd.



2e gen deurbeugels:



Achterspekers waren aan vervanging toe, gelijk een setje JBL geplaatst:



Ook via Erwin 2 gen deurpanelen gekregen, nog bedankt! Deze vind ik zo veel mooier met die chroome speaker behuizing:
het leer glimt erg mooi met ledervet uit de paardenkast van mijn dochter :) :

 
Laatst bewerkt:

Steve81

Nieuw hier
26 jun 2016
24
7
3
Sommige logo's hebben inmiddels de kliko gevonden, de airco is nagekeken en gevuld.

Op korte termijn wil ik de volgende zaken vervangen / verbeteren:

- Sport trim, dus aluminium instapijsten, voetsteun en pedalen.
- Koplampen met Xenon, OEM of aftermarket
- 2e gen achterlichten, die zijn donkerder.
- Matjes laten maken die lijken op facelift of OEM als iemand een set te koop heeft? Die rode zijn verschrikkelijk en versleten.

Op langere termijn:

- BC schroefset, man wat staat hij hoog :)
- 18 inch lexus velgen, of 5spaak wat erg lijkt op OEM.
- Voorbumperlip, of de hele kit ben er nog niet over uit.
- Subwoofers plaatsen en composet voor verbeteren, heeft zn beste tijd gehad.
- Sport eind demper, suggesties? wil geen rijstkokergeluid :)

Ook heb ik jullie hulp nodig voor 2 probleempjes:

- Beide gordel lampjes werken niet, komt dit vaak voor? kan er een zekering stuk zijn?
- Bij het inklappen van de spiegels raakt de passagierszijde het raam, kun je dit afstellen? bestuurderszijde blijft netjes op 2cm van het glas.
 
Laatst bewerkt:

Martin

Nieuw hier
13 feb 2017
7
0
0
Een chromen bal van een handbak past niet op een automaat! Ik zoek zelf namelijk ook nog 1 voor een automaat
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Hey Steve81 lekker bezig, ziet er allemaal erg goed uit! De verhoogde midden armsteun mag niet missen bij de IS! Je bolide ziet er goed uit! Kon je de speakers zo overzetten?
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
@ Martin: Die ik hier heb (de chromen bal) is voor een automaat! Stuur een PM voor de foto`s.
En ook ik zoek een andere VVTI kap....verkruimelen doen ze idd! :)