Phaebo IS200 Supercharged

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Haha ja het is een greddy emanage ultimate. Ik laat hem afstellen bij sky enginering. Daar hebben ze de ls400 ook afgesteld. Als je wat terug leest in mijn topic zie je dat ik al een air fuel ratio meter heb. Dit vind ik erg belangrijk want zo kan ik zien of de auto niet te arm loopt. Hierdoor zie ik dus ook dat momenteel mijn auto in de hoge toeren juist iets te rijk loopt. Hier valt dus nog een hoop aan af te stellen en dat ga ik dan dus ook laten doen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice! leuke update! De volgende keer als jij aan komt rijden dan stap ik meteen in!!!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Heb vandaag de afspraak gemaakt. 26 september zal de greddy e-manage ultimate worden ingebouwd en word de auto op de dyno helemaal afgesteld. Ik kan haast niet wachten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
26 september gaat de agenda in ;) De periode erna kunnen we dus een gave update verwachten :thumbsup:
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Niet echt een update maar vandaag weer even de katalysator terug gebouwd en daarna weer APK goed gekeurd:) Daarna uiteraard weer de kat vervanger er onder.
Ook gelijk weer even olie + filter ververst en alles helemaal nagekeken maar alles was verder goed.
nou kan ik 26 september met een gerust hart mijn auto naar sky-enginering brengen.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Thanks! Heb afgelopen week de auto nog eens helemaal nagelopen. Ook was de distributieriem aan de beurt. Normaal gesproken heeft lexus voorgeschreven elke 8 jaar of 120000 kilometers de distr-riem te vervangen maar na controle van mijn riem zag ik dat de riem na 6 jaar toch al een beetje was ingesleten en las ik op internet gevallen dat de riem ook al eerder dan 8 jaar een hoop versleten was. Het is dus aan te raden de distributierie om de 6 jaar of 100000 kilometer al te vervangen. Daarom dus maar gelijk een nieuwe distributieriem met spanrollen gemonteerd. De waterpomp draaide nog goed en had geen lekkage en maakte geen geluid ofzo dus die heb ik laten zitten. Kost namelijk meer dan 200 euro. Zolang die nog niet lekt of geluid maakt vertrouw ik die wel.
Voor de rest is de auto klaar voor vrijdag ben erg benieuwd wat het resultaat zal zijn. Ik hoop ook dat ze daar een vermogens run van voor en na kunnen doen zodat ik kan zien wat de werkelijke vermogens winst zal zijn.
ill keep you posted!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
bedankt!

toch nog wel een updateje. ja ik blijf bezig haha.
Omdat ik nu een auto met boost heb, heb ik nogal wat onderdelen die vacuum nodig hebben zoals, een druk meter, blowoff valve, en straks bij de mapper nog een 3 bar map sensor, plus nog de rest van de vacuum onderdelen van het inlaat spruitstuk. Nou kan ik alles met elkaar verbinden met t-stukjes maar dit vind ik niet zo netjes en dan zit alles zo door mekaar gevlochten dat ik een Vacuum manifold gekocht heb van ebay. Hiermee heb je 1 groot centraal punt waarvandaan je alle vacuum gerelateerde onderdelen kan verbinden naar 1 punt. Verder nog wat extra blauwe vacuum slangetjes gekocht om het geheel af te maken.
De aansluiting voor vacuum/druk heb ik met een T stuk weggepakt bij de slang naar de brake booster.
zie hier het resultaat.
Waar de slang in een U zit komt dan nog een extra sensor aan. Dit heb ik dan dus al vast voorbereid voor als ze de e-manage gaan inbouwen met bijbehorende sensor.

