Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Mr. Dynamite's LS400

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Mr. Dynamite's LS400

    Nu we de honeymoon fase door zijn wordt het hoog tijd om een project draadje te starten.
    Even een korte historie.

    We hadden een starters auto, hierna volgde een sportieve 4 cilinder.



    Deze werd vervangen door een 6 cilinder (een achterbank was ook best handig)
    Bij de Galant begon de auto hobby eigenlijk echt, ander onderstel, velgen, banden, bak revisie, koppeling... leuke wagen.



    Je raad het al, de enige logische opvolging was natuurlijk een 8 cilinder!
    Mijn oom had vroeger een zwarte UCF10, altijd al een gave auto gevonden. Een LS400 moest het gaan worden, vind het ook leuk om iets unieks te hebben.
    Het zoeken heeft even gekost, er rijden er niet veel rond in Nederland en was ook specifiek opzoek naar de tweede generatie pre facelift (UCF20 '95-'97), het liefst in een donkere kleur.
    Na een aantal maand een weten te vinden, een UCF20 van het laastste jaar '97, donker blauw met crème leder interieur:



    De auto is nagenoeg origineel, ik heb me laten vertellen dat de voorkant een keer overgespoten is en weet niet zeker of hij origineel zonder two-tone kwam of dit ook later zo gespoten is.
    Er zitten 18" velgen onder, om de originele set liggen winterbanden. Uitgevoerd met lucht vering, deze stond iets te laag afgesteld waardoor het wel wat zompig reed, zeker t.o.v. wat ik gewend was.

    Poosje mee rondgereden, er staat 3,5 ton op de klok maar dit is echt enkel te zien aan de bestuurders stoel. Loopt als een trein.




    De planning was eigenlijk altijd al geweest om de auto te verlagen. De lijnen van de auto lenen zich er erg goed voor, laag lang en breed.
    Toch nog even een maandje genoten van het comfort, het glijd echt over de weg. Mijn vorige 2 auto's vroegen erom af en toen sportief de hoek om te gaan maar hierin ga je eigenlijk automatisch 'cruisen'.

    De knoop doorgehakt en besloten dat er een coilover set onder moest komen. Na wat inlezen voor een BC Racing gekozen.
    De installatie viel reuze mee, mede door alle info die op het web staat geen verassingen tegengekomen, alleen de achterste moeren bij de tophats waren lastig te bereiken door de grote covers. Aangezien het onderstel in 20 jaar al 350.000 kilometers gezien heeft was ik voorbereid op vastzittende bouten en moeren maar alles zat netjes in het vet.

    Voetjes van de vloer:



    Lucht balgen vs coilovers.
    Heb het hele lucht systeem laten zitten, enkel afgedopt dus altijd de mogelijkheid om weer terug te gaan.



    En het leukste moment, wielen eronder en voor het eerst de krik laten zakken.
    Achter was ik uitgegaan van de standaard lengte waarmee ze aankwamen, dat was aardig goed.
    Voor ook maar aangehouden, maar die stond op standje subframe aan de grond. Met 2 blokken hout onder de banden kon de krik er nog niet onder weg.



    De banden zijn aardig 'vierkant' dus rondom wat hoger gesteld zodat er fatsoenlijk mee te rijden is. In de planning staan nog andere velgen en banden dus dan kan hij wel weer zakken.
    En zo rijd ik al twee weken rond. Afgelopen zondag naar Japfest in Assen geweest waar de Galant club toevallig naast de Lexus club stond.
    Aantal van jullie gesproken en zodoende kom ik hier terecht.



    Tot dusver de historie.
    In de planning staan 19" velgen, auto wat netter maken, radio of display vervangen (bekend kwaaltje) en wie weet wat we nog meer kunnen verzinnen.


    To be continued...


    Laatst bewerkt door Mr. Dynamite , 27 Sep 2017, 20:55.

  • #2
    Mooie introductie, helaas doet een groot deel van je foto's het hier niet. Google houd er niet zo van als je je foto's veel deelt op een forum. Zelf gebruik ik altijd IMGdumper

    Commentaar


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RoelVB Bekijk bericht
      Mooie introductie, helaas doet een groot deel van je foto's het hier niet. Google houd er niet zo van als je je foto's veel deelt op een forum. Zelf gebruik ik altijd IMGdumper
      Bedankt Roel, Zou nu wel moeten werken, echt een drama dat linken vanaf Google photo's.. Hier doen ze het dan wel, op mijn telefoon ook maar op een andere pc dus niet.

