Aankondiging

Ineenstorting
Nog geen aankondiging.

Phaebo IS200 Supercharged

Ineenstorting
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• hmm is inderdaad al een tijdje stil hier.
    zal het maar weer eens updaten.
    Er is in de tussentijd niet heel veel veranderd. Helaas is het project inlaat spruitstuk een beetje mislukt. Heb het inlaat spruitstuk wel soort van getuned alleen heb ik de 2 delen nooit meer goed in elkaar gekregen. Als ik er druk op zette kon er lucht ontsnappen. Heb het niet goed in elkaar kunnen kitten hier ben ik dus even mee op gehouden.

verder een tijdje terug was ik op de snelweg aan het inhalen, maar toen ik afremde hoorde ik een ratel uit mijn motor ruimte komen. Ik dacht eerst shit nu is mijn motor kapot. Gelukkig was dit niet het geval, alleen waren wel de lagers van mijn 2e kompressor kapot. Dus via ebay een nieuwe gebruikte kompressor weten te vinden deze zit er inmiddels op.
    Aangezien ik het een beetje vervelend begin te vinden om steeds om de zoveel tijd weer een nieuwe kompressor te kopen terwijl ze bij mercedes zeggen dat deze kompressor nooit stuk gaan. Heb ik ontdekt waarom het bij mercedes nooit stuk gaat en bij mij wel.
    Het probleem zit hem in dat bij mercedes de kompressor een magneet koppeling heeft. Dus de kompressor gaat daar pas draaien wanneer je veel gas geeft of boven bepalde toeren. Voor de rest van de tijd draait die niet mee.
    Bij mijn auto draait de kompressor ALTIJD mee. ook als ik rustig rijd of hard rijd altijd draait die. Dus ook wanneer ik het niet nodig heb.
    De oplossing: Een kompressor poelie met magneet koppeling en een schakelaar.
    Ik heb nu dus een nieuwe gebruikte kompressor gekocht van een mercedes waar een magneet koppeling op zit. Deze heb ik gemonteerd en met een schakelaar op mijn dashbord kan ik nu de kompressor aan en uit zetten. Dus als ik gewoon woon werk verkeer rijd kan ik de kompressor uit zetten en wanneer ik wil spelen kan ik hem inschakelen.
    Op deze manier hoop ik dat de levensduur van de kompressor wat verlengt word.
    Tevens heb ik in de oude kapotte kompressor 2 nieuwe naald lagertjes gezet dus deze lijkt ook weer goed.

en zo ziet de motor ruimte er nu uit

Commentaar

• Dank voor je snelle reageren Phaebo 😀👍🏻
      Alles is gezegd want alles is al gezegd

Commentaar

• Niet echt een update maar ik doe momenteel mee met een facebook verkiezing voor internationale toyota lexus meeting.
        Daarbij doe ik mee aan de verkiezing voor mooiste lexus/toyota categorie "getuned"
        Ik stond een hele tijd op 1 maar het lijkt er op dat ik ben ingehaald. Ik kan dus nog wel wat likes gebruiken.
        Als er mensen zijn die vinden dat ik wel kans mag maken op die eerste plek zouden jullie mij dan willen liken via de volgende link.

https://m.facebook.com/events/593741...93868774102977

Hier nog wat fotos want het oog wil ook wat.

Commentaar

• Mooie lexus met die superchagerd er op!

Commentaar

• Bedankt!

Commentaar

• Mooie lexus! mijn stem krijg je.

Vraagje kan deze set up ook icm een automaat? of is dit echt niet aan te raden?

gr Steve

Commentaar

• Hey bedankt. Die verkiezing is inmiddels al een oud bericht. Ik had trouwens wel de facebook verkiezing gewonnen😀
                Ja de originele tte supercharger kit is eigenlijk toendertijd gemaakt om de automaat wat sneller te maken.
                Dus ja dat kan zeker. Is alleen wel lastig aangekomen.

Commentaar

• Weer een updateje na lange tijd.
                  Ik heb een tijdje geleden toch maar weer een grotere poelie gekocht voor de supercharger. Dit is dan ook de grootste poelie die er op past. Heb nog maar heel weinig ruimte tussen deze poelie en de krukas poelie.
                  Doordat er nu nog meer lucht verplaatst wordt heb ik ook maar eens een grotere blow off valve besteld. De oude blow off valve was iets te klein en kon de lucht niet meer goed kwijt. De nieuwe blow off valve is dus ook 2x zo groot kwa diameter.
                  Ook ben ik druk geweest met het finetunen van de auto. Hiervoor heb ik vaak savonds wat kilometers gemaakt met de laptop ernaast en veel aangepast zodat het lucht brandstof mengsel optimaal is.
                  Na dat de auto helemaal naar mijn zin was ben ik vorige week bij JT performance geweest op de testbank voor wat laatste kleine dingetjes en om te zien hoeveel vermogen ik nu eruit heb gehaald.
                  Het resultaat mag er wezen! Ik zit nu op een 255pk met 340nm koppel met een lucht brandstof verhouding van 12.0 en kompressor druk die varieerd van 0,6-0,7 bar

hierbij wat fotos.

Commentaar

• nice !

Commentaar

• Kijk ! Lekkahhhh !!
                      " Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC ! "
                      | H&R | K&N | Koni Sport | Stoptech Sport Kit | Yokohama S-Drive |

Commentaar

• Nette wagen, leuk om in het echt gezien te hebben en je te ontmoeten :-)
                        " Anyone driving slower than you is an idiot. Anyone driving faster than you is a MANIAC ! "

Commentaar

• Thanks! en inderdaad leuk weer iemand van het forum te ontmoeten!

Commentaar

• Phaebo welke bougies moet ik aanschaffen van Denso ? IK22 of IK22G ?
                            het verschil zit in de aansluiting, IK22 is gekrimpt en IK22G is vast.

Als ik kijk naar wat er standaard voor de IS200 wordt aangegeven staat er VAST. zou betekenen dat ik de IK22G moet hebben ? Ik zie in jou topic dat je het hebt over de IK22....

help !

Commentaar

• Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Alleen denso ik22

Commentaar

• Leuk om even dit topic door te lezen.
                                Even een offtopic vraag, heb jij toevallig een sw20 mr2 met een veilside kit gehad zwart?
                                Jou naam komt me zo bekend voor.

Commentaar

Werken ...
                                X