Herintroductie Bluedeamon

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Van lexus IS250 naar een Audi A4... Hoe dom kan een mens zijn,

Echter was dit om de rede familie uitbreiding. Maar... Het begon toch weer te jeuken. ik miste de Lexus.
Dus heb ik die audi weer verkocht en een lexus gehaald :D

Het is niet moeders mooiste. Maar het is dan ook een project auto die over gespoten gaat worden.
`Heerlijk weer in een Lexus te mogen rijden. De GS300 is echt een heerlijke auto. Lekker lomp, luxueus en wat een bak ruimte !

Toch zal deze wagen mijn trouwe is250 nooit kunnen vervangen, maar we gaan ons best doen weer een mooi pareltje hiervan te gaan maken.


Toen ik de GS kocht was er al het een en ander gebeurd aan de auto. Waaronder het uitlaat systeem! God wat klinkt een 2JZ leuk !

Plannen

- Verlagen
- Andere velgen
- Over spuiten
- Dakraam
- Blinderen
- Koplampen en echterlichten aanpakken. (naar volledig led)



Kortom Genoeg te doen !
 

Bijlagen

  • photo6649.jpg
    photo6649.jpg
    299,5 KB · Weergaven: 31
  • photo6650.jpg
    photo6650.jpg
    289,8 KB · Weergaven: 32

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
A.s Maandag naar louwman EIndhoven. De rechtsvoorste remklauw gaat vervangen worden .

De GS rijd nog steeds prima !

A.s maandag rijd de GS weer op full Brembo. , echter word door de dealer geadviseerd het diffrentieel olie te vervangen. Is dit lastig om te doen? en is het misschien een goed idee om hetzelfde te doen met de versnellingsbak?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
823
1
420
63
... echter word door de dealer geadviseerd het diffrentieel olie te vervangen. Is dit lastig om te doen? en is het misschien een goed idee om hetzelfde te doen met de versnellingsbak?

Bij de IS250 is het vervangen van de olie van het differentieel eenvoudig te doen op een hefbrug. Er zijn twee pluggen, een voor vullen en de ander voor leeglopen. Draai eerst die voor vullen open, als die open is, probeer dan pas die voor leeglopen:grin:

Wat de versnellingsbak betreft, dat hangt er van af. De een zegt dat het niet hoeft, weer een ander zegt dat het niet mag en d?r zijn dealers die het adviseren bij klachten. En ook daar geld dat er niet een bepaald kilometrage bij komt kijken, hoe de auto gebruikt is, is van invloed of dit nodig is of niet. De dealer in Arnhem kan het ook, maar adviseert het te doen als je klachten hebt, niet uit voorzorg omdat het volgens menigeen een onderhoudsvrij systeem zou zijn... tijdens de LF-meeting in 2017 in Arnhem hebben ze het proces laten zien bij een IS250 met 170.000 km op de teller. De olie die er uit kwam was donkerbruin, wat er in ging was helder rood.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Bij de IS250 is het vervangen van de olie van het differentieel eenvoudig te doen op een hefbrug. Er zijn twee pluggen, een voor vullen en de ander voor leeglopen. Draai eerst die voor vullen open, als die open is, probeer dan pas die voor leeglopen:grin:

Wat de versnellingsbak betreft, dat hangt er van af. De een zegt dat het niet hoeft, weer een ander zegt dat het niet mag en d?r zijn dealers die het adviseren bij klachten. En ook daar geld dat er niet een bepaald kilometrage bij komt kijken, hoe de auto gebruikt is, is van invloed of dit nodig is of niet. De dealer in Arnhem kan het ook, maar adviseert het te doen als je klachten hebt, niet uit voorzorg omdat het volgens menigeen een onderhoudsvrij systeem zou zijn... tijdens de LF-meeting in 2017 in Arnhem hebben ze het proces laten zien bij een IS250 met 170.000 km op de teller. De olie die er uit kwam was donkerbruin, wat er in ging was helder rood.

Dank voor de info ! ik ga hiermee aan de slag. Ik heb het idee dat de bakolie nog nooit vervangen is geweest, echter heeft het beestje 300+ duizend kilometers gereden :D dus het word wel eens tijd denk ik hahaha
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Dank voor de info ! ik ga hiermee aan de slag. Ik heb het idee dat de bakolie nog nooit vervangen is geweest, echter heeft het beestje 300+ duizend kilometers gereden :D dus het word wel eens tijd denk ik hahaha

Dus hij is eigenlijk net ingereden?