Nathanaels 1st gen. GS300 project

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Sinds ongeveer ??n weer in het bezit van een GS300 1st gen. in dit geval.

Veel gaan we er niet aan doen aangezien de GS al 400.000 km heeft gelopen, en optisch niet meer de mooiste is.
De bedoeling is hier ongeveer 1-1.5 jaar mee te rijden en dan naar de facelift 2 gen. over te stappen (na 2001).

De 2 gen. GS moet weer een Na/T project worden, dus met turbo.
Afhankelijke van de situatie wil ik de huidige 1st gen. als project auto gebruiken om de motor klaar te maken en vervolgens zo in de 2e gen. te kunnen monteren.

3e optie is dat we de 1st gen. als 2e-3e leenauto inzetten en met de 2 gen. GS direct aan het turbo project beginnen.

Nu heb ik al enige ervaring met het vorige project (wat niet helemaal goed is afgelopen) maar kwa mechanische basis was het een goed ontwerp.
De kans is groot dat we dit keer voor een stand alone management gaan ipv een AFI controller.

Om de GS300 1st gen. prettig te kunnen rijden is hij iig verlaagd van enkele nieuwe draagarmen voorzien en uitgelijnd.

Tot de 2e gen GS er is zal er niet veel gebeuren, wel ben ik heel benieuwd hoe de 2JZ na 400.000km presteert.
Binnenkort is onze eigen vermogensbank operationeel en kunnen we eens testen hoeveel er van de ruim 200PK na 20 jaar en 400.000km over is.

Verder twijfel ik over de wielen, aan de wielen doe ik nooit zo veel maar in dit geval twijfel ik over het wel of niet gebruiken van de wiel afdekkap.
Op de foto zonder de kappen, zo vind ik het er sportiever uitzien.
 

Bijlagen

  • photo5975.jpg
    photo5975.jpg
    196,9 KB · Weergaven: 41

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Ben best nieuwsgierig. In onze IS ligt hetzelfde blok met 154.500 km (2002)
En loopt inderdaad veel mooier als een vag of Bmw product van enkele jaren oud.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Er kan idd kwa motoren bijna niks boven de 2JZ

die van jullie heeft toch wel vvt en volledig elektronische ontsteking en niet te vergeten iets meer pk's
 

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
215 PK met met vvt en volledig elektronische ontsteking inderdaad. Maar voornaamste pluspunt de rust en de kracht. Er is gewoon altijd kracht.