0A863E36-DB6D-40D3-8D43-9E3D5967C4F1.jpg

6DB91000-8D5F-4F05-95CD-00BD8C02564E.jpg

91AB0174-C1ED-4102-A37B-AB4314C45E2E.jpg

82A36D71-1E9B-4BC1-96C7-AECFBEC8DFD5.jpg

BFF5A06E-BBE7-45BD-A77B-117A15C1FA70.jpg
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Ziet er indrukwekkend uit onder de kap! Jammer genoeg heb ik 2 linkerhanden als het op sleutelen aankomt
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Kan helaas nog niks vertellen. De auto gister gebracht bij sky enginering. Zou dan ingebouwd worden en vanmiddag afstellen en ophalen. Helaas hebben ze vertraging opgelopen door een verkeerd geleverde stekker. Met een beetje geluk zou die vandaag afgebouwd worden maar de vraag is of het allemaal op tijd lukt. Ik mag hopen van wel want heb de auto maandag zeker wel weer nodig om naar werk te rijden. Dus fingers crossed.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jammer man. Maar veel succes! Als we het maar te zien krijgen :) :)
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
ok maandag was het zover en kon ik de auto ophalen. Er was wat vertraging en i.v.m werk kon ik de auto pas ophalen nadat de auto al volledig was afgesteld. Heb dus helaas geen filmpje kunnen maken van de dyno runs.
Wat ik interessant vond om te weten was ook nog wat het effect van het variabele inlaat spruitstuk is. Bij de standard motor geeft deze klep een voordeel in koppel onder de 4200 toeren door dicht te blijven ( langere runners) en open boven de 4200 toeren ( korte runners ) Ik heb dit laten testen door eerst een run te doen met de klep in normale toestand en daarna een run laten doen met de klep permanent open. Ik had verwacht dat dit variabele inlaat spruitstuk nog steeds een voordeel op zou leveren met de kompressor, maar tot mijn verbazing zag je een kleine piek winst in koppel met de klep permanent open. De kleine winst zie je vooral rond de 4200 toeren.
hoewel ik hoopte op plus minus 250 pk ben ik uitgekomen op plus minus 230 pk op de motor met een koppel van 330NM. Hij was ook even 240 pk maar ze zeiden dat de motor toen op het punt van pingelen stond dus hebben ze boven in de toeren de ontsteking iets verlaat waardoor die nu iets minder eind vermogen heeft maar wel veilig staat afgesteld.
Ondanks alles heb ik toch ergens wel mijn twijfels of dat de vermogens bank wel helemaal juist geijkt is. Toen ze namelijk begonnen met de dyno runs zat de auto in het begin maar op 210 pk wat voor mij erg vreemd is omdat ik bij een eerdere dyno run al 211 pk had en dat was toen de kompressor kit nog standard was op 0,34 bar. Nu draait de kompressor kit op 0,6/0,7 bar en de auto trekt vele malen sneller op dan met 0,3 bar. Ook heb ik nog meerdere mensen gezien van europese forums die een soortgelijke setup hebben met de zelfde druk en die zitten ook tussen de 250 en 260 pk dus zodoende heb ik een beetje mijn twijfels of de getallen wel helemaal kloppen. Om helemaal zeker te zijn maak ik binnekort misschien nog een keer een afspraak bij de vermogens bank waar ik als eerste geweest ben. Dan heb ik dezelfde omstandigheden als de eerste keer en is het een betere vergelijking aangezien vermogens banken onderling nogal verschillen.
Al met al ben ik wel tevreden. De winst in koppel zeker. De auto trekt nog beter op. De lucht/brandstof verhouding zit nu ook op de goede waardes en ik heb nu de zekerheid dat de auto veilig is, al vind ik persoonlijk als ik naar de grafiek kijk dat er nog wel wat schommelingen onder de 4000 toeren zitten.

zie hier de fotos die ik heb gemaakt van de resultaten.

hier de eindstand.
5874CA16-2617-4E0D-8244-9C4EE83459BB.jpg


Hier zie je de 2 runs met de variabele inlaat klep permanent open (rood) en variable ( blauw)

02ECBAC1-3402-466A-A8EB-29CDB38C4D3C.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: j2jedi