      Commentaar


      • #4
        ziet er klasse uit en toch laag , is inderdaad een model wat zich goed leent om laag te zetten
        ik heb je ook zondag gesproken en clubLexus kon je al , daar wil ik nog LexLs.com aan toevoegen ,ik gebruik deze ook als tuturial
        Lexus SC400 1992 indigo blue pearl
        1 ste prijs verkiezing mooiste Lexus 2015 ,3de prijs 2016
        BC schroefset / 19 inch staggered
        http://vb.lexusforum.nl/forum/lexusf...s-modificaties

        Commentaar


        • #5
          Nog een leuke foto van Assen:

          Commentaar


          • #6
            Hey, leuk dat jij je hier hebt aangemeld.
            Leuke intro! Ook wij hebben elkaar in Assen al kort gesproken (ook over GF, waar ik je inmiddels heb gevonden). Je LS staat er keurig bij, evenals je Galant. Er was een tijd dat we er drie hadden (alle V6, incl een heuse JDM-VR4 Type-S). Tegenwoordig staat van dat trio nog maar ééntje op de oprit. Ben benieuwd naar je verdere plannen met de LS...

            By the weg: Galant inmiddels verkocht?
            Laatst bewerkt door Xenon , 2 Oct 2017, 18:15.

            Commentaar


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
              Hey, leuk dat jij je hier hebt aangemeld.
              Leuke intro! Ook wij hebben elkaar in Assen al kort gesproken (ook over GF, waar ik je inmiddels heb gevonden). Je LS staat er keurig bij, evenals je Galant. Er was een tijd dat we er drie hadden (alle V6, incl een heuse JDM-VR4 Type-S). Tegenwoordig staat van dat trio nog maar ééntje op de oprit. Ben benieuwd naar je verdere plannen met de LS...

              By the weg: Galant inmiddels verkocht?
              Ik neem aan dat je de VR4 nog hebt? Dat zijn echt gave wagens.
              Edit: ik zie je topic net, vette bak! Zo mooi vind je ze niet veel.

              Het kan toeval zijn, maar ik zie in de Galant wel een aantal zaken die afgeleid lijken te zijn van de LS, met name het interieur.
              Gezien het bouwjaar zou dit best kunnen, alleen de afwerking en kwaliteit gaat bij de Lexus wel een stapje verder. (of 2)
              Mijn Galant is staat momenteel gereserveerd en verhuisd als het goed is eind vd maand naar een nieuw thuis.

              Qua plannen met de LS... gister een setje 19x9,5 rondom besteld dus binnenkort weer een leuke update

              Commentaar


              • #8
                Mr. Dynamite: Met twee rijbewijzen in huis zijn zes kentekenbewijzen een beetje overkill. Dus nu zijn daarvan nog twee auto's (IS250 + Galant 2.5V6 '02) en twee motoren over. De VR4 heb ik zowat 'n ruim jaar geleden verkocht aan een liefhebber (Mitsu-monteur) uit de buurt van Dresden. Heb 'm pakweg zeven jaar gehad. Ik mis 'm soms nog wel, want het was een heerlijk aggressieve 4WD-gooi-en-smijt-wagen met een hongerige V6-grom om van te kwijlen... Iets waar de hedendaagse gedownsizede 4cilinder TFSI & co in geen velden of wegen ooit aan zal kunnen tippen.

                Tsja...history

                19x9.5? Zal je LS straks goed staan! Ben benieuwd!

                Commentaar


                • #9
                  Nog een plaatje van Assen:



                  Die gele reflectie mocht van mij wel weg, nieuwe lampjes besteld:
                  Benieuwd hoe ze bevallen, online waren mensen er wel over te spreken.

                  Commentaar


                  • #10
                    Osram Nightbrakers zijn absoluut goede lampen, no worries.

                    Commentaar


                    • #11
                      Sinds de aanschaf al had de auto last van een lek in het uitlaat systeem.
                      Zoals bij vele anderen was het niet de uitlaat zelf maar de EGR pijp die gescheurd was.
                      Eindelijk de tijd gevonden om er mee bezig te gaan. Bij Lexus tellen ze hier 11 uur voor, de bak word dan gedemonteerd om ruimte te maken... beetje rigoureus.
                      Naar wat onderzoek bleek dat je er ook bij kon d.m.v. het demonteren van de rechter katalysator.
                      Een hele operatie aangezien je nergens goed bij kunt en alles vast zit, maar al met al deed slechts 1 tapeind van de katalysator vervelend.

                      De pijp was volledig doorgescheurd, naast een las (zo te zien was ie al eens gescheurd).
                      Die smerige uitlaat gassen hoeven van mij niet meer terug de motor in dus daarom het systeem afgedopt.
                      Hij klinkt weer zoals hij klinken moet en het idee dat de motor enkel schone binnen krijgt geeft ook een goed gevoel

                      Na de reparatie de auto voor apk weggebracht, geen enkele opmerkingen.
                      Keurmeester zei dat de auto er nog super uit zag voor zijn leeftijd en kilometer stand.


                      In goed gezelschap:













                      Commentaar


                      • #12
                        Lekker bezig ! Dit zijn de berichten die we willen zien op het forum ! :-) Hoeveel uur was jij totaal kwijt ?
                        " Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC ! "
                        | H&R | K&N | Koni Sport | Stoptech Sport Kit | Yokohama S-Drive |

                        Commentaar


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ErwinIS200 Bekijk bericht
                          Lekker bezig ! Dit zijn de berichten die we willen zien op het forum ! :-) Hoeveel uur was jij totaal kwijt ?
                          Ik ben er al met al een middag mee bezig geweest. Het 'knooit' nog wel door, kijken hoe alles zit, vast zittende boutjes, kleine slag maken, koffie drinken, plug maken, afdekplaatje maken... de 2e keer gaat het uiteraard sneller maar zoveel haast was er ook niet mee.

                          Commentaar


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Dynamite Bekijk bericht
                            Qua plannen met de LS... gister een setje 19x9,5 rondom besteld dus binnenkort weer een leuke update
                            En nu de weersverwachtingen er weer een beetje op lijken werd het tijd om hier eens werk van te maken.

                            Ik had mijn zinnen gezet op Vossen CVT replica velgen maar deze waren helaas niet in 114,3 steek te krijgen.
                            Daarom voor 5x112 gegaan, deze worden met schuifmoeren gemonteerd. Was er eerst huiverig voor maar de TUV geeft hier goedkeuring op en dat gaf de doorslag.

                            Nieuw in doos:

                            Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: y-qcFIGuHGgQGG96TizWSr5tQP6WDvcxfVGGxhhLWdbneoSEVm4cor5qnTGpSo32y2cpfqSu107AYTQqP-PCyPVaRg6HSTiTgr4Lrkv_YR7MFo3zY9SQdnC73FJ72WRmYnGPtnGAsQ=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 351,6 KB ID: 168008

                            Ik was er al bang voor, de LS heeft erg grote remklauwen waardoor veel velgen niet passen. Had gekozen voor de laagste offset (35) maar dit was nog lang niet genoeg:

                            Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: zWFHthQyRsgFCjIBSQJx2NVb6lfIPkAuO1VnF3bIDvdqOpgL1Ea9gvSFGotDis_KHSFVpc-f0swyYtDX49mvTynxgZiSUgy73_k7iWQmkEQqETO7BsmhNjQZGW1hCvyWCrFhd-1LCQ=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 241,8 KB ID: 168009

                            Na wat meten bleek er 8mm nodig te zijn om ze vrij te laten lopen. Nog even getwijfeld om steekadapters te kopen maar omdat de velg al aardig breed is zouden ze dan wel erg ver naar buiten komen. Een 10mm hubcentrische spacer met langere tapeinden besteld. De tapeinden die erbij zaten bleken nog niet lang genoeg, dus uiteindelijk 63mm lange tapeinden besteld. Om achter het verschil in camber te compenseren is hier gekozen voor een 20mm bolt on spacer.

                            Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: 6ZZ7dS1Mh8kSpgc0KzO_-hXcBYtSU9B5PkBu_Gyuu-x5KvUjbGngbpxRFmG_HxzT3JhfheB0CWWiK49eg_ERzP4MF5juzDOUHif-JVhekd9uOG3iqyrFpgg13o9k1JfE3c760Tj0ng=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 321,9 KB ID: 168012
                            Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: qfQ5pOR9qXVyNXqiNtf5NnLbFrrY1IHXzixPRzujhmUElsCxexXMjhsUzVbGst6UYdSLche3ifmD6cjZ6z-UenKTQWTH56i0jkStYRQCmJXJqGJaRIc8uyEagccxmvQYiEGLJy-lvg=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 339,1 KB ID: 168010
                            Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: jL539F4ZXzy0cD-oqRERV1FsblBX0Sbc0xCEq2qYOjOaLXDvVHzSvG4ZpkiOZnRSoemYOSY7paCnXfwKTQoEO9lAon5G4acBy7G-DxtQOlVOrmQ-t0Wv0Dzr-vC7UaSzUaC6WA-2zQ=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 237,5 KB ID: 168011

                            Commentaar


                            • #15
                              Bandjes laten leggen, redelijk getrokken met 235-35 op 9,5j:

                              Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: yAs0KCplpz6nxt8VEjUj6lM8PjRCAXNRxIzZ6H1e-XsJYEiUvUw9B3z9txgbF5zahxZmJrqDAjDi9ff9pPIedu0_7mWXh6IExZkhc-jveqLv-fCP4aTORkHLWSzWnBKLSVPgX8uMyA=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 199,8 KB ID: 168014

                              Dan passen, op de hoogte zoals de auto stond was het vrij breed:

                              Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: bTM8XcYiHxYg6Z7ZrFnuBQNGB8dE_9-usSuiWwzD08p8TQtlFFQq_IM8u_ODSO4wMHmKtGn0-sj1kPLDByBLfQe0G2ws5rWEkRFEu7haiQSfGsW162rADl0xZdyhHvvuVJ8cKmFqlQ=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 266,6 KB ID: 168015

                              Auto nog iets laten zakken en met de camber bouten gesteld. Ze passen er onder en het lijkt super:

                              Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: -c3rptL73gW11dbTwNkflQbCIun78QErExJMiyiAs6tHHFYWG7bXBaHWlBcFc-MExAvBOTK-VWMqUAoQL5dikXK2dwim4LHU90fyoXfBq6tmQZgRC1_87s62QovL8O3Qg9waszQUlw=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 278,9 KB ID: 168016
                              ​​​​​​
                              Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: hgBFz8LHVTGFnZnQxfrJ-cPUrNQa2p01Xx6wn9glY6VS28fEgVBOK2VdHCVUc4MAIeEsj50XSOmkfncOeO0IynC3kf593f4JFsPNg6sXpVSIeX4GHrdIxzNCXmlNI0nPVVkEPupbCA=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 301,9 KB ID: 168017

                              Helemaal geworden zoals ik hem voor ogen had, laag en breed met diepe concave.
                              Op het moment de auto weer iets hoger geschroefd omdat bij het inveren de band nog aanloopt op de lip.
                              De kunststof liner voor er uit geschroefd, dat scheelde als iets maar nog niet genoeg.
                              De lip zal dus nog vlak gerold worden en waarschijnlijk nog iets meer camber.
                              Ook de hoekstukken van de voorbumper eraf gehaald voor wat meer bodemvrijheid, die ging ik anders geheid eens raken.



                              To be continued...

                              Klik op de afbeelding voor een grotere versie Naam: dpvfWvynS3tycW6A8CbCR1gvX6PZNDoQlPl95jlBIhQGxITziHFornW6qBr2HJtq3Knd-MGQMZ4tTmIDKto0r_y9Ae4Pqa6HuIsG6egbYcHH_2pbdk8dkSlxNZrDIMGmT72aVtZ3RA=w2400.jpg Bekeken: 1 Grootte: 291,1 KB ID: 168018
                              Laatst bewerkt door Mr. Dynamite , 28 Mar 2018, 21:29.

                              Commentaar

                              Werken ...
                